  • 1. Data: 2009-04-29 07:02:01
    Temat: [TECH] ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Witam,

    Czy zauważyliście kiedyś powiązanie typu wysokie ciśnienie w przedniej
    oponie = gorsze skręcanie motocykla (małe prędkości- typu rondo fi 6m)?
    Mam wrażenie że powierzchnia styku opony z asfaltem jest tak mała, że
    szybka zmiana skrętu nie powoduje pójścia motocykla w odpowiednim
    kierunku, czyli coś tak jakby ustawienie przedniego koła w poprzek
    kierunku jazdy.
    A może to kwestia opony? Ta ma już pewnie z 7 lat, może guma już nie
    taka jak kiedyś.
    Dodam, że zjawisko zaobserwowałem na motocyklu o geometrii "chopperowej"
    dokładnie xv250.
    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-29 07:15:09
    Od: n...@s...com

    On Wed, 29 Apr 2009 09:02:01 +0200, Piotr Rezmer

    >Witam,
    >
    >Czy zauważyliście kiedyś powiązanie typu wysokie ciśnienie w przedniej
    >oponie = gorsze skręcanie motocykla (małe prędkości- typu rondo fi 6m)?

    Nie. Wprost odwrotnie.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 3. Data: 2009-04-29 07:16:24
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Piotr Rezmer" <p...@W...ens.net.pl> wrote

    > Czy zauważyliście kiedyś powiązanie typu wysokie ciśnienie w przedniej
    > oponie = gorsze skręcanie motocykla (małe prędkości- typu rondo fi 6m)?

    Czy mam rozumiec, ze jak spusciles powietrze z opony
    to zaczal skrecac?

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 4. Data: 2009-04-29 08:24:05
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Czy zauważyliście kiedyś powiązanie typu wysokie ciśnienie w przedniej
    > oponie = gorsze skręcanie motocykla (małe prędkości- typu rondo fi 6m)?

    W 100% motocykli, którymi dane mi było jeździć związek był taki, że przy
    za małym ciśnieniu w kole motocykl wali się w zakręt jakby był nawalony.
    Raz dane mi było jechać ze zbyt wysokim ciśnieniem i miałem wrażenie, że
    przednie koło jest z betonu i w ogóle nie amortyzuje.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 5. Data: 2009-04-29 08:51:46
    Temat: Re: ciśnienie w przedniej oponie a prowadzenie
    Od: a...@g...com

    On 29 Kwi, 10:24, Don Pedro <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Raz dane mi było jechać ze zbyt wysokim ciśnieniem i miałem wrażenie, że
    > przednie koło jest z betonu i w ogóle nie amortyzuje.

    A ja właśnie odniosłem odwrotne wrażenie, ale miałem też
    niedopompowany tył i pewnie to było przyczyną ale motocykl w zakrętach
    jechał mi prosto.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2009-04-29 10:51:25
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Spider A.J. pisze:

    > Czy mam rozumiec, ze jak spusciles powietrze z opony
    > to zaczal skrecac?

    Nie. Poczucie gorszego skręcania pojawiło się gdy po dłuższej przerwie
    przesiadłem się z dakara na xv250. Nie jestem pewien jakie jest
    rzeczywiście ciśnienie, nie bardzo wierzę w dokładność wskaźników na
    pompkach. Ale spróbuję obniżyć ciśnienie i sprawdzę czy jest lepiej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2009-04-29 12:44:54
    Od: n...@s...com

    On Wed, 29 Apr 2009 12:51:25 +0200, Piotr Rezmer

    >Nie. Poczucie gorszego skręcania pojawiło się gdy po dłuższej przerwie
    >przesiadłem się z dakara na xv250.

    he ?
    Znaczy zakladasz ze czopiradlo bedzie lepiej skrecac niz dakar ?

    pozdr
    newrom

  • 8. Data: 2009-04-29 14:47:31
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Piotr Rezmer" <p...@W...ens.net.pl> wrote

    > Nie. Poczucie gorszego skręcania pojawiło się gdy po dłuższej przerwie
    > przesiadłem się z dakara na xv250.

    Mysle, ze jedynym cisnieniem jakie moze miec
    wplyw na skrecanie bedzie w tym
    przypadku cisnienie na lans :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 9. Data: 2009-04-29 17:16:23
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@W...ens.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gt9bff$c84$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > rzeczywiście ciśnienie, nie bardzo wierzę w dokładność wskaźników na
    > pompkach. Ale spróbuję obniżyć ciśnienie i sprawdzę czy jest lepiej.

    Nie no, Ty chyba żartujesz?
    To tak jakbyś przesiał się z "malucha" do porsche, a różnice w
    przyspieszeniu tłumaczył kolorem tapicerki.

    pozdr.
    Mystik

  • 10. Data: 2009-04-29 18:30:00
    Temat: Re: [TECH] ci?nienie w przedniej oponie a prowadzenie
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    n...@s...com pisze:

    > Znaczy zakladasz ze czopiradlo bedzie lepiej skrecac niz dakar ?

    Nie spodziewałem się aż tak dużej różnicy. Efekt jest podobny do tego
    jaki występuje jeżdząc na terenowej oponie (kostka) po osfalcie i
    próbując wykonywać szybkie-głębokie skręty.

    --
    pozdrawiam
    Piotr