  • 11. Data: 2009-12-01 08:28:13
    Temat: Re: [TECH] Wibracje przodu...
    Od: "Michał Demczuk" <m...@i...pl>

    KJ Siła Słów wrote:

    > ... przelot przez kaluze na
    > goracych tarczach to raczej bys zapamietal z trasy

    To raczej w samochodach gdzie tardze sa grube i zeliwne. Motocyklowe tarcze
    z wysokostopowej stali raczej sie nie odksztalcaja od zmian temperatury. Ale
    historia zna przypadki wibracji tarcz ktore sa po prostu z jednej strony
    brudne (zatluszczone). Tytus, uszczelniacze zawieszenia rozumiem nie leca,
    wes sobie na poczatek odtlusz tarcze i zobacz co bedzie. To tak najprosciej
    i najtaniej na poczatek. Jesiena to rozne syfy lerza na drodze.. :)

    Pozdr..

    --
    Michał Demczuk
    www.demczuk.pl

  • 12. Data: 2009-12-01 12:16:11
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Tytus z fabryki" <v...@o...pl> wrote in message
    > Czesc
    >
    > Droga przyjaciółko, od jakiegos czasu zaczal wibrowac mi przod podczas
    > hamowania - i to chyba sie poglebia...przy hamowniu z duzych predkosci z
    > poczatku lekko ale przy przechodzeniu przez ok 60 km wszystko z przodu sie
    > trzesie na maxa...
    > Czy to moze byc opona??? - w czasie jazdy nic sie nie dzieje. Rowniez sila
    > hamowania ma wplyw na wielkosc wibracji...Czy mierzyc tarcze??? - ale nie
    > ma zadnej pulsacji na klamce.
    > Co Wy na to???

    Tak po fusach dosc trudno, u mnie pomogla wymiana tarcz hmulcowych, znaczy,
    demontaz zyletek i montaz tarcz ;) Wczesniej oczywiscie kupic dobre klocki -
    OEM lub z gornej polki (nie EBC czy inne badziewia, bardziej np
    Carbon-Lorraine - Autokomplex) by wymienic caly komplet.
    Wczesniej mozna pokusic o test polegajacy na umyciu tarcz przyzwoitym
    preparatem sluzacym do tego celu (bez owijania w bawelne polecam np dostepne
    u Demczuka Valvoline gdyz te ze sklepow to czesto nitro niszczace kazda
    napotkana gumke czy lakier, lub profesjonalne - Wurth) i sprawdzenie z
    nowymi klockami.
    Baw sie dobrze i napisz od jeszcze od kiedy zaczales hamowac - zawsze
    widzialem wylacznie jak odwijasz ;)

    weFAQ&v=qvj

  • 13. Data: 2009-12-01 12:16:38
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-12-01, Kefir <k...@r...pl> wrote:
> [...]
    > u Demczuka Valvoline gdyz te ze sklepow to czesto nitro niszczace kazda
    > napotkana gumke czy lakier, lub profesjonalne - Wurth) i sprawdzenie z
    Dokladnie mam takie samo wrazenie - kupilem ostatnio jakiegos Sonaxa do tarcz
    w Castoramie bo nie chcialo mi sie nigdzie szukac, wali jak nitro. Podobnie
    Motul Carbu Clean - balbym sie tym psikac w zlozone gazniki z membranami.

    Jeszcze od siebie rzuce troche o klockach EBC HH. Nie mialem czasu w tygodniu
    latac za tymi SBS-ami a sobote zostal mi tylko Larsson no i kupilem te EBC HH
    bo w archiwum mozna bylo znalezc opinie ze nie sa wcale gorsze od OEM-ow. Wiec
    pomyslalem ze juz mniejsza z tym i je wzialem. Teraz to nie wiem czy je
    dojezdze do konca. Przy grubszych hamowaniach trzeba cisnac klamke dosc mocno
    - ciezkie do wyczucia a do tego strasznie szumia... bryndza i tyle.
    > Baw sie dobrze i napisz od jeszcze od kiedy zaczales hamowac - zawsze
    > widzialem wylacznie jak odwijasz ;)

    To wiem juz o co chodzi, ja myslalem ze mu sie swiatlo stopu popsulo...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2009-12-01 12:50:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-12-01, Marcin Gardela <d...@g...pl> wrote:

    > Akurat dzis wyczytalem w eternecie, ze do wszelkich Carb Cleanerów
    > wszystkie gumki, w szczególnosci membrany nalezy usunac bo
    > carbcleanery je zniszcza.

    OIDP pamietam na tym Motulowym - skrocony proces czyszczenia
    polegal na psikaniu w gardziele gaznika po zdjeciu Airboxa
    ale co to mialo by wyczyscic nie mam zielonego pojecia...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 15. Data: 2009-12-01 12:55:07
    Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl>

    AZ wrote:
> [...]

    Akurat dzis wyczytalem w eternecie, ze do wszelkich Carb Cleanerów
    wszystkie gumki, w szczególnosci membrany nalezy usunac bo

    Diobeu
    NT650V Deauville '98
    GT: Diobeu PL

  • 16. Data: 2009-12-01 13:19:33
    Temat: Re: [TECH] Wibracje przodu...[OT]
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    EloU!
    "AZ" <a...@g...com> wrote in message
    l...

    > OIDP pamietam na tym Motulowym - skrocony proces czyszczenia
    > polegal na psikaniu w gardziele gaznika po zdjeciu Airboxa
    > ale co to mialo by wyczyscic nie mam zielonego pojecia...

    Pozornie sumienie, faktycznie zas kieszen urzyszkodnika. Z czyszczeniem
    gaznikow (kontynuujac offtopa) to, IMVHO, troszku przereklamowane jest.
    Dopoki dzialaja, reaguja na regulacje skladu i synchronizuja to, IMVHO ;)
    szkoda ruszac. Pozniej same klopoty gdyz przy montazu: rozpadaja sie
    podstarzale gumki, krocce, a oczyszczony korpus zaczyna puszczac falszywe
    powietrze. Ostroznie wiec z tym czyszczeniem, Panowie ;)

    weFAQ&v=qvj

  • 17. Data: 2009-12-01 20:55:36
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Michał Demczuk"
    Ale historia zna przypadki wibracji tarcz ktore sa po prostu z jednej
    strony
    brudne (zatluszczone).

    I tak moto trafi do Ciebie ale jeszcze kilka dni trza latac...
    a prawdopodobienstwo zatluszczenia jest podobne do mozliwosci spotkania
    mikolaja - tluszcz sie pali szybciej niz klocki...

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 18. Data: 2009-12-02 08:17:00
    Od: "Michał Demczuk" <m...@i...pl>

    Tytus wrote:
> [...]
    > a prawdopodobienstwo zatluszczenia jest podobne do mozliwosci
    > spotkania mikolaja - tluszcz sie pali szybciej niz klocki...

    Sa rozne tluszcze, zwracam tylko uwage, na cos co latwo i tanio mozna
    zrobic. Brud na kawalku tarczy (nie koniecznie tluszcz, moze asfalt)
    powoduje, ze podczas hamowania obracajace sie kolo raz jest hamowane
    bardziej a raz mniej co przy duzej predkosci tworzy efekt wibracji.
    Oczywisci z czasem sie spali, ale ten czas moze byc rozny. Produtky
    "spalenia" tez powoduja miejscowa zmiane tarcia. Zawsze staram sie zaczac od
    rzeczy naprostrzych i najtanszych, bo latwo powiedziec, wymien opone,
    klocki, tarcze... caly motocykl :)

    Pozdr..

  • 19. Data: 2009-12-04 06:50:50
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Demczuk" napisał:
    > "spalenia" tez powoduja miejscowa zmiane tarcia. Zawsze staram sie zaczac
    > od rzeczy naprostrzych i najtanszych, bo latwo powiedziec, wymien opone,
    > klocki, tarcze... caly motocykl :)

    Ale oczywiscie dowiemy sie co bylo przyczyna tych tajemniczych wibracji w
    Jacka dryndzie?;)
    --
    Pozdr
    Sybi

  • 20. Data: 2009-12-07 08:49:11
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Sybi" <s...@g...pl> wrote in message news:hfabg9$cu2$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale oczywiscie dowiemy sie co bylo przyczyna tych tajemniczych wibracji w
    > Jacka dryndzie?;)

    Widze ze nie tylko ja czekam. Przyczyna, chiba, tak prozaiczna ze wstyd o
    tem gadac ;)

    weFAQ&v=qvj