    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [TECH] Lancuch rozrzadu
    Date: Fri, 22 Oct 2010 20:36:02 +0200

    Użytkownik "wsk125" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i9si5d$3id$...@n...onet.pl...

    > Dokładnie tak.

    To ok.

    > Naciskając łańcuch pomiędzy wałkami rozrządu w trakcie obrotu wału
    > korbowego, łańcuch ugina się bardziej, lub mniej - w zależności od
    > położenia wałków.

    W sumie logiczne.

    > Napinacz jest OK. Jest to zwyczajny napinacz zapadkowy ze sprężyną.
    > Sprężyna wywiera nacisk na ślizg, zapadki nie pozwalają na cofnięcie się
    > bolca napinacza.

    To, ze na poczatku lancuch dalej halasuje to normalne. U mnie dopiero po
    ~50km i dobrym nagrzaniu silnika napinacz przeskoczyl i prawidlowo dociagnal
    lancuch, ktory przesal dzwonic. Za to po regulacji zaworow napinacz
    zaskoczyl juz po 10min pracy na wolnych obrotach. Nie wiem czy jest jakas
    regula kiedy nowy lancuch przestaje dzwonic.

    > Napinacz wykluczam z jeszcze jednego powodu, ale może się mylę...

    Wez pod uwage, ze napinacz moze miec zuzyte (wyrobione) rowki i moze sie
    odrobine cofac.

    > Sądzę, że napinacz działa na łańcuch rozrządu wyłącznie wyłącznie w
    > części: ssący wałek rozrządu <-> wał korbowy. Napinacz nie ma wpływu na
    > naciąg łańcucha: wydechowy wałek rozrządu <-> wał korbowy; ssący wałek
    > rozrządu <-> wydechowy wałek rozrządu.
    >
    > Tak jest?

    Tak jest - napinacz po prostu odpycha jeden ze slizgow i tyle.

    Szukaj dalej, bo IMO to nie wina lancucha i napinacza rozrzadu. Sprawdz
    tylko czy walki sa poprawnie poukladane, a nie np. przesuniete o 1 zabek.

    Jak tu bedzie ok, to szukaj gdzie indziej.

    --
    pzdr:
    Ivam