  • 31. Data: 2012-03-05 22:30:26
    Temat: Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-02-27 00:12, Henryk Kaszubski pisze:
    > Użytkownik "Kuczu"<q...@g...com> napisał w wiadomości
    >

    > Nie moge sie doszukac czy oba DL od poczatku maja wtrysk, czy sa rowniez
    > wersje na gazniku/gaznikach?
    > Jesli tak, to od ktorego rocznika jest zmiana?

    Wszystkie DLe mają wtrysk. 1000 są w zasadzie takie same od 2002 roku do
    końca produkcji czyli do 2009 roku. Możesz nabyć nowsze Dle ale to są
    modele z USA.

    Pierwszy 650 od 2004 chyba do K6 = 2006 ma 1 świecę per jeden cylinder
    po tym roku masz 2 świece na każdy cylinder i dwie zamiast jednej sondy
    lambda.

    Na pewno lepsze osiągi ma litr tyle że ten litr jest bardziej zawodny -
    to silnik od starego TLa 1000, podczas gdy z 650tka dosłownie NIC się
    nie dzieje. Druga sprawa to spalanie litr spala około 7 litrów na 100km
    a 650tka bliżej 5l. Naturalnie mówię o średniej.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 32. Data: 2012-03-05 22:36:41
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-02-28 22:39, Ivam pisze:
    > Użytkownik "Norbi" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie przecze, ze oszczedne, ale niech nikt nie wciska bajek, ze przy
    > przelotowej 150km/h pali ponizej 4/100. Swoja droga to 3,6 to naprawde
    > dobry wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na
    > maksa. Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym
    > wciagnal mi 6,5.

    Jeszcze jest kwestia tego jak bardzo optymistyczny jest prędkościomierz.
    Właśnie w DLu denerwuje mnie to najbardziej w tym moto. Co za skończony
    debil tak skalibrował prędkościomierz że jadąc 100km/j jadę 91 a jadąc
    120 jadę 108 km/h. Idąc dalej tym tropem i powiększającego sie błędu
    przy 150 licznikowych będzie ze 125 realnych to wtedy faktycznie może i
    4l na 100km/h będzie realne.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 33. Data: 2012-03-05 22:42:43
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-02-29 20:57, marvin pisze:
    > Uzytkownik "Ivam" napisal...

    > Brandzlujecie sie tym spalaniem jakby to mialo jakiekolwiek znaczenie.

    Rozumiem że masz nieograniczone zasoby gotówki? Dla mnie jak jadę 5 czy
    6 tys km podczas 2 tyg wyjazdu i płacę 1500zł za paliwo ma znaczenie czy
    to będzie tyle czy 3000zł. Po za tym dojeżdżam do pracy na moto od marca
    do listopad po 80-90km dziennie. W związku z tym za nie wydaną kasę na
    wachę mogę zawsze coś sobie kupić.
    Gdybym traktował moto jako zabawkę i do polatania z kumplami po ulicach
    nocą to pewnie by mi wisiało ile to spala ale tak nie jest...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 34. Data: 2012-03-05 23:06:50
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-02-25 10:37, Henryk Kaszubski pisze:
> [...]
    > mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
    > Biore pod rozwazenie:
    > - TDM 900
    > - DL 650
    > - DL 1000
    > Budzet - okolo 15-18 kzl
    > Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
    > DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
    > podobno mniej awaryjny.
    > Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
    > 3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?

    Rozważałem zakup TDM 900 i jeździłem nim testowo - ale wybrałem DL 650.

    Czemu:
    - DL ma 19" przednie koło i nadaje się do lekkiego terenu TDM to taki
    versys zajebiście się prowadzi po asfalcie ale na szutrze czujesz że coś
    jest nie teges...
    - DL ma cholernie dobrą osłonę przed wiatrem co oznacza że podczas
    dalekich wypadów nie męczysz się.
    - DL całkiem dobrze spisuje się na krętych drogach - nie jest to TDM ale
    naprawdę w Chorwacji po łukach szliśmy prawie na kolanach :)
    - Dlem wybraliśmy się na wprost 100km przez lasy pola dróżki wg wskazań
    GPS,a przez rewelacyjne starorzecze Pilicy po błotach i wodzie po pół
    koła i dał radę bez żadnych problemów. Wręcz zjeżdżasz z drogi na leśne
    ścieżki u zaczyna ci się robić banan na mordzie.
    - masa części zamiennych - wyjebka w terenie to żaden problem - jedyna
    rzecz która się może urwać to wystające kierunkowskazy - koszt to 60zł -
    a wymiana samodzielna jest bardzo prosta.
    - miejsce na dodatkowe pierdoły typu grzane manetki, gps, telefon, dwa
    gniazda zapalniczek, handbary itp - to wszystko wygląda na nim dobrze.
    - jazda po autostradzie do 140km/h licznikowych jest OK powyżej
    zauważasz że motocykl się już męczy jazda non stop 180 powoduje zupełnie
    nie proporcjonalne zużycie paliwa i zaczyna żłopać olej.
    - 22l zbiornik paliwa to coś co jest ABSOLUTNYM asem w ręku właściciela
    DLa - z zasięgiem 400km możesz znacznie szybciej dotrzeć na miejsce
    przeznaczenia niż typowe 250-280km jak np w nowym transalpie.
    - polecam do jazdy częściowo terenowej oponki michelin anakee2 - nie są
    najlepsze w każdym środowisku ale sumarycznie sprawdzają się bardzo i są
    przewidywalne - ważne aby się rozgrzały przy niskich temp jak teraz...
    - spalanie - średnio podczas wyprawy jakieś 5l na 100km z bagażem i
    często po górach.

    minusy:
    - prędkościomierz wskazujący sience fiction
    - wskaźnik paliwa wskazuje przez 250km połowę baku a kolejnych 100
    schodzi do rezerwy.
    - moc 67KM jest za mała na autostrady optymalnie przydało by się ponad 80KM
    - gabaryty do jazdy po mieście - czasem nie wciśniesz się jak nakedem po
    między samochody
    - latem przez szybę i handbary brak wentylacji ubrania

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 35. Data: 2012-03-06 08:38:21
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 29 Feb 2012 11:24:54 +0100) ktos podajacy sie za Kopyt
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Oj tak -- Japonczyk nie wszystko umi zrobic dobrze. Uklad sprzegla z
    > nieoslonietym popychaczem przechodzacym obok zebatki zdawczej to chory
    > pomysl.

    Akurat to robilem w swoim zima, moj mechanik wywiercil gdziestam dziurke
    dzieki ktorej syf powinien wyplywac na dol nie zalegajac pod pokrywa i nie
    niszczac popychacza.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/