-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: The_EaGle <g...@d...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
Date: Tue, 06 Mar 2012 00:06:50 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 64
Message-ID: <jj3gue$k99$1@inews.gazeta.pl>
References: <jiaa2o$bmh$1@pippin.nask.net.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-95-40-184-6.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1330988814 20777 95.40.184.6 (5 Mar 2012 23:06:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Mar 2012 23:06:54 +0000 (UTC)
X-User: theeagle
X-Antivirus: avast! (VPS 120305-1, 2012-03-05), Outbound message
In-Reply-To: <jiaa2o$bmh$1@pippin.nask.net.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:10.0.2) Gecko/20120216 Thunderbird/10.0.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:650678
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-02-25 10:37, Henryk Kaszubski pisze:
> Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
> brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
> mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
> umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
> pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
> mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
> Biore pod rozwazenie:
> - TDM 900
> - DL 650
> - DL 1000
> Budzet - okolo 15-18 kzl
> Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
> DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
> podobno mniej awaryjny.
> Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
> 3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?
Rozważałem zakup TDM 900 i jeździłem nim testowo - ale wybrałem DL 650.
Czemu:
- DL ma 19" przednie koło i nadaje się do lekkiego terenu TDM to taki
versys zajebiście się prowadzi po asfalcie ale na szutrze czujesz że coś
jest nie teges...
- DL ma cholernie dobrą osłonę przed wiatrem co oznacza że podczas
dalekich wypadów nie męczysz się.
- DL całkiem dobrze spisuje się na krętych drogach - nie jest to TDM ale
naprawdę w Chorwacji po łukach szliśmy prawie na kolanach :)
- Dlem wybraliśmy się na wprost 100km przez lasy pola dróżki wg wskazań
GPS,a przez rewelacyjne starorzecze Pilicy po błotach i wodzie po pół
koła i dał radę bez żadnych problemów. Wręcz zjeżdżasz z drogi na leśne
ścieżki u zaczyna ci się robić banan na mordzie.
- masa części zamiennych - wyjebka w terenie to żaden problem - jedyna
rzecz która się może urwać to wystające kierunkowskazy - koszt to 60zł -
a wymiana samodzielna jest bardzo prosta.
- miejsce na dodatkowe pierdoły typu grzane manetki, gps, telefon, dwa
gniazda zapalniczek, handbary itp - to wszystko wygląda na nim dobrze.
- jazda po autostradzie do 140km/h licznikowych jest OK powyżej
zauważasz że motocykl się już męczy jazda non stop 180 powoduje zupełnie
nie proporcjonalne zużycie paliwa i zaczyna żłopać olej.
- 22l zbiornik paliwa to coś co jest ABSOLUTNYM asem w ręku właściciela
DLa - z zasięgiem 400km możesz znacznie szybciej dotrzeć na miejsce
przeznaczenia niż typowe 250-280km jak np w nowym transalpie.
- polecam do jazdy częściowo terenowej oponki michelin anakee2 - nie są
najlepsze w każdym środowisku ale sumarycznie sprawdzają się bardzo i są
przewidywalne - ważne aby się rozgrzały przy niskich temp jak teraz...
- spalanie - średnio podczas wyprawy jakieś 5l na 100km z bagażem i
często po górach.
minusy:
- prędkościomierz wskazujący sience fiction
- wskaźnik paliwa wskazuje przez 250km połowę baku a kolejnych 100
schodzi do rezerwy.
- moc 67KM jest za mała na autostrady optymalnie przydało by się ponad 80KM
- gabaryty do jazdy po mieście - czasem nie wciśniesz się jak nakedem po
między samochody
- latem przez szybę i handbary brak wentylacji ubrania
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.12 08:38 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i