  • 11. Data: 2012-02-28 10:40:33
    Temat: Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:jifm5f$69b$1@mx1.internetia.pl...
    > Nie żebym się czepiał, ale dosłownie parę (w sensie dwie):(
    > Ładnie to tak spamować grupę?

    OK. Postaram się dawać linka, jeśli będzie więcej opinii na dany temat :)

    Napisałem tylko swoje zdanie i dałem linka do opinii ze swojego sewisu,
    ponieważ akurat na temat TDM już są jakieś wpisy. Niedużo jest ich, ale może
    akurat komuś się przyda.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info

  • 12. Data: 2012-02-28 10:42:22
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Troche Ci sie musialo pomylic. Nie TDM tylko TDI. I nie 900 tylko 1900. I
    > na pewno nie przy przelotowej 150.

    Nic mi się nie pomyliło. Faktycznie, średniej nie liczyłem idealnie, ale
    było przeważnie coś ok. 150 i spalanie TDM naprawdę tyle wynosi. Nie musisz
    mi wierzyć - zapytaj kogoś kto ma TDMa.

    --
    Drzewo
    www.moto-opinie.info

  • 13. Data: 2012-02-28 15:20:53
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Drzewo" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Nic mi się nie pomyliło. Faktycznie, średniej nie liczyłem idealnie, ale
    > było przeważnie coś ok. 150 i spalanie TDM naprawdę tyle wynosi. Nie
    > musisz mi wierzyć - zapytaj kogoś kto ma TDMa.

    Chcialem kupic TDM. Powozilem sie nawet troche. Gadalem z wieloma
    wlascicielami TDM. Spalanie kolo 5 przy przelotowej w okolicach 120-130. To
    potwierdzalo wiele osob i moja jazda probna to mniej-wiecej potwierdzila.

    W spalanie ponizej 4l/100km przy 150km/h nie uwierze.

    Chcesz ciekawostke - moze NTG, ale zawsze. Peugeot 107 benzyna - opinie na
    necie, ze auto potrafi spalic ponizej 4 - nawet 3,5l/100km (z silnikiem
    benzynowym). Probowalem ecodrivingu - hamowanie silnikiem, delikatnie z
    gazem, 90% czasu w trasie i do tego nigdy, przenigdy nie przekraczalem 2000
    rpm. Spalanie - 5,2. Przy normalnej jezdzie troche ponizej 6. Auto mam od
    nowosci sprawdzalem minimalne spalanie dwa razy - raz na dotarciu, drugi raz
    po 30kkm. Wyniki identyczne.

    Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 14. Data: 2012-02-28 16:53:37
    Od: "Niby Nic" <n...@o...pl>

    Miałem podobny dylemat i wybrałem DL 1000 K7
    Zwiedziłem nim drogi Rosji i zachodnie autostrady. (ok 40 000 w sumie)

    Wady.
    - Nierówna praca silnika przy stałych niewielkich prędkościach
    - dziura w okolicach 3500-3800 obrotów (akurat tu gdzie się najczęściej
    jeździ)
    - na 6 biegu można jechać od min 100 km/h inaczej nawala po łańcuchu
    - strasznie czuły na nieszczelności "lewego" powietrza (trzeba wszystkie
    opaski dokręcać dość często bo inaczej nawala w airoxa)
    - słabe hamulce (raczej spowalniacze)
    - przednie zawieszenie mogłoby być lepsze
    - oryginalne opony do wywalania natychmiast
    - szumiący kosz sprzęgłowy
    - wycieki z popychacza sprzęgła

    Zalety.
    - Zajebiście, ale to zajebiście wygodny. Kanapa, ugięcie kolan, pozycja itd.
    to rewelka
    - Bardzo dobra ochrona przed wiatrem. Na akcesoryjnej szybie MRA można palić
    fajkę przy 120km/h i to nie jest żart czy przechwałka, można ponarzekać na
    słabą wentylację kasku, ale coś za coś
    - Pakowność jest jego bardzo mocną stroną. Zabieram namiot, śpiwór, karimaty
    materace, krzesełko, stolik ... ok nie będę pisał więcej bo pomyślicie że
    ściemniam jakbym wszystko opisał co zabieram a do tego jeszcze trzy kufry
    givi.
    - Wygodna kanapa. Na raz np. trasa Petersburg - Suwałki przez Białoruś. Dupa
    nie odpadła.
    - Spalanie od 5 litrów przy jeździe w Rosji do 7 na autostradach. Podobno
    można więcej spalić ale ja nie umiem :)
    - Praktycznie się nie psuje (oprócz tego co powyżej, ale to robię między
    wyprawami)
    - Możliwość podoklejania do niego niezliczonych akcesorii i nie kosztują
    tyle co do Beemki.
    - Płynna i łatwo dostępna regulacja tylnego zawieszenia
    - Bardzo dobre lampy
    - Miękkie plastyki. Przy wywrotce rzadko pękają :)
    - Silnik V2 :)

    Łańcuch DID ok 25 tyś, opony Michelin Pilot Road ok 25 tyś, olej i filtr i
    co tam trzeba w/g książki serwisowej.

    Powiem jeszcze tyle, że ostatnio miałem okazję, a co ja tam piszę, miałem
    zaszczyt prowadzić BMW GS 1200 i to w wersji Adventure przez kilkaset
    kilometrów. No może trochę lepiej się prowadzi i lepiej hamuje ale za co
    tyle kasy płacić? Może ja nie rozumiem tej marki :)

    Howk
    Jacek

  • 15. Data: 2012-02-28 19:55:21
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2012-02-28 16:20, Ivam pisze:

> [...]
    > raz na dotarciu, drugi raz po 30kkm. Wyniki identyczne.
    >
    > Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.

    Każdy łoś pisze co wskazuje komp pokładowy,liczyć się nie chce lub nie
    umie,stąd kwiatki-moja kolumbryna żłopie średnio 2l więcej niż się chwali.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 16. Data: 2012-02-28 20:41:22
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-28 16:20, Ivam pisze:

    > Opinie dot. spalania z neta mozna se w d. wsadzic.

    Powiedzmy tak ze kumpla TDM-a spala od 3,6 - 6 l :)
    Srednio pon 5 l
    to sa dane sprawdzone w trasie przy roznych predkosciach..

    Ogolnie bardzo oszczedne moto :)

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 17. Data: 2012-02-28 21:39:25
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Norbi" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Powiedzmy tak ze kumpla TDM-a spala od 3,6 - 6 l :)
    > Srednio pon 5 l
    > to sa dane sprawdzone w trasie przy roznych predkosciach..
    >
    > Ogolnie bardzo oszczedne moto :)

    Nie przecze, ze oszczedne, ale niech nikt nie wciska bajek, ze przy
    przelotowej 150km/h pali ponizej 4/100. Swoja droga to 3,6 to naprawde dobry
    wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na maksa.
    Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym wciagnal mi
    6,5.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 18. Data: 2012-02-28 21:42:08
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Monster" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Każdy łoś pisze co wskazuje komp pokładowy,

    Akurat 107 nie ma kompa nawet w opcji.

    > liczyć się nie chce lub nie umie

    Niekoniecznie. U mnie jest tak, ze jak przejade ~400km od tankowania do
    tankowania, to pali znacznie mniej niz jak zrobie ~150km. Na tej samej
    stacji, przy dojazdach do roboty potrafia wyjsc roznice rzedu 0,5-0,8 litra.

    > moja kolumbryna żłopie średnio 2l więcej niż się chwali.

    Strach sie bac - lancer siostry w/g kompa nie chce zejsc ponizej 10, a 13 to
    taki standard... jesli jej komp tez oszukuje o 2 litry;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 19. Data: 2012-02-28 22:18:21
    Od: Boniek <b...@v...pl>

    W dniu 2012-02-28 22:39, Ivam pisze:
    \
> [...]
    > dobry wynik - mi fazerem udalo sie zejsc do 3,8 ale juz preclowalem na
    > maksa. Najwiecej w dwie osoby na autostradzie caly czas na czerwonym

    U mnie w TDM trzymając się w przedziale 140-160km/h z plecaczkiem, 3
    załadowanymi po brzegi kuframi i tankbagiem wychodziło ok 7l/100km.
    Na włoskich przełęczach schodziłem do 4,6/100, ale żeby 3,6? Nie wierzę.

    Co do dystansu, można przejechać i 1000 spokojnie. Dupa nie odpadnie :)

    --
    Boniek
    gg 644826

  • 20. Data: 2012-02-29 07:15:20
    Od: Glub <g...@g...com>

    On Tue, 28 Feb 2012 20:55:21 +0100, Monster <a...@o...pl> wrote:

    > Każdy łoś pisze co wskazuje komp pokładowy,liczyć się nie chce lub
    nie umie,stąd kwiatki-moja kolumbryna żłopie średnio 2l więcej niż
    się chwali.

    W mojej hulajnodze komputer zawyza spalanie.
    Jak sie policzy to wtedy wychodzi ten kwiatek.

    --
    Glub
    przero?ni?ta wrotka SW-T400