-
Data: 2012-03-05 23:06:50
Temat: Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
Od: The_EaGle <g...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-02-25 10:37, Henryk Kaszubski pisze:
> Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
> brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
> mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
> umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
> pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
> mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
> Biore pod rozwazenie:
> - TDM 900
> - DL 650
> - DL 1000
> Budzet - okolo 15-18 kzl
> Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
> DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
> podobno mniej awaryjny.
> Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
> 3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?
Rozważałem zakup TDM 900 i jeździłem nim testowo - ale wybrałem DL 650.
Czemu:
- DL ma 19" przednie koło i nadaje się do lekkiego terenu TDM to taki
versys zajebiście się prowadzi po asfalcie ale na szutrze czujesz że coś
jest nie teges...
- DL ma cholernie dobrą osłonę przed wiatrem co oznacza że podczas
dalekich wypadów nie męczysz się.
- DL całkiem dobrze spisuje się na krętych drogach - nie jest to TDM ale
naprawdę w Chorwacji po łukach szliśmy prawie na kolanach :)
- Dlem wybraliśmy się na wprost 100km przez lasy pola dróżki wg wskazań
GPS,a przez rewelacyjne starorzecze Pilicy po błotach i wodzie po pół
koła i dał radę bez żadnych problemów. Wręcz zjeżdżasz z drogi na leśne
ścieżki u zaczyna ci się robić banan na mordzie.
- masa części zamiennych - wyjebka w terenie to żaden problem - jedyna
rzecz która się może urwać to wystające kierunkowskazy - koszt to 60zł -
a wymiana samodzielna jest bardzo prosta.
- miejsce na dodatkowe pierdoły typu grzane manetki, gps, telefon, dwa
gniazda zapalniczek, handbary itp - to wszystko wygląda na nim dobrze.
- jazda po autostradzie do 140km/h licznikowych jest OK powyżej
zauważasz że motocykl się już męczy jazda non stop 180 powoduje zupełnie
nie proporcjonalne zużycie paliwa i zaczyna żłopać olej.
- 22l zbiornik paliwa to coś co jest ABSOLUTNYM asem w ręku właściciela
DLa - z zasięgiem 400km możesz znacznie szybciej dotrzeć na miejsce
przeznaczenia niż typowe 250-280km jak np w nowym transalpie.
- polecam do jazdy częściowo terenowej oponki michelin anakee2 - nie są
najlepsze w każdym środowisku ale sumarycznie sprawdzają się bardzo i są
przewidywalne - ważne aby się rozgrzały przy niskich temp jak teraz...
- spalanie - średnio podczas wyprawy jakieś 5l na 100km z bagażem i
często po górach.
minusy:
- prędkościomierz wskazujący sience fiction
- wskaźnik paliwa wskazuje przez 250km połowę baku a kolejnych 100
schodzi do rezerwy.
- moc 67KM jest za mała na autostrady optymalnie przydało by się ponad 80KM
- gabaryty do jazdy po mieście - czasem nie wciśniesz się jak nakedem po
między samochody
- latem przez szybę i handbary brak wentylacji ubrania
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.12 08:38 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)