eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleTDM, maly DL czy duzy DL ?Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
  • Data: 2012-03-05 23:06:50
    Temat: Re: TDM, maly DL czy duzy DL ?
    Od: The_EaGle <g...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-02-25 10:37, Henryk Kaszubski pisze:
    > Latka leca, kondycja fizyczna juz nie ta. Dzieciaki angazuja i czasu
    > brakuje, ale zainteresowania pozostaly. Pojazdzilem sportami, wczesniej
    > mialem dwa choppery. Niedawno przewinal sie nawet endurak ktory skutecznie
    > umilal weekendy, ale teraz chcialbym turyste. Ciagnie mnie troche do
    > pojezdzenia w PL i na niedalekie traski po Europie. Glownie sam, ale tez uda
    > mi sie czasem wyciagnac malzonke. Szukam uzywanego turystyka.
    > Biore pod rozwazenie:
    > - TDM 900
    > - DL 650
    > - DL 1000
    > Budzet - okolo 15-18 kzl
    > Wszystkie powyzsze w opisach bardzo chwala za.. w zasadzie wszystko.
    > DL podobno wygodniejszy - zwlaszcza z tylu, a to tez dla mnie wazne. TDM
    > podobno mniej awaryjny.
    > Czy jest tu ktos kto ma za soba doswiadczenie w jezdzie na przynajmniej 2 z
    > 3 powyzszych przykladow i chcialby napisac kilka zdan?

    Rozważałem zakup TDM 900 i jeździłem nim testowo - ale wybrałem DL 650.

    Czemu:
    - DL ma 19" przednie koło i nadaje się do lekkiego terenu TDM to taki
    versys zajebiście się prowadzi po asfalcie ale na szutrze czujesz że coś
    jest nie teges...
    - DL ma cholernie dobrą osłonę przed wiatrem co oznacza że podczas
    dalekich wypadów nie męczysz się.
    - DL całkiem dobrze spisuje się na krętych drogach - nie jest to TDM ale
    naprawdę w Chorwacji po łukach szliśmy prawie na kolanach :)
    - Dlem wybraliśmy się na wprost 100km przez lasy pola dróżki wg wskazań
    GPS,a przez rewelacyjne starorzecze Pilicy po błotach i wodzie po pół
    koła i dał radę bez żadnych problemów. Wręcz zjeżdżasz z drogi na leśne
    ścieżki u zaczyna ci się robić banan na mordzie.
    - masa części zamiennych - wyjebka w terenie to żaden problem - jedyna
    rzecz która się może urwać to wystające kierunkowskazy - koszt to 60zł -
    a wymiana samodzielna jest bardzo prosta.
    - miejsce na dodatkowe pierdoły typu grzane manetki, gps, telefon, dwa
    gniazda zapalniczek, handbary itp - to wszystko wygląda na nim dobrze.
    - jazda po autostradzie do 140km/h licznikowych jest OK powyżej
    zauważasz że motocykl się już męczy jazda non stop 180 powoduje zupełnie
    nie proporcjonalne zużycie paliwa i zaczyna żłopać olej.
    - 22l zbiornik paliwa to coś co jest ABSOLUTNYM asem w ręku właściciela
    DLa - z zasięgiem 400km możesz znacznie szybciej dotrzeć na miejsce
    przeznaczenia niż typowe 250-280km jak np w nowym transalpie.
    - polecam do jazdy częściowo terenowej oponki michelin anakee2 - nie są
    najlepsze w każdym środowisku ale sumarycznie sprawdzają się bardzo i są
    przewidywalne - ważne aby się rozgrzały przy niskich temp jak teraz...
    - spalanie - średnio podczas wyprawy jakieś 5l na 100km z bagażem i
    często po górach.

    minusy:
    - prędkościomierz wskazujący sience fiction
    - wskaźnik paliwa wskazuje przez 250km połowę baku a kolejnych 100
    schodzi do rezerwy.
    - moc 67KM jest za mała na autostrady optymalnie przydało by się ponad 80KM
    - gabaryty do jazdy po mieście - czasem nie wciśniesz się jak nakedem po
    między samochody
    - latem przez szybę i handbary brak wentylacji ubrania

    Pozdrawiam
    Rafał




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: