    Subject: Re: TBA810
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Mon, 1 Feb 2016 08:36:58 +0100

    W dniu 2016-01-31 o 20:15, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Tylko co z przewodnością cieplną? Czasem mi się zdarza rozprawiczać
    > jakieś płyty główne ze starych telewizorów, czy innych badziewi i
    > rzeczywiście, występują w nich tranzystory, czy, rzadziej, scalaki w
    > takiej obudowie, przykręcone do radiatorów.

    Wystarczy zerknąć do pdf-ów - generalnie trochę gorzej jest, ale bez
    przesady.
    Ceramiki różne coraz popularniejsze są, może coś się zmieni (jak będzie
    powód).

    > Jakie tworzywo taki problem zapewne, choć jakby obudowa była diamentowa,
    > to problemu by nie było w ogóle chyba - najlepszy przewodnik ciepła, a
    > chyba też izolator. No, tylko dwa zyla nie kosztuje i uzyskać trudno.

    Przede wszystkim dodatkowe procesy technologiczne, bo tego się używa jak
    chcesz mieć pojedyncze elementy odizolowane, więc trzeba trawić warstwę
    epitaksjalną.

    > Ponoć plus na masie miał mieć większą odporność na korozję, ale jak
    > gdzieś indziej odczytałem, że npn miał być łatwiejszy w produkcji, to
    > zgadzam się, należy sobie ułatwiać.

    Nie, to nie o to chodzi. npn jest przede wszystkim szybszy. Z
    technologicznego punktu widzenia to nie ma większego znaczenia. Wafle i
    tak są minimalnie domieszkowane (tak naprawdę nie ma obojętnych), a jak
    przychodzi co do czego trzeba dawać solidnie domieszek.

    > (1440)
    >
    > Spoko, wiem, że tu chodzi o parametry graniczne, bądź założone dla
    > konkretnej sytuacji, w konkretnych warunkach, inaczej by chyba musieli
    > całe tabele podawać.

    Zaglądasz do pdf i widzisz wykresy.

    > OIDP, dla HiFi miało być <=1...? Ale ok, to szczegół.

    Tak. Ale jak chodziło o to, żeby napisać że taki mocny jest, to ... no
    sam wiesz.
    Np TDA2030, 2020...

> [...]
    > wiekową i wiadomo, jak to ze sprawnością bywa... choć jeszcze ma się
    > dobrze na całe szczęście. Po drugie, zupełnie się nie zna na tych
    > rzeczach i radyjo ma być maksymalnie proste w obsłudze. Ma co prawda
    > jakieś, nawet grające, ale zdarza się, że przypadkowo nie tej gałki
    > dotknie i potem jest "znajdź mi Jedynkę"... Także w nocy czasem muszę je
    > przyciszać, bo akurat gałka od głośności, ta właśnie, co ją z tą od
    > strojenia, zwłaszcza w ciemności, łatwo pomylić (i mnie się zdarza), ma
    > dość zgrubną regulację głośności w zakresie cichszego grania. No i jest

    To może raczej szukaj czegoś może w stylu LM386 albo czegoś odrobinę
    mocniejszego (np LM380). Po grzyba taki mocny układ?
    Albo zdejmij linkę od strojenia, daj szeregowo z potencjometrem
    głośności kawałek rezystora i sprawa z głowy ;)
    Albo jeszcze lepiej nie szeregowo tylko równolegle ze ślizgaczem. Tylko
    trzeba dobrze się zastanowić nad wartością.

    Pozdrawiam

    DD