    From: Piotr Rezmer <k...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: T-mobile komfort max
    Date: Fri, 13 Mar 2015 07:04:48 +0100

    W dniu 2015-03-11 o 15:01, Piotr Rezmer pisze:
    > Wczoraj zrobiłem cesję numeru w T-mobile na siebie.

    Aby w miarę obiektywnie wybrać nowego operatora porobiłem pomiary w
    miejscu w którym mieszkam (obszar wiejski)

    T-Mobile: praktycznie brak 3G, nie miałem możliwości pomiaru LTE (mam
    starą kartę SIM pewnie bez aktywnego tego feature'a).
    Nju: brak 3G, LTE na przyzwoitym poziomie
    Plus: 3G jest ale nie do końca stabilne, LTE na dobrym poziomie
    Play: 3G jw, LTE na dobrym poziomie
    Virgin: (przedstawia się jako Play), 3G jw, LTE na dobrym poziomie

    Zastaniawłem się czy Polkomtel (to jest mój najbliższy BTS z LTE)
    stosuje jakieś QoS dla operatorów wirtualnych. Pingi mniej więcej takie
    same. Transfer podobny oprócz Virgin gdzie nie udaje się nawet uruchomić
    flashowego "miernika". Podejrzewam, że na starterze Virgin od razu jest
    założony lejek na transmisję danych.

    Reasumując, myślę że wybiorę Polkomtel, zwłaszcza że mam już od nich (co
    prawda umowa nie jest na mnie) internet LTE, umowa na internet kończy
    się w lipcu i teoretycznie mógłbym ją przedłużyć za 50% jeśli reklama
    nie kłamie ;)
    Jeśli chodzi o telefon myślę, że wezmę taryfę Progres 49 (2 lata, bez
    telefonu, abonament 60zł brutto, minuta do UE 1.85zł br, rozmowy, SMS,
    MMS w PL bez limitu, transfer 2Gb, pakiet 100 min na Europę, bezpłatne
    przychodzące w UE)

    --
    pozdrawiam
    Piotr