    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Szykuje sie kolejny rekord cenowy...
    Date: Tue, 23 Feb 2010 02:20:26 +0100

    On 2010-02-22 14:30, Mateusz Ludwin wrote:
    > Niniuś twierdzi że przysłona to wyłącznie GO - różnicę w czasie
    > naświetlania można łatwo zrównoważyć ustawiając np. ISO800.

    Mógłbyś łaskawie nie rozpowszechniać głupot w moim imieniu? Dziękuję.

    Zresztą odpowiedz na pytanie jaka jest różnica przy zmianie na f/1.4 w
    samym czasie, w samej czułości i wreszcie równoważąc parametry między
    zwiększony czas i czułość. Chętnie usłyszę przykłady.

    Dla wyjaśnienia wpływ wartości przysłony na GO *i* czas naświetlania jest
    mi doskonale znany. Ale też głupcem jest ten, który łudzi się, że może
    sobie korzystać z jednego z wybranych tych elementów rozłącznie. Z
    przysłoną f/1.2 mamy małą GO i dużo światła - zdjęcia więc i tak będą
    specyficzne. O zdjęcie kilku osób będzie już wyjątkowo trudno. Tak samo w
    słoneczny dzień chcąc portretować będziemy potrzebować najpewniej filtra
    ND, bo nawet na najniższej czułości zdjęcie będzie przepalone.

    Małżeństwo jest wobec tego oczywiste.

    Tyle, że jak ktoś mówi, że interesuje go mała GO na f/1.2 to znaczy, że
    najczęściej i tak światła ma wystarczająco. Otwór jest na tyle duży i na
    tyle specyficzny że prędzej ktoś to i tak przymknie i dla wyrównania
    ekspozycji zwiększy pozostałe parametry niż wykorzysta.

    Oczywiście jest możliwe i pełne ekstremum - tzn. że jest naprawdę bardzo
    ciemno, czasy na granicy poruszenia, czułości na granicy akceptowalnej
    jakości, f/1.2 i jeszcze do tego motyw, który trochę się porusza i trzeba
    użyć czasu w miarę krótkiego, a GO jest bez znaczenia bo coś jest daleko.
    Do tego jeszcze robimy 50 zdjęć w serii coby wybrać najlepsze z tych i tak
    nadciągniętej jakości. No i teraz składając to do kupy wychodzi coś, czego
    nie potrafię sobie wyobrazić by było ciekawe fotograficznie, a
    jednocześnie nawet najlepszy noktowizor tego nie widział.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564