  • 31. Data: 2009-03-14 10:59:48
    Temat: Re: Szyfrowanie danych na dysku - istnieje taki produkt?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sqeeb napisał(a):

    > Też tak sądze, z tym że otwartość kodu w pewnym sensie może przyspieszyć
    > 'wyjście na jaw że owy backdoor istnieje'.

    To jest nastepna bajka :) Zeby cokolwiek moglo wyjsc na jaw to wczesniej
    ktos musi taki kod analizowac. I na tym polega sedno tego. Musi byc ktos
    kto robi to po to aby sie podzielic wiedza ze swiatem a nie wykorzystac
    dla swoich korzysci. I ten ktos musi miec niesamowita wiedze. Moze to
    tez byc zespol ktosiow o mniejszej wiedzy. Pracujacy za darmo dla ideii
    (to jest wlasnie bajka) albo sowicie oplacany przez kogos komu analiza
    kodo z jakis powodow przyniesie korzysci (to sa realia).

    Druga rzecz to pojecie "backdoor" - przeciez to nie musi byc tylne
    wejscie tylko moze to byc maly blad w jednej linii kodu, ktory komus kto
    o nim wie umozliwi dobudowanie sobie takiego wejscia etc.

    j.

    --
    "Analfabeta nigdy nie robi błędów ortograficznych"
    (o czym wyczytałem w "Przekroju", cytat z pamięci).

  • 32. Data: 2009-03-14 11:00:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michal Bien napisał(a):

    > Wyjaśnijmy sobie jedno - bezpieczeństw w znaczeniu braku zaszytych
    > backodorów, a nie braku błędów kodu, bo to dwie zupełnie różne kwestie.

    Moze 10 lat temu tak bylo bo dzis to jedno i to samo :P

    j.

  • 33. Data: 2009-03-14 15:40:32
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Michal Bien" napisał:
    > Kilka osób polecało Truecrypta i to jest dobre rozwiązanie darmowe,
    > multiplatformowe oraz co najważniejsze - OpenSource co gwarantuje
    > bezpieczeństwo i bo źródła są jawne. Praktycznie każdy zamknięty,
    > komercyjny produkt z UE/USA musi mieć tylną furtkę,

    jesteś pewien że TC nie ma tylnej furtki?
    tylko nie mów że jesteś e stanie przeanalizować 20MB kodu?:O) nie
    wspominając o posiadaniu kosztownego kompilator:O)

  • 34. Data: 2009-03-14 16:22:25
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Sqeeb" napisał:
    > Też tak sądze, z tym że otwartość kodu w pewnym sensie może przyspieszyć
    > 'wyjście na jaw że owy backdoor istnieje'.

    he he, ale tylko pd warunkiem (jak to sądzą naiwni) że owe "backdory" będą
    widniały w otwartym kodzie źródłowym:O)

  • 35. Data: 2009-03-14 16:25:16
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    gargamel pisze:

    > jesteś pewien że TC nie ma tylnej furtki?

    Jestem przekonany że nie. Dlaczego, odpowiedź poniżej.

    > tylko nie mów że jesteś e stanie przeanalizować 20MB kodu?:O) nie
    > wspominając o posiadaniu kosztownego kompilator:O)

    Uważam, że przy jeszcze stosunkowo niewielkim projekcie o tym
    znaczeniu i takiej rzeszy użytkowników jest wielu ludzi o znacznie ode
    mnie większej wiedzy programistycznej, którzy to już robili. Nie mam
    najmniejszych wątpliwości, że są wśród nich zarówno blackhaty i
    whitehaty, niemniej jednak nic nie wiadomo o lukach czy backdorach tego
    oprogramowania. Jedyna słabość o jakiej słyszałem to średnio praktyczne
    metody z zamrażaniem pracujących modułów pamięci i zgrywaniem ich
    zawartości w ciągu do 10 min od odcięcia zasilania by odczytać klucz
    kryptograficzny.
    Uwzięliście się na te gwarancje, ale ja to ujmę od drugiej strony - nie
    ma oprogramowania bezbłędnego czy takiego, któremu bez najmniejszego
    wahania zawierzyłbym życie, ale z dostępnych dla normalnego człowieka z
    ulicy rozwiązań kyptograficznych TC jest tym, któremu ufam najbardziej.
    O powodach pisałem m.in. w poprzednim poście
    - oprogramowaniu komercyjnemu z terenu UE/USA po tym po prostu nie ufam.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 36. Data: 2009-03-14 17:15:23
    Od: Michal Kawecki <k...@o...pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 17:25:16 +0100, Michal Bien napisał(a):

    > - oprogramowaniu komercyjnemu z terenu UE/USA po tym po prostu nie ufam.

    A czego się obawiasz? FBI? ;->
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 37. Data: 2009-03-14 17:22:02
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Michal Bien" napisał:
    > Jestem przekonany że nie. Dlaczego, odpowiedź poniżej.

    nie pytam o przekonania, czy wiarę, spytałem czy jesteś pewien? (czyli czy
    przeanalizowałeś każdą linię kodu TC i potem sobie ten kod skompilowałeś?:O)

    ja wcale nie twierdzę że TC jest zły, dla m nie TC jest po prostu tak samo
    dobty jak każdy inny program szyfrujący tego typu

> [...]
    > najmniejszych wątpliwości, że są wśród nich zarówno blackhaty i
    > whitehaty, niemniej jednak nic nie wiadomo o lukach czy backdorach tego

    pewnie że jest masa fachowców od programownia, tylko czy ty jesteś aż tak
    naiwny że ci fachowcy za darmo będą analizowali kody darmowego
    oprogramowania?:O)

    i meritum: jeśli programiści TC chcieli by umieścic w programie tylną furtkę
    to myślisz że umieścili by ją w ogulnie dostępnych kodach źródłowych?:O)

    a co do komercyjnych programów szyfrujących w UE/USA domyślam sie że prawnie
    muszą takie furtki posiadać, więc dlaczego niby TC miałby się temu prawu
    wymknąć?

  • 38. Data: 2009-03-14 18:16:24
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Michal Kawecki <k...@o...pl> wrote:

    > A czego się obawiasz? FBI? ;->

    Przede wszystkim kradziezy/zgubienia sprzetu mobilnego. A
    le w pomniejszym stopniu rowniez tego, o czym pisalem w Message-ID:
    <gpfuia$cp3$1@mx1.internetia.pl> - od 2005/2006 r. wielu adwokatow/radcow
    to stosuje, bo ustawowa ochrona tajemnicy zawodowej i dokumentow mocodawcow
    zrobila sie mocno iluzoryczna, skoro dzialano nie na zasadzie sily prawa,
    a prawa sily.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 39. Data: 2009-03-14 18:45:01
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 14 Mar 2009 19:16:24 +0100, Michal Bien napisał(a):

    > Przede wszystkim kradziezy/zgubienia sprzetu mobilnego.

    Ależ aplikacje komercyjne z terenu UE/USA w takim wypadku też doskonale
    ochronią zagubione dane. Znane Ci są przypadki rozszyfrowania
    brute-force danych zabezpieczonych jakimś przyzwoitym kluczykiem?

> [...]
    > zrobila sie mocno iluzoryczna, skoro dzialano nie na zasadzie sily prawa,

    Jak mniemam, policja i prokuratura są instytucjami, którym można zaufać.
    Więc czegóż się obawiasz? Czyżby procedura występowania o ten "backdoor"
    była aż tak nieszczelna, że kluczyk może otrzymać każdy, także
    przestępca?
    Ponadto, z tego co napisałeś wynika, że nie dostaje się "kluczyka" do
    programu, tylko kluczyk do konkretnych danych. Mylę się?

  • 40. Data: 2009-03-15 06:38:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michal Bien napisał(a):

    > Uważam, że przy jeszcze stosunkowo niewielkim projekcie o tym
    > znaczeniu i takiej rzeszy użytkowników jest wielu ludzi o znacznie ode
    > mnie większej wiedzy programistycznej, którzy to już robili.

    Powyższe wynika z Twojej wiary czy z Twojej wiedzy?

    j.