  • 11. Data: 2019-03-01 09:46:59
    Temat: Re: Szybko i bezpiecznie
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > bez pomocy innych też się renówkom zdarza;)
    > https://www.lublin112.pl/wjechala-renaultem-na-barie
    ry-sa-utrudnienia-w-ruchu-zdjecia/

    Kiedyś widziałem, jak babka zaparkowała na betonowej barierce, co
    rozdziela jezdnie. Równiutko, ze wszystkimi 4 kołami w powietrzu.

  • 12. Data: 2019-03-01 10:54:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    ry-sa-utrudnienia-w-ruchu-zdjecia/

    >Kiedyś widziałem, jak babka zaparkowała na betonowej barierce, co
    >rozdziela jezdnie. Równiutko, ze wszystkimi 4 kołami w powietrzu.

    A jak sie konczyly ?
    Bo te metalowe maja skosy na koncach, jak widac zreszta powyzej
    i bardzo latwo wyleciec w gore.

    Jak miedzy jezdniami jest dwustronna/symetryczna, i jedzie sie powoli,
    to wyczyn babki nie jest zadnym wyczynem.

    J.

  • 13. Data: 2019-03-01 11:12:29
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-03-01 08:21, tck wrote:

    > bez pomocy innych też się renówkom zdarza;)
    > https://www.lublin112.pl/wjechala-renaultem-na-barie
    ry-sa-utrudnienia-w-ruchu-zdjecia/

    No prosze, znowu Renault!!11

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2019-03-01 12:05:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    >
    > Jak miedzy jezdniami jest dwustronna/symetryczna, i jedzie sie powoli,
    > to wyczyn babki nie jest zadnym wyczynem.

    OIDP też miały skos na początku, barierka była na wiadukcie i oddzielała
    pas do jazdy wprost od zjazdu na ślimak.

  • 15. Data: 2019-03-01 16:12:29
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 28.02.2019 o 10:30, Uncle Pete pisze:
    > Jak szybko miała jechać Wałem Miedzeszyńskim w DC osobówka, aby wbić się
    > (dosłownie) pod dostawczaka?

    Jedno jest pewne - odstęp utrzymywali "wzorcowy".

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 16. Data: 2019-03-01 19:10:31
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 28-02-2019 o 23:20, Marcin N pisze:

    > Właśnie, że wymaga.
    > Pisał o tym w swojej książce "Szybkość bezpieczna" Sobiesław Zasada.

    Przejrzałem na szybko, ale nie znalazłem. Pamiętasz może rozdział?

    yabba

  • 17. Data: 2019-03-01 23:29:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-01 o 19:10, yabba pisze:

    > Przejrzałem na szybko, ale nie znalazłem. Pamiętasz może rozdział?

    Nie pamiętam rozdziału, ale jestem w stanie zacytować z pamięci, jak to
    szło:

    szybkość bezpieczna to taka, z której jesteś w stanie zatrzymać się na
    widocznym przez siebie, pustym odcinku drogi.

    --
    MN

  • 18. Data: 2019-03-02 12:40:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-01 o 23:29, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > szybkość bezpieczna to taka, z której jesteś w stanie zatrzymać się na
    > widocznym przez siebie, pustym odcinku drogi.

    Łiszful finking. Nie uwierzę, że pan Zasada nie jeździ autostradą.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2019-03-02 14:45:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-03-02 o 12:40, Liwiusz pisze:

    > Łiszful finking. Nie uwierzę, że pan Zasada nie jeździ autostradą.

    A co ma piernik do wiatraka? Jesteś z tych, którzy im szybciej tym
    bardziej na zderzaku poprzednika siedzą?

    Ze 100 do zera zatrzymasz się w czterdzieści-kilka metrów. Zalecany
    odstęp 2-3 sekund to przy tej szybkości ponad 80 metrów. Przy 130+ nie
    trzymam się poprzednika bliżej niż 100 metrów. Ty nie?

    --
    MN

  • 20. Data: 2019-03-03 23:03:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Mar 2019 14:45:12 +0100, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > odstęp 2-3 sekund to przy tej szybkości ponad 80 metrów. Przy 130+ nie
    > trzymam się poprzednika bliżej niż 100 metrów. Ty nie?

    Oby na zderzaku, ale co zrobic, jak poprzednika nie ma ?
    Jak daleko Ci swiatla mijania oswietlaja i z jaka predkoscia jezdzisz
    na autostradzie ?

    I co bedzie, jak zobaczysz spiacego pijaka ... albo dziure w jezdni ?
    Myslisz, ze 50m starczy ? :-)

    W Niemczech jest ponoc przepis zgodny z ta zasada. Ale z dopiskiem
    "nie dotyczy autostrad".

    J.