  • 31. Data: 2013-04-30 23:04:32
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Mineło 15 lat...
    >
    > A ja nadal się w@@##$%#$#%$#@-iam bo mimo X-rdzeni X-GB ramu itd ja nadal czekam.
    > Może ktoś powiedzieć dlaczego?

    bo wtedy system miał 256 kolorów i mniejsza rozdzielczość?

    > Mój komuter mimo że pobiera coraz wiecej energi (mój pierwszy zasilacz to było 150
    watów!!!!) a ja nadal nie czuje żeby jakoś szybciej chodził.

    > kompa używam do office,internetu i proste programy graficzne
    właśnie. oczekujesz większej prędkości, mocy obliczeniowej? czy raczej
    responsywności, czyli odpowiedzi na Twoje kliknięcia?
    To pierwsze załatwiają rdzenie i megaherce, to drugie, lekki system i
    szybszy dysk. Dysk raczej raid0 niż ssd, ale jak kto woli. ja ostatnio
    przez przypadek zmieniłem.... "zarządce okien" na takiego bez bajerów i
    jestem w szoku jak komputer może szybko odpowiadać. Napewno w Twojej
    wersji windowsa też da się coś okroić.

    ToMasz

  • 32. Data: 2013-04-30 23:08:32
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    (..) i na prawde nie można narzekać. Poniżej sekundy na uruchomienie
    przeglądarki czy worda to ..
    je masz w pamięci ram i tylko wywołujesz. chciałby zobaczyć jak
    wyłączysz kompa, odpalisz system (bez preload) i otworzysz przeglądarkę
    albo dokument :)
    ale przyznaję, że obojętnie jak to osiągnęli informatycy z microsoftu,
    takie krótkie czasy na uruchomienie programów powodują że praca jest
    komfortowa

    ToMasz

  • 33. Data: 2013-04-30 23:40:52
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Kupiłem sobie (a właściwie rodzice zafundowali) po jakimś miesiącu
    > 486DX-100 z 1MB RAM'u. Liczyło to tą samą antenę 8 minut.

    A ja przy pierwszym zastanawiałem się 386 40MHz czy 486SX 25, bez
    koprocesora i... 101 czy 104 MB twardziel...
    I szalałem, RAMu 4MB! 1MB=1.000.000 zł. Dla młodzieży: tamtejszy milion
    to dzisiejsza stówa.
    Przem

  • 34. Data: 2013-04-30 23:57:50
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-04-30 20:55:42 niejaki h.w.d.p. napisał:

    > ty tez jestes mlody. moj mial 1,77 MHz.

    to jeszcze uściślę
    kupiłem go za własne pieniądze na 4 roku studiów ;)

    --
    http://42.pl/u/y68
    Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

  • 35. Data: 2013-05-01 00:00:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> b...@g...co

    : kompa używam do office,internetu i proste programy graficzne

    To niemal jak ja -- może nie office, ale coś podobnego.
    Do tego masa innych aplikacji w tle i starcza do tego
    malutki smartfon. :)

    Żaden komputer nie uciągnie programu typu

    10 GOTO 10

    bez względu na liczbę czy ilość ;) rdzeni, koszulek, kapsułek, pastylek... ;)

    A moim zdaniem Windows zawiera w sobie sporo tego rodzaju linijek. ;)

    -=-

    Bóg może nie jest rychliwy, ale chyba nadchodzi kres głupoty, jaką
    była hegemonia M$ oraz x86.

    -=-

    Jeszcze gdyby tak wydajne i tanie ogniwa przerabiające
    światełko na energię elektryczną...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2013-05-01 03:20:02
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Kup sobie i7, szybki dysk SSD i nie będziesz się denerwować długim
    oczekiwaniem.

  • 37. Data: 2013-05-01 03:20:13
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-04-30 22:49, JDX pisze:
    > On 2013-04-30 21:28, Piotr Rezmer wrote:
    > [...]
    > Coś słabo pamiętasz bo to był ZX81. :-D Końcówka mojej podstawówki.
    > Widziałem też ma żywo ZX80 u kumpla kumpla ale nic na nim nie robiłem.
    > :-D W końcówce podstawówki (albo I klasie liceum) w soboty jeździłem
    > sobie też na Politechnikę Białostocką aby poszaleć w Fortranie na Odrze
    > 1305 :-D (studenci organizowali takie kursy dla małolatów).

    A na giełdy komputerowe do Klubu Mozaika nad Opałkiem? Tam to dopiero
    była rewia sprzętu ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 38. Data: 2013-05-01 08:26:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-30 22:11, h.w.d.p. pisze:

    > niestety. chociaz nie przypominam sobie zeby iglowy star drukowal az
    > kilkanascie minut. troche przesadziles.

    To była kolorowa Star LC24-200 albo LC-200 albo jakoś tak. Pożyczona z
    jakiegoś biura tylko taśmy samemu trzeba było kupić w pewexie. Program
    do składu tekstu typu WYSIWYG drukował stronę w trybie graficznym aby
    zachować te wszystkie zmyślne czcionki. Nie pamiętam już nazwy programu.
    Hałas niesamowity, zamykałem pokój podczas drukowania i jak ucichło to
    wracałem włożyć kolejną kartkę i znowu wychodziłem.
    Ale praca (dyplomowa w technikum) z wstawionymi rysunkami wyglądała
    zajefajnie. W tym czasie królowała mechaniczna maszyna do pisania.

    --
    Irokez

  • 39. Data: 2013-05-01 08:30:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-30 23:40, Przemek pisze:

> [...]
    > koprocesora i... 101 czy 104 MB twardziel...
    > I szalałem, RAMu 4MB! 1MB=1.000.000 zł. Dla młodzieży: tamtejszy

    Miałem 420MB twardy.
    Z pamięcią jak mówisz, chociaż była droższa w momencie jak kupowałem
    tego PC'ta.
    CD-ROM kupiłem kilka miesięcy później. Przelicznik podobny: x1 - stówa,
    x2 - 2 stówy, x4 - 4 stówy :)

    --
    Irokez

  • 40. Data: 2013-05-01 08:50:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2013 22:49:30 +0200, JDX napisał(a):

    > W każdym razie widzę, że tutaj jakiś Klub Seniora się zawiązał. :-D

    To ja się wpisuję ze swoim Polbritem z pamięcią taśmową do klubu :)
    --
    Jacek