eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzybcy i wściekliRe: Szybcy i wściekli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-253-40-222.dynamic.inetia.pl
    !not-for-mail
    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szybcy i wściekli
    Date: Mon, 25 Nov 2024 15:25:58 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <vi21dm$38njc$1@news.icm.edu.pl>
    References: <vh7a1f$1ucfp$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net> <m...@m...org>
    <vhkr4i$9jg$1@news.chmurka.net> <vhmk0v$rag$1@news.chmurka.net>
    <1...@4...net> <1...@m...org>
    <vhn8ag$rag$3@news.chmurka.net> <giknfe75t4m7$.dlg@myjk.org>
    <178e0t8001wml$.6azpb2na2tcy$.dlg@40tude.net> <i...@m...org>
    <1mlm3l8aj6ezw$.rw70tam7ovbj$.dlg@40tude.net> <y...@m...org>
    <13pa9ist3k4g0.fknzw6pzy1th$.dlg@40tude.net>
    <vhpoa7$2rneg$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <vhptmp$2rvv3$1@news.icm.edu.pl>
    <1elavfbbb9z0y.1y13ivv2w96z8$.dlg@40tude.net>
    <vhqoab$2tam6$1@news.icm.edu.pl>
    <1k6h6kwymtwdg.n32ynkp2qxrn$.dlg@40tude.net>
    <vhsc2i$2vs32$1@news.icm.edu.pl>
    <umv1any9pk3p.jz2pdwgtl5hl$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 25 Nov 2024 14:25:58 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-253-40-222.dynamic.inetia.pl:77.253.40.222";
    logging-data="3432044"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <umv1any9pk3p.jz2pdwgtl5hl$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2726278
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.11.2024 o 11:33, J.F pisze:
    [...]
    >> Nie rozumiesz. Masz mieć najniższe rpm jakie jest możliwe na wysokim
    >> biegu. W automacie to raczej niemożliwe ale w ręcznej skrzyni jak
    >
    > A pisałeś coś o odcięciu :-)

    Gdzie?
    >
    > IMHO - szkoda silnika, sprzęgła, dwumasy :-)

    Bajki opowiadasz.
    >
    >> najbardziej...no i nie wciskać, jak nagle chcesz przyspieszyć, tylko
    >> redukcja na niższy/krótko i jak osiągniesz dopuszczalną to cyk 6 i się
    >> toczysz.
    >
    > No to przeciez ja tak robie. 1, 2, 3, 4 ... 6 i juz spokojnie :-)

    Ale 6 wciskasz przy 120 a spróbuj przy 80 :) i się tocz z 1,5k rpm.
    >
    >> Ciągle do Ciebie nie dociera że obroty silnika i prędkość są w ścisłej
    >> korelacji. Im mniej silnik ma obrotów, tym mniej paliwa bierze, piszę
    >> tutaj o podtrzymaniu prędkości a nie o przyspieszaniu.
    >
    > Trudno jest mi to rzetelnie zmierzyc.
    > Bo powiem tak - jesli to bedzie np 0.2l/100km więcej, to wolę miec
    > 2000rpm niz 1500 ...

    Pisałem wcześniej, że w dieslu nie bardzo jak jest oszczędzać. Niby ma
    nisko moment i można jeździć 1,5 rpm ale akurat ten model silnika nie ma
    większych "przepałów" takich jak benzyna i tutaj spalanie jest
    praktycznie takie samo aż do 3.5k rpm, potem wzrasta (sprawdzone na
    kilku silnikach). Co innego jak ma już wyrąbane wtryski i leje. W
    benzynie jest inaczej. Nie spalona, za duża dawka paliwa idzie w rurę
    bezpowrotnie.
    [...]


    > Jakbym miał ambicje jechać najosczędniej, to pewnie bym tak robił.
    > Ale nie mam :-)

    No to po co się produkujesz? :)


    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: