eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySzybcy i wściekliRe: Szybcy i wściekli
  • Data: 2024-11-25 18:18:20
    Temat: Re: Szybcy i wściekli
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 25 Nov 2024 15:25:58 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 25.11.2024 o 11:33, J.F pisze:> [...]
    >>> Nie rozumiesz. Masz mieć najniższe rpm jakie jest możliwe na wysokim
    >>> biegu. W automacie to raczej niemożliwe ale w ręcznej skrzyni jak
    >>
    >> A pisałeś coś o odcięciu :-)
    >
    > Gdzie?
    >>
    >> IMHO - szkoda silnika, sprzęgła, dwumasy :-)
    >
    > Bajki opowiadasz.
    >>
    >>> najbardziej...no i nie wciskać, jak nagle chcesz przyspieszyć, tylko
    >>> redukcja na niższy/krótko i jak osiągniesz dopuszczalną to cyk 6 i się
    >>> toczysz.
    >>
    >> No to przeciez ja tak robie. 1, 2, 3, 4 ... 6 i juz spokojnie :-)
    >
    > Ale 6 wciskasz przy 120 a spróbuj przy 80 :) i się tocz z 1,5k rpm.

    Ale ja chcę 120+
    Mam się rozpędzac przy 1500 rpm ?


    >>> Ciągle do Ciebie nie dociera że obroty silnika i prędkość są w ścisłej
    >>> korelacji. Im mniej silnik ma obrotów, tym mniej paliwa bierze, piszę
    >>> tutaj o podtrzymaniu prędkości a nie o przyspieszaniu.
    >>
    >> Trudno jest mi to rzetelnie zmierzyc.
    >> Bo powiem tak - jesli to bedzie np 0.2l/100km więcej, to wolę miec
    >> 2000rpm niz 1500 ...
    >
    > Pisałem wcześniej, że w dieslu nie bardzo jak jest oszczędzać. Niby ma
    > nisko moment i można jeździć 1,5 rpm ale akurat ten model silnika nie ma
    > większych "przepałów" takich jak benzyna i tutaj spalanie jest
    > praktycznie takie samo aĹź do 3.5k rpm, potem wzrasta (sprawdzone na
    > kilku silnikach).

    No to ja nie będę tak szybko zmieniał biegów, bo nie ma sensu :-P

    > Co innego jak ma już wyrąbane wtryski i leje. W
    > benzynie jest inaczej. Nie spalona, za duża dawka paliwa idzie w rurę
    > bezpowrotnie.

    Ale w benzynie prawie nie ma niespalonej.
    Komputer dba o to, zeby podawać proporcjonalnie do ilości powietrza.

    Owszem - jak nagle wcisniesz gaz, to i komputer może mieć problem z
    prawidłowym dawkowaniem.

    W dieslu zresztą podobnie, bo powietrza jest ile jest, wciskasz gaz,
    a tu turbina jeszcze nie rozpędzona, i czarny dym leci z tyłu.

    No nie, w dobrym samochodzie nie leci :-)

    >> Jakbym miał ambicje jechać najosczędniej, to pewnie bym tak robił.
    >> Ale nie mam :-)
    > No to po co się produkujesz? :)

    Żeby mi nie wmawiali, ze jak się szybko jedzie, to spalanie
    drastycznie rośnie :-P

    Powinno tak być, ale ile trzeba jechać i jak długo tak się da ? :-)
    No owszem, 6.9 a 4.1 l/100, to mozna by rzec drastyczny wzrost,
    ale do ilu musiałbym zwolnić :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: