  • Data: 2022-10-17 23:23:15
    Temat: Re: Szukam sterowników do CMT-M373NT pod W10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17 paź 2022 o 22:49, heby pisze:

    > Nic nie czynisz źle, jesli już Ci działa.

    Ale raczej nie jest do końca zainstalowane.
    Nadto może być jakis dodatkowy soft -- do sterowania
    wieżyczką z laptopa.

    > Jesli szukasz dlaczego jest wykrzyknik, to najpierw sprawdź, czy Windows
    > rozpoznał choć z grubsza jakiej klasy jest urządzenie a potem poszukaj
    > sterowników po VIN/PID wklejając je w google.

    OK, choć już szukałem na wiele sposobów...

    > USB w wersji starej, czyli 1.x ma taki feler, że zazwyczaj urządzenie

    W laptopie jest USB3; nie wiem, co jest (i w jakim stanie) w wieżyczce.

    > końcowe ma rezystor podciągający powodujący "detekcję" urządzenia, ale
    > jednoczesnie urządzenie jest głuche na komunikaty enumeracji, bo nie
    > jest zasilany procesor (osobny zasilacz). To skutkuje róznymi objawiami,
    > takimi jak wykrzyknik, dziwna lub nieznana klasa urządzenia, szukanie

    Pamiętam, że pod WXP pracowało poprawnie -- miałem (mam nadal)
    sterowniki producenta pod WXP. (tu rzecz jasna niezbyt przydatne;
    mogę co najwyżej poogladać je, by zastanowić się nad tym, czym
    ta wieżyczka jest z punktu widzenia laptopa...)

    > przez godzinę sterownika, szczególnie na starszych windowsach itd itp.
    > Dodatkowo stare urządzenia potrafiły korzystać z nielegalnych
    > konfiguracji USB, które działały w XP ale nie działały w Viście+ (bodaj
    > bulk transfer w trybie 1.x, dało się oszukać czasem HUBem USB2.0). Wiele
    > z tych staroci działało tylko z kablami mającymi ferryt (sporo skanerów

    Jak był wykrywany ów ferryt?
    Być może mam gdzieś przewód USB z ferrytem...

    > Musteka ma taką wadę). Więc podstawowe pytanie brzmi: czy windows tylko
    > "polumka" czy klasyfikuje wstępnie urządzenie,

    Najwyraźniej jakoś klasyfikuje.

    --