  • Data: 2022-10-17 22:49:51
    Temat: Re: Szukam sterowników do CMT-M373NT pod W10
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17/10/2022 19:34, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > OK -- więc pokaż, co źle czynię, bo nie pojmuję.

    Nic nie czynisz źle, jesli już Ci działa.

    Jesli szukasz dlaczego jest wykrzyknik, to najpierw sprawdź, czy Windows
    rozpoznał choć z grubsza jakiej klasy jest urządzenie a potem poszukaj
    sterowników po VIN/PID wklejając je w google.

    USB w wersji starej, czyli 1.x ma taki feler, że zazwyczaj urządzenie
    końcowe ma rezystor podciągający powodujący "detekcję" urządzenia, ale
    jednoczesnie urządzenie jest głuche na komunikaty enumeracji, bo nie
    jest zasilany procesor (osobny zasilacz). To skutkuje róznymi objawiami,
    takimi jak wykrzyknik, dziwna lub nieznana klasa urządzenia, szukanie
    przez godzinę sterownika, szczególnie na starszych windowsach itd itp.
    Dodatkowo stare urządzenia potrafiły korzystać z nielegalnych
    konfiguracji USB, które działały w XP ale nie działały w Viście+ (bodaj
    bulk transfer w trybie 1.x, dało się oszukać czasem HUBem USB2.0). Wiele
    z tych staroci działało tylko z kablami mającymi ferryt (sporo skanerów
    Musteka ma taką wadę). Więc podstawowe pytanie brzmi: czy windows tylko
    "polumka" czy klasyfikuje wstępnie urządzenie, mimo braku sterownika a
    najlepiej potrafi odczytać VID/PID.