  • 11. Data: 2012-01-12 13:12:21
    Temat: Re: Szukam podnośnika
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Sty, 13:00, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > IMO trzeba przykręcać stosownym momentem i smarować pastą miedzianą
    > styk felgi i tarczy hamulcowej a kłopotu z odkręcaniem nie będzie. :)

    U mnie tak prosto nie jest...
    Problem z odkrecaniem wystepuje tylko przy letnich alu
    (oryginalnych!), zimowe stalowe bezproblemowo (pomijajac jeden
    wypadek, kiedy wulkanizator je pneumatykiem za mocno dokrecil)
    Sruby takie same w obu - tez oryginalne... moment na oko ;) OK (mam
    kl.dynamometryczny, ale do kil to go raz uzylem - to juz lekka
    przesada..., wystarczy z wyczuciem)

    WS

  • 12. Data: 2012-01-12 19:37:35
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    [..]
    > http://www.promapl.pl/download/Image/porady-samochod
    /JBM1004.jpg

    > Takich jak ten widziałem całe mrowie. Czy mają one sens?

    po cholerę chcesz wozić taki klamot w samochodzie osobowym (w dodatku na
    okazje, która zdarza się raz na może 8 lat)? Standardowy podnośnik
    wystarczy. A jeśli takiego nie masz, to kup. Pomyśl raczej nad kluczem
    krzyżowym i ew. przedłużką.

    > I jeszcze jedno -- gdzie należy podstawić taki podnośnik
    > w Nowym Volvie S40, aby wymienić koło? :) I (ewentualnie)
    > na co trzeba uważać szczególnie?

    Zajrzyj do instrukcji. Nie podłóż pod próg, tylko pod miejsce do tego
    przeznaczone.

    W.

  • 13. Data: 2012-01-12 20:03:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WS" c...@c...goog
    legroups.com

    : kl.dynamometryczny, ale do kil to go raz uzylem - to juz lekka
    : przesada..., wystarczy z wyczuciem)

    Klucz dynamometryczny można kupić za kilkadziesiąt złotych -- na
    pewno lepszy niż wyczuciowy. :) I na pewno lepiej takim dokręcać
    śruby/nakrętki na podniesionych kołach hamowanych hamulcem przez
    osobę siedzącą wewnątrz samochodu niż dokręcać choćby najlepszym
    kluczem, ale na kołach dociśniętych opuszczonym samochodem. :)

    Co do smarowania gwintów -- kiedyś w serwisie Mercedesa odradzano
    mi smarowanie tychże gwintów, choć mój mechanik smarował. Miałem
    smarowane (nie pryskane sprajem, ale smarowane) felg czy tarcz
    pastą miedzianą; miałem smarowane gwinty -- **chyba** jakimś
    smarem grafitowym; brzegi klocków hamulcowych; gwinty śrubek
    mocujących hamulce -- aby nie odkręcały się; styki klocków
    z tłoczkami... Do wszystkiego były inne smarowidła...

    -=-

    Może są jakieś inne sugestie odnośnie podnośników?
    Taki korbkowy/fabryczny tak sobie podoba się mi.

    -=-

    Gdzieś w necie widziałem coś na kształt piłki pompowanej spalinami -- fajnie wyglada.
    :)

    http://www.nowinki.net/img/u/small/445-exhaustjack.j
    pg

    Mam do tego cały filmik pokazujący, jak się to napełnia. :)
    Imo fajna sprawa, :) ale jak uszczelnić połączenie wydechu
    z rurą podłączoną do tej piłki? I co ze spalinami, które są
    w tej piłce po jej użyciu? Lepszy byłby napełniany pompką
    elektryczną. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2012-01-12 20:14:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "V-Tec" jen99m$t80$...@i...gazeta.pl

    > po cholerę chcesz wozić taki klamot w samochodzie osobowym (w dodatku na

    Mało waży (około kilograma) i mało miejsca zajmuje.

    > okazje, która zdarza się raz na może 8 lat)? Standardowy
    > podnośnik wystarczy. A jeśli takiego nie masz, to kup.
    > Pomyśl raczej nad kluczem krzyżowym i ew. przedłużką.

    Dlaczego krzyżowy?

    > Zajrzyj do instrukcji. Nie podłóż pod próg, tylko pod
    > miejsce do tego przeznaczone.

    Zajrzę.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2012-01-12 20:19:38
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    > "V-Tec" jen99m$t80$...@i...gazeta.pl

    > Mało waży (około kilograma) i mało miejsca zajmuje.

    równie dobrze możesz milion innych niepotrzebnych rzeczy wozić, bo są
    małe i mało miejsca zajmują. Nie wystarczy ci oryginalny? (schowany w
    miejscu do tego przeznaczonym). EOT trollu.

  • 16. Data: 2012-01-12 20:24:15
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Podnosniki na spaliny mozna bylo kupic na allegro za jakies 350-450
    zl. Nie wiem jak z ich trwaloscia. Pewnie wytrzymalsze sa te z
    Australii, jest tez sporo chinczykow. Stosowane sa w terenie - tam
    gdzie trzeba podniesc samochod na piasku/blocie/sniegu. Moglyby sie
    przydac przy mocnym zakopaniu razem z trapami.

    pozdr
    Piotr

  • 17. Data: 2012-01-12 20:44:57
    Od: " AA" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Styk felgi i tarczy hamulcowej he? Jedynie co mozna posmarowac otwor
    > pozycjonujacy i gwinty srub.

    Nie gwinty (chociaż nie zaszkodzi), a stożki/kule/czy co tam jeszcze trzyma
    felgę przy piaście, żeby się nie przypiekły do felgi.

    pozdr
    AA

  • 18. Data: 2012-01-12 23:36:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 12 Sty, 20:03, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    > osobę siedzącą wewnątrz samochodu niż dokręcać choćby najlepszym
    > kluczem, ale na kołach dociśniętych opuszczonym samochodem. :)

    Klucz mam porzadny (Gedore), tylko nie widze wiekszego sensu uzywania
    go do kol, tym bardziej angazowania drugiej osoby ;)
    Ja dokrecam krzyzakowym "na oko", na podniesionym samochodzie - kola
    zablokowane recznym -tyl i przod pierwszym biegiem

    A z tym "na pewno" lepiej dynamometrycznym to bym jednak uwazal -
    jesli stosuje sie smary do gwintow to nalezy dobrze przeczytac
    dokumentacje smaru- na 90% zmniejszaja one tarcie i jesli w instrukcji
    podany jest moment dokrecania "czystej" sruby, to nalezy go przeliczyc
    uzywajac do polaczenia smaru!!!

    WS

  • 19. Data: 2012-01-13 00:08:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WS" 3...@t...goo
> [...]

    : Ja dokrecam krzyzakowym "na oko", na podniesionym samochodzie - kola
    : zablokowane recznym -tyl i przod pierwszym biegiem

    Serwis Volvo dokręca mi na opuszczonych. [co mnie doprowadza do białej
    gorączki!!] Na podniesionych dokręcał mi mechanik w Mercedesie -- tam
    i napęd jest z tyłu, i ręczny jest z tyłu. :) Dzięki za podpowiedź. :)
    [w serwisie Volvo nie dość, że dokręcają na opuszczonym, to na dodatek
    przetaczają samochód, pchając go za słupki karoserii; mnie nauczono,
    że samochód przesuwać należy obracając (najlepiej nogą) któreś koło...]

    Volvo (podobnie Mercedes) ma skrzynię automatyczną.
    Ciekawe, jak się zachowa ta skrzynia w czasie dokręcania.

    : A z tym "na pewno" lepiej dynamometrycznym to bym jednak uwazal -
    : jesli stosuje sie smary do gwintow to nalezy dobrze przeczytac
    : dokumentacje smaru- na 90% zmniejszaja one tarcie

    Nie da się ukryć.

    : i jesli w instrukcji podany jest moment dokrecania "czystej"
    : sruby, to nalezy go przeliczyc uzywajac do polaczenia smaru!!!

    Też tak uważam, ale lepiej dokręcić bez tego przelicznika niż na oko. :)
    Ja kiedyś dokręciłem na oko bardzo lekko, później chyba nawet poluzowałem,
    a gdy przyszło co do czego, okzało się, że trzeba było szukać solidnego
    przedłuacza do klucza. :)

    Widziałem też solidne młoty, :) którymi tłuczono w koła (w gumę,
    w oponę) przy zdejmowaniu -- tak mocno były przypieczone felgi
    do tarcz. Oczywiście nie u mnie. :)

    -=-

    Nie znalazłem na samochodzie miejsc wskazanych do podnoszenia.
    Żadnych strzałek, żadnych dziurek, żadnych gum... Będę szukał
    w instrukcji. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2012-01-13 00:15:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "V-Tec" jenboh$8eh$...@i...gazeta.pl

    > miejscu do tego przeznaczonym). EOT trollu.

    Żeby jeszcze taki V-Tec podpisywał się nazwiskiem i imieniem -- wrzuciłby
    człek takiego do kibla i miałby święty spokój. a tak -- za jakiś czas V-Tec
    odrodzi się jako (na przykład) TDI... Zero treści, żadna argumentacji i chamstwo. :)

    Standardowy podnośnik jest niewygodny i niebezpieczny -- kto go
    używał, ten o tym wie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'