  • 91. Data: 2013-11-12 09:36:56
    Temat: Re: Szukam lustrzanki - prosze o rade.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Nov 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Nie wyzwalało w ogóle lampy.

    A to fotocela złom, zgoda.

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2013-11-14 10:38:20
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    I to jest sluszna rada.
    Lomot lustra dzis straszy tak, jak niegdys kalasznikow lub samolot.

    -----

  • 93. Data: 2013-11-14 10:39:42
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    - wstrząs od lustra dający poruszone zdjęcia.

    -----

  • 94. Data: 2013-11-14 11:06:27
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Lustrzankę to jeszcze na upartego bym nosił, ale z fleszem (gabarytowo to większym od
    korpusu) to już nie daję rady.
    Mam wrażenie, że z systemów zniknęły lampy średniej wielkości.
    Albo małe systemowe głupawki do świecenia na wprost w pełnym automacie, albo kobyły -
    nic po środku.

  • 95. Data: 2013-11-15 00:42:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2013, 666 wrote:

    > Mam wrażenie, że z systemów zniknęły lampy średniej wielkości.

    Może dlatego, że mało było chętnych.
    Taka lampa jednak ogranicza (do rozmiaru pomieszczeń, jasności
    "odbłyśnika", możliwości zaaplikowania serii, choćby tylko
    drugiego strzału z rozsądną mocą) - a jak ktoś usiłuje oszczędzić,
    to kupi "producenta niezależnego".

    > Albo małe systemowe głupawki do świecenia na wprost w pełnym automacie, albo kobyły
    - nic po środku.

    Kwestia definicji kobyły - Metz 76 i większe? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2013-11-15 10:50:18
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nasadzane na sanki (przykład moja Sigma 610, choć bywają jeszcze większe).
    Chciałbym mieć te same funkcje w mniejszej gabarytowo lampie.

    Z rozrzewnieniem wspominam brandowaną jako Praktica (Made in Japan kupioną w
    Singapurze) lampę, która mieściła mi się w górnej
    kieszonce "rewolwerowego" futerału.
    Ciagle używam tego samego futerału (tam, gdzie wchodziły Praktica BC1, Praktica BX20,
    Canon A1 wchodzi też Pentax k10D z obiektywem
    16-44/4,0 no szczęka mi opadła jak wszedł co do milimetra, oczywiscie bez płytki
    statywowej, z płytkami to jest dopiero ból
    schowania aparatu), korpusy podobne, obiektywy jakby mniejsze (zmniejsza się format
    klatki jednak), a lampy rosną jak na hormonach.
    BTW już nie pamiętam, jak było z mieszczeniem się T90 (sprzedałem idealny korpus dla
    pieniędzy, jak się przypadkiem okazało w dobrym
    momencie fgdy cyfry już wchodziły zanim analogi osiągneły cenę złomu), ale uważam go
    za najwspanialszy aparat, jaki posiadałem (w
    zestawie z lampą 300TL, jeszcze ją mam, to była już "urośnięta" lampa, choć nieco
    mniejsza niż 299T).

    -----

  • 97. Data: 2013-11-16 14:23:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    " 666" <j...@g...pl> writes:

> [...]
    > Mam wrażenie, że z systemów zniknęły lampy średniej wielkości.
    > Albo małe systemowe głupawki do świecenia na wprost w pełnym

    Nie widzę tego. Są małe (dodatkowe) lampki (LP typu np. 20). Są
    "średnie" lampy (typu 4xx przy 105 mm, LP rzędu 30 w standardzie), które
    wciąż nie mają wielkich gabarytów ani masy i potrafią zupełnie ładnie
    dać po oczach (także z odbicia). I są jeszcze większe, typu 580, LP
    ca. 40 (pomijam studia i lampy rozstawiane).

    Ceny też jakby bardziej atrakcyjne niż dawniej, w szczególności dla nas.

    To czego właściwie brakuje?
    Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, że obecnie ISO 400 to nie jest szczyt
    możliwości, i średnia lampa w znakomitej większości sytuacji nie
    potrzebuje nawet pełnego błysku.

    W przypadku video jest trudniej.
    --
    Krzysztof Hałasa