  • 11. Data: 2013-02-17 01:39:06
    Temat: Re: Sztuka dla sztuki czyli wypasiony zasilacz transformatorowy
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-02-13 19:04 Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Ściślej: zadziała tylko na jednym styku :-)

    Jak zrobić lepiej w takim razie? Dać to samo na obu stykach czy w ogóle?
    Nie chcę aby do sieci przedostawały się wstecznie zakłócenia przy
    włączaniu zasilacza. Od zwykłych włączników światła (w puszkach w
    ścianie) bywają spore szpilki i inne zgrzyty, które dobrze widać nawet
    bez mierzenia, w świeceniu już wcześniej zapalonych żarówek.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2013-02-17 12:23:36
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-02-17 01:39, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > ścianie) bywają spore szpilki i inne zgrzyty, które dobrze widać nawet
    > bez mierzenia, w świeceniu już wcześniej zapalonych żarówek.

    Ten układ to tak zwany snubber :-)
    Jego celem jest ochrona styku przekaźnika czy przełącznika, albo triaka
    czy tyrystora. Nie jest to filtr przeciwzakłóceniowy.
    A w kwestii filtrów są tu lepsi :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2013-02-19 19:05:18
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-17 12:23, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Ten układ to tak zwany snubber :-)
    > Jego celem jest ochrona styku przekaźnika czy przełącznika, albo triaka
    > czy tyrystora. Nie jest to filtr przeciwzakłóceniowy.
    Ale przy tak szczątkowej mocy przełączanej - sens tego filtru jest
    bliski zeru. No chyba że przełącznik zastosowany to jakiś złocony
    eksponat...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2013-02-19 21:50:38
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-02-19 19:05, BartekK pisze:
    > Ale przy tak szczątkowej mocy przełączanej - sens tego filtru jest
    > bliski zeru. No chyba że przełącznik zastosowany to jakiś złocony
    > eksponat...

    Policzyłem. Wyszło mi, że przy 40mA i 230V powinno się dać kondensator
    150pF i opornik 1k1. Trudno zaprzeczyć, sens bliski zeru :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2013-02-19 23:44:22
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-02-19 21:50, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Policzyłem. Wyszło mi, że przy 40mA i 230V powinno się dać kondensator
    > 150pF i opornik 1k1. Trudno zaprzeczyć, sens bliski zeru :-)

    Masz gdzieś kalkulator do snubberów?

    --
    pozdrawiam
    MD