  • 11. Data: 2010-03-24 20:39:21
    Temat: Re: Szokujace 80%.
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 19:24:36 +0100, Przemek V napisał(a):

    > Garstka maniaków interesuje producenta bo od tego jak ocenią auto zależy
    > jego image w oczach przywoływanych urzędników, lekarzy, prawników i ich
    > głupiutkich blondie z tipsami.

    No proszę cię, to cienki żart jest.
    Jak ktokolwiek by ich słuchał, to seria 1 czy A-klasa merca nie
    sprzedawałaby się wcale.
    No i nie byłoby takich wynalazków jak Audi TT TDI czy Jaguar diesel.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2010-03-24 20:54:42
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > No proszę cię, to cienki żart jest.
    > Jak ktokolwiek by ich słuchał, to seria 1 czy A-klasa merca nie
    > sprzedawałaby się wcale.

    A sprzedają się w porównaniu do konkurentów typu Golf czy Focus? IMHO, nie,
    przy czym seria 1 jednak ma dosyć dużo DNA z większych beemek - chociażby
    ten tylny napęd. A-klasa powinna mieć łatwiej bo statystycznemu prezesowi
    albo dyktatorowi nie przeszkadza, że na swojej limuzynie ma ten sam znaczek
    co na śmieciarce, dostawczaku ekipy budowlanej albo autobusie miejskim.

    > No i nie byłoby takich wynalazków jak Audi TT TDI czy Jaguar diesel.

    Benzyna vs diesel to już insza inszość.

  • 13. Data: 2010-03-24 23:03:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    JAM pisze:
    > BMW planuje samochod z przednim napedem !
    >
    > Jak ujawnil szef firmy z badan BMW wynika, ze 80% nabywcow modelu BMW
    > 1 series jest przekonanych, ze posiada samochod napedem an przednie
    > kola.

    Mnie ta statystyka dziwi o tyle, że moje prywatne statystyki wskazują że
    około połowa kierowców w ogóle nie wie na którą oś ma napęd ich auto.
    Za wyjątkiem aut czteronapędowych, bo jak już ktoś dopłacił za to, to
    wie co ma.

    Raczej jak ktoś wie, to wie dobrze, bo jakoś tam się interesuje, ale po
    prostu cała masa nie wie, nigdy się nad tym nie zastanawiała i po prostu
    wisi im to kalafiorem.

  • 14. Data: 2010-03-25 12:13:59
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Mar 24, 6:03 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > około połowa kierowców w ogóle nie wie na którą oś ma napęd ich auto.
    > Za wyjątkiem aut czteronapędowych, bo jak już ktoś dopłacił za to, to

    No niekoniecznie. W przypadku Subaru w USA to samochod popularny wsrod
    liberalnych elit z zachodniego wybrzeza. Nie mam zadnych statystyk,
    ale znajac realia rynkowe podejrzewam, ze jest jakis procent klientow,
    ktorzy kupuja Subaru ze wzgledu na mode i moga nie miec pojecia co
    jest pod maska. Wiekszosc klientow kieruje sie raczej moda, albo
    parametrami takimi jak bezpieczenstwo, ergonomia czy jakosc raczej niz
    parametry techniczne. Tym niemniej wydawalo mi sie, ze pomimo
    kierowania sie takimi parametrami nabywajacy powinni predzej czy
    pozniej poznac inne zalety swojego nabytku. Jak widac bylem w
    bledzie :-) Ciekawe jak tak statystyka BMW rozciaga sie na inne modele
    tej firmy lub wogole na inne samochody innych producentow.

    > Raczej jak ktoś wie, to wie dobrze, bo jakoś tam się interesuje, ale po
    > prostu cała masa nie wie, nigdy się nad tym nie zastanawiała i po prostu
    > wisi im to kalafiorem.

    No tak, ale nigdy nie przypuszczalem, ze w przypadku BMW to jest az
    80%. Wydawalo mi sie, ze tym co im "wisi klafiorem" raczej nie zalezy
    na BMW, tylko kupia raczej jakies "ekonomiczne" albo "bezpieczne"
    wozidlo. W swojej pracy czesto stykam sie z inzynierami firmy Opel. W
    ich przekonaniu klient europejski jest znacznie bardziej wyczulowny na
    osiagi trakcyjne swoich pojazdow niz na przyklad klient amerykanski.
    Taka statystyka BMW zdaje sie podwazac ta potoczna opinie.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 15. Data: 2010-03-25 12:16:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "JAM" <j...@y...com> napisał w wiadomości news:

    >Tym niemniej wydawalo mi sie, ze pomimo
    >kierowania sie takimi parametrami nabywajacy powinni predzej czy
    >pozniej poznac inne zalety swojego nabytku. Jak widac bylem w
    >bledzie :-)

    Nie byłeś - bo opisywana cecha dla przeciętnego usera to raczej wada niż
    zaleta.
    Zwłaszcza tam gdzie śnieg pada czasami.