    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Szlif cylindra
    Date: Sun, 16 Mar 2014 11:34:12 +0100

    W dniu 2014-03-16 10:55, Kamila00 pisze:> Witam. Czy robiąc "niepełny"
    szlif cylindra na odpowiedniej maszynie
    > można zrobić na nim "jajo".?

    nie ma czegos takiego jak niepelny szlif. Mozna cylinder honowac czyli
    go "porysowac" aby olej nie splywal. Ale szlif to szlif. Cylinder jest
    zowalizowany gdy jest zuzyty. Szlifuje sie wlasnie po to aby to "jajo"
    zlikwidowac. I nei da sie robic jaja urzadzeniem obrotowym. A taka jest
    wlasnie szlifierka do cylindrow.

    > Oddałam motocykl do mechanika na wymiane
    > pierścieni, więc od razu poszedł nowy tłok, mechanik robił szlif niby
    > taki aby tylko zlikwidować rysy. Po czym jak się okazało "niestety
    > cylinder był tak zjechany że wyszło jajo i strasznie stuka". Oddając
    > motor nic takiego się nie działo teraz strasznie wali na wyższych
    > obrotach stuk się gubi ale nadal idzie go wysłuchać... Czy jest to
    > możliwością czy mechanik spaprał sprawę.?

    spapral na 150%. A stukanie na ogol oznacza problem ze swozniem
    tlokowym. Albo tlok chodzi tak luzno w cylindrze ze lata na boki. Ale
    wtedy by nie odpalal w ogole bo by nie mial kompresji.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X