  • 1. Data: 2011-10-18 16:00:50
    Temat: Szkolenie z EMC dotyczące projektowania PCB
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    http://emcdesign.eu/index.php?q=Szkolenia%20otwarte

    Czy ktoś był na tym szkoleniu i może podzielić się opinią?
    (w Internecie nie znalazłem żadnych opinii na ten temat)

    Na stronie sporo marketingu i odnosi się wrażenie, że człowiek jest guru
    z projektowania PCB. Czy warto wybrać się na to szkolenie, mając już
    jakieś tam doświadczenie w projektowaniu?

    Chciałbym podnieść/uzupełnić poziom swojej wiedzy, obejrzeć przykłady
    dobrze i źle zaprojektowanych obwodów, porozmawiać z kimś o konkretnych
    rozwiązaniach, itp.
    Do tej pory opierałem się na różnych opracowaniach w stylu 'EMC Design
    Guide', książkach w stylu 'Trilogy of Magnetics', czy wiedzy kolegów.

    Alternatywnie, jakie inne szkolenia z takiej tematyki możecie polecić?
    Ciężko cokolwiek znaleźć... (interesuje mnie szkolenie w języku polskim)

    PS byłem na szkoleniu, gdzie niejako przy okazji ludzie z Wurtha czy od
    Altium Designera omawiali pewne zagadnienia i pokazywali analizy,
    symulacje PCB, ale chciałbym, aby całe szkolenie było poświęcone
    tematyce "projektowania PCB pod EMC"...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 2. Data: 2011-10-18 16:46:01
    Temat: Re: Szkolenie z EMC dotyczące projektowania PCB
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-18 18:00, Dykus pisze:
> [...]
    > Altium Designera omawiali pewne zagadnienia i pokazywali analizy,
    > symulacje PCB, ale chciałbym, aby całe szkolenie było poświęcone

    "Marek Nowakowski - mgr inżynier elektronik - ekspert, wynalazca,
    konstruktor wyrafinowanych w działaniu urządzeń stosowanych w Wojsku
    Polskim i w przemyśle na całym świecie.
    Projektował urządzenia stosowane w generacji i dystrybucji mocy,
    sterowaniu i kontroli turbin, silników, elektroniki wojskowej i
    powszechnego użytku.
    Kierownik i manager działów wdrażania nowych produktów w międzynarodowej
    korporacji.

    Odniósł nieprzeciętne sukcesy w koordynowaniu pracy zespołów
    inżynieryjnych, nieszablonowym rozwiązywaniu problemów EMC zaczynając od
    tworzenia specyfikacji marketingowej, poprzez koncepcyjną i szczegółową
    fazę rozwoju produktu, włączając osobiste i zdalne wsparcie w
    rozwiązywaniu napotykanych wyzwań na każdym etapie cyklu projektowego
    oraz w laboratorium EMC i środowiskowym."

    Odpusc sobie, jesli jego wiedza jest taka jak ichnia strona www to nie
    wroze nic dobrego poza biciem piany i zainkasowaniem kasiory za gowno
    warte szkolenie.

    Jesli chcesz cokolwiek wiedziec o projektowaniu EMC to popytaj na
    elektrodzie albo studiuj wlasnie DG i RD prawde mowiac nikt na 100% nie
    odpowie na pytanie jak w okreslonym projekcie zachowa sie kondensator
    polozony obok rezystora nad liniami high speed .

    Ogolne zasady sa dosyc proste i wystarczy zastosowac sie do reference
    design .

  • 3. Data: 2011-10-18 17:46:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Alternatywnie, jakie inne szkolenia z takiej tematyki możecie polecić?
    > Ciężko cokolwiek znaleźć... (interesuje mnie szkolenie w języku polskim)

    Ja najwięcej ciekawych informacji znalazłem na stronie (niestety nie po
    polsku):
    http://www.compliance-club.com/
    po lewej EMC Information Centre
    i potem artykuły Keith Armstrong
    Powinna być seria artykułów o wszystkim (w tym o PCB) i potem seria tylko o
    PCB.
    Może też coś nowego, bo ostatnio to chyba w 2008 tam zaglądałem (może wtedy
    jeszcze było bez rejestracji).
    P.G.

  • 4. Data: 2011-10-19 06:24:00
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy Dombczak" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]

    Zalezy na jakim etapie i czego oczekiujesz - ja bym się zakręcił gdzieś koło
    jakiejś zacnej Politechniki.
    Zajęcia dla studentów swoją drogą ale może można pogadać z wykładowcami i
    uzyskać sensowne informacje - co kto wie i za ile się tą wiedzą dzieli.

    To jest tak szerokie zagadnienie, że można by z niego zrobić całkiem niezły
    doktorat więc takie szkolenie będzie fragmentaryczne, ogólne - nie oczekuj
    cudów.

    > konstruktor wyrafinowanych w działaniu urządzeń stosowanych w Wojsku
    > Polskim i w przemyśle na całym świecie.

    Już czuję dreszcz emocji :-)
    Ale nie skreślajmy Marka N. może on cuś umi? - ludzie z tej branży zawsze
    mieli rozbuchane ego ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2011-10-19 07:26:49
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Co roku odbywają się Warsztaty EMC na Politechnice Wrocławskiej
    http://www.warsztaty-emc.pwr.wroc.pl/

    Myślę, że warto tam zagościć. Ja ostatnio byłem i mogę polecić. Co prawda
    czystego EMC dla projektantów nie było zbyt dużo.
    EM

  • 6. Data: 2011-10-19 19:53:25
    Od: " Radosław Kwiecień" <r...@g...pl>

    Witam,

    Miałem okazję być na tym szkoleniu (co prawda zamkniętym, ale zapewne
    programowo jest bardzo podobne). Co do opinii to powiem tak : jeśli ktoś do
    czasu szkolenia miał oczy zamknięte na EMC to z pewnością oczy te mu się
    otworzą i sporo istotnych rzeczy się dowie. Natomiast czy osoby zaznajomione z
    tematyką nauczą się czegoś nowego to tego nie wiem, gdyż ja w zasadzie te oczy
    miałem w dużym stopniu zamknięte. Wydaje mi się również, że dużo rzczy trzeba
    po prostu brać na wiarę, gdyż praktyczne sprawdzenie proponowanych rozwiązań
    może czasami być zbyt kosztowne.

    Pozdrawiam,
    Radosław Kwiecień

  • 7. Data: 2011-10-19 21:41:26
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-10-19 09:26, EM pisze:

> [...]
    >
    > Myślę, że warto tam zagościć. Ja ostatnio byłem i mogę polecić. Co
    > prawda czystego EMC dla projektantów nie było zbyt dużo.

    Dzięki za informację. Rzeczywiście, przeglądałem program i o samym
    projektowaniu pod EMC jest niewiele - widzę m.in. prezentacje Wurtha,
    które znam, coś od ASTAT, pewnie ze sporym naciskiem na reklamę swoich
    usług/produktów. Ale kilka pozycji chętnie bym odwiedził.
    Dzięki!

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 8. Data: 2011-10-19 21:41:28
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-10-18 19:46, Piotr Gałka pisze:

    > Ja najwięcej ciekawych informacji znalazłem na stronie (niestety nie po
    > polsku): http://www.compliance-club.com/

    Dzięki! Sporo ciekawych materiałów. Będzie lektura do poduszki... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 9. Data: 2011-10-19 21:41:30
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-10-19 08:24, Ukaniu pisze:

> [...]
    > Zajęcia dla studentów swoją drogą ale może można pogadać z wykładowcami i
    > uzyskać sensowne informacje - co kto wie i za ile się tą wiedzą dzieli.

    Jakieś informacje o projektowaniu PCB miałem na studiach. Myślę, że
    poszukuję czegoś więcej materiały/wykłady dla studentów.
    A co do samych wykładowców, to nie interesują mnie tyle konsultacje, co
    przekaz informacji w jakieś zorganizowanej formie (czyli np. szkolenie).
    Poza tym przepraszam, ale podchodzę z dystansem do takich osób, bo Ci
    ludzie są czasami oderwani od rzeczywistości... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 10. Data: 2011-10-19 21:41:32
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-10-19 21:53, Radosław Kwiecień pisze:

> [...]
    > czasu szkolenia miał oczy zamknięte na EMC to z pewnością oczy te mu się
    > otworzą i sporo istotnych rzeczy się dowie.

    Dzięki za info.
    Chyba rzeczywiście dochodzę do wniosku, że nie ma sensu wydawać tyle
    kasy. Jestem pewien, że czegoś nowego bym się tam dowiedział, tylko
    pytanie, czy warte jest to tych pieniędzy... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.