  • 51. Data: 2011-11-26 13:04:02
    Temat: Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    news:ruiod4oiipqj.wllkn3o60or1$.dlg@40tude.net...
    > No i swietlowki nadal pulsuja, a milionom ludzi nie przeszkadza.

    Ale raczej mało kto jest pod ich światłem przez cały czas.

    > Ale skad wiesz ze to nie skutki narkozy ?

    Gdyż podobnie reaguję obecnie. Tylko sytuacji takich jest jak na lekarstwo.
    Otoczka zabiegu conajwyżej mogła przyczynić się do intensywności problemu.

    > Jakis nadwrazliwy moze jestes, a moze spisz z otwartymi oczyma - ale jak

    To pierwsze raczej, tego nie wykluczam. Skoro słyszę brzęczenie muszki
    owocówki?

    > rozumiem swiatlo bylo rozproszone.

    No, same lampy osłonięte nie były, ale światło rozpraszały oprawy, nie było
    jakieś niezwykłe.

    > A moze skosztowales troche lampy dezynfekcyjnej ?

    Nie było w tamtym miejscu. Chyba, ze przed moim pobytem.

    > Tylko ze kolor swietlowek to akurat dosc zblizony do naturalnego byl,
    > chyba
    > najbardziej z w/w.

    Z pewnością znaczenie ma też osobiste nastawienie, ale jednak, ze światłem
    słońca dostajesz też to, czego nie dostarczy ci świetlówka, żarówka, etc. Co
    tracisz za szybą, dlatego też ludzie otwierają okna zimą, bo czują, że muszą
    (oczywiście, gdy świeci słońce).

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 52. Data: 2011-11-26 13:08:49
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9jc4tpFlgeU1@mid.uni-berlin.de...

    No!

    > Warzyw też.

    I wieprzowiny (nie chodzi o koszerność, lecz o włośnie)...

    No i w trybie pilnym wycofać termometry rtęciowe, coby się jakiś nie stłukł
    w bańce z jakimś eterem i nie podmienił centralnego tlenu na rtęć w nim
    zawartą...
    I nie korzystać z prądu, bo kopnie... (to ja mu wtedy oddam) :))

    2 starsze panie:
    - wyrostek mi dokucza
    - to kopnij pani gnoja!

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 53. Data: 2011-11-26 13:10:43
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    wiadomości news:4ed0e1af$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 24.11.2011 15:39, sundayman pisze:
    > [ciach]

    > Taaak... I mamy wyjaśnienie zwidów wszelkich świrów, ćpunów i wiernych
    > Natanka - za dużo siedzieli pod świetlówkami ;->

    No... ja narzekam na to, ze mnie 4 dni pod takowymi rozbroily, tylko, że ja
    naprawdę narzekam tylko na problemy ze snem jakie po tym miałem, i tylko
    takie, 4 dni pod świetlówkami nie wpłynęły na nic innego. Ani nie
    zgłupiałem, ani nie zmądrzałem, zero zmian.

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 54. Data: 2011-11-26 13:18:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.11.2011 20:54, news pisze:

    > - trzeba nie umieć liczyć żeby twierdzic ze świetlówki są ekonomiczne

    Trzeba być tumanem, żeby ogłaszać takie "objawienia" bez uwzględnienia
    kontekstu, tj. kosztów reszty instalacji, stopnia wykorzystania
    oświetlenia, sposobu wykorzystania oświetlenia (np. co innego
    "pstrykanie" a co innego ciągłe świecenie).

    Przykład: gdybym swoją instalację oświetleniową zrobił na żarówkach
    musiałbym co najmniej wydać dużo więcej na UPS. Przy obecnym rozwiązaniu
    (mieszanka diod mocy, żarówek halogenowych i świetlówek kompaktowych)
    niedrogi UPS wystarcza ze sporym zapasem i podtrzymuje mi pełne
    oświetlenie przez około 20 minut (a mam już stare akumulatory).

    Wiem, że UPS to dość nietypowe rozwiązanie w oświetleniu, ale dla mnie
    jest to konieczność, bo przynajmniej się nie zabijam w ciemnościach w
    razie jakieś awarii i spokojnie bez paniki - i przy ciągle działającym
    oświetleniu - mogę przygotować agregat.

    > - trzeba być głąbem żeby twierdzic że tręć (jedna z najbardziej
    > toksycznych dla człowieka substancji) zawarta w świetlówkach jest
    > nieszkodliwa, szkło się tłucze i wdychamy rtęć i to jeszcze gdzie, we
    > własnym domu, w pokoju dzieci

    Nie umiesz nauczyć swoich bachorów, żeby nie rzucały kamieniami w lampy? ;->

    W ciągu ostatnich 10 lat ze stłuczoną lampą miałem do czynienia dwa razy
    - raz eksplodowała zwykła klasyczna żarówka, a raz doszło do małej
    kolizji drogowej i pękła... tak, też żarówka ;)

    > na marginesie dodam że kiedyś mieszkałem kilka miesięcy w mieszkaniu
    > oświetlanym świetlówkami (nie żaden badziew, ale z górnej półki) po
    > pewnym czasie zacząłem mieć problemy z oczami, ciągle latałem po
    > okulistach z pieczącymi i czerwonymi od żyłek oczami (stan zapalny),
    > dolegliwości jak ręką odiął zniknęły gdy przeprowadziłem się do
    > mieszkania obok bez świetlówek.

    Oczywiście dasz głowę, że wszystkie inne "warunki zadania" były
    identyczne, tj. skład powietrza był identyczny, farby użyte do
    pomalowania ścian też były identyczne i palaczy było w okolicy dokładnie
    tyle samo i palili dokładnie takie samem legalne narkotyki?

  • 55. Data: 2011-11-26 15:02:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Dla mózgu światło o dużej zawartości składowej niebieskiej oznacza, że
    > jest dzień - to pobudza do aktywności i faktycznie potrafi zaburzać sen.

    Tak głosi teoria. Zresztą najprawdopodobniej słuszna, zgadzam się z nią.
    Ale dla porządku warto dodać, że całkiem niedawno postępowano w myśl
    teorii odwrotnej -- "światło niebieskie jest do snu". W sypialnych
    pociągach były niebieskie lampy, korytarze szpitalne też nocą bywały
    oświetlone na niebiesko.

    Jarek

    --
    W rynku syren jęk, na jezdni żółty kurz
    Niebieska szklanka miga i blacharnia Ziutka zwija już

  • 56. Data: 2011-11-26 15:25:23
    Od: <news>

    W dniu 25.11.2011 20:55, :"Andrzej Lawa" pisze:
> [...]
    > w ciemnościach w razie jakieś awarii i spokojnie bez paniki
    > i przy ciągle działającym oświetleniu - mogę przygotować agregat.

    taaa, UPSy, genetarory, i mieszanki nie mają nic wspulnego z ekonomią, ale
    faktycznie pewnie szlag człowieka mniej trafai jak sobie wmówi że to tanio.

    > Nie umiesz nauczyć swoich bachorów, żeby nie rzucały
    > kamieniami w lampy? ;->

    jak nie od kamienia to od czego innego się stłucze, jak nie bachory to sam
    stłuczesz, jakoś nie zauważyłem eby komus te świetlówki tłukły się mniej niż
    żarówki, no i oczywiście ta ekoligiczna ich utylizacja też działa/

> [...]
    >do pomalowania ścian też były identyczne i palaczy było w
    >okolicy dokładnie tyle samo i palili dokładnie takie samem

    tak jestem pewien, żawsze świetlówki były przeczyną kłopotów ze wzrokiem,
    nie tylko moim, tak wiem że wzrok się przytępi to i można się przyzwyczaić,
    wielu się przyzwyczaiło i co z tego?

  • 57. Data: 2011-11-26 15:32:40
    Od: <news>

    W dniu 25.11.2011 20:55, Michoo pisze:
    > 4 studentów, coraz dłużej ciemno a rachunek za 2 miesiące jest ponad 30zł
    > niższy. Świetlówki kosztowały niecałą stówę. To jak z tą ekonomią
    > i liczeniem?

    taaa, świetlówki za niecałą stuwę, chyba jedna?
    a teraz policz sobie ile prądu kupisz za tą stuwę, mam nadzieję że nie
    jesteś studentem polonistyki i sobioe poradzisz?

    > Ja bym jednak powiedział, że jest całkiem sporo bardziej szkodliwych
    > od rtęci substancji.

    więc skoro są toksyczniejsze substancję to naczy że rtęć jest nieszkodliwa?
    logika godna studenta filozofii,
    dodam że na rtęci nie kończy się lista toksycznych substancji zawartych w
    świetlówkach/

    > Kiedyś trafiłem na opracowanie z którego wynikało, że emisja do atmosfery
    > ze spalania węgla jest mniej więcej równa światowemu wydobyciu... co i tak
    > jest o rząd wielkości mniejsze od emisji naturalnej z wulkanów. A ty się
    > przejmujesz kilkoma mg rozproszonymi
    > w powietrzu raz na kilka lat?

    a ja czytałem że podobno mamy globalne ocieplenie, nie we wszystkie bajki
    musisz wierzyć, wystarczy ta o mikołaju/

  • 58. Data: 2011-11-26 15:58:38
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    > teorii odwrotnej -- "światło niebieskie jest do snu". W sypialnych
    > pociągach były niebieskie lampy, korytarze szpitalne też nocą bywały

    Nie mówię nie, w końcu ludność mieszkająca za kołem podbiegunowym ma to, że
    tak powiem, na codzień, spi w dzień... tzn. białą noc i jakoś żyje. Ja
    stawiam na to, że rezultat końcowy jest sumą wielu składowych, a także
    indywidualnych preferencji i podatności, etc. No i okoliczności w których to
    się stosuje.
    Inne jest np. głęboko niebieskie, ciemne światło, inne błękitne, jasne, inne
    indygowe, zależy.
    Poza tym, zastosowanie niebieskiego światła mogo być podyktowane tym, ze w
    ciemnościach, widziane widmo przesuwa się w stronę barw "zimniejszych", więc
    pewnie, aby przy względnie najsłabszym świetle zachować zdolność wsroku do
    pracy, a intensywnością światła nie przeszkadzać tym, co nie korzystają. Ja
    bym stawiał, że tak rozumowano (bo i z przesunięciem zakresu widma to
    prawda).

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 59. Data: 2011-11-26 17:04:25
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 26 Nov 2011 16:58:38 +0100, "Araneus Diadematus"
    <w...@c...pl> wrote:

    >Nie mówię nie, w końcu ludność mieszkająca za kołem podbiegunowym ma to, że
    >tak powiem, na codzień, spi w dzień... tzn. białą noc i jakoś żyje. Ja
    Żyją ci, którym to nie przeszkadza, lub mogą niegododności zniwelować
    sztucznym ,,doświetlaniem''. Reszta ucieka na południe. No i Samowie,
    ale oni to inna para kaloszy. Ja, siedząc na południu Norwegii, z
    radością witam śnieg, bo jest o wiele jaśniej. I do tego solarium, jak
    tylko czuję, że zaczynam ,,przysiadać''. A to raptem o godzinę,
    półtorej mniej dnie niż w na północy Polski.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 60. Data: 2011-11-26 17:42:47
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Araneus Diadematus wrote:
    > No i w trybie pilnym wycofać termometry rtęciowe, coby się jakiś nie
    > stłukł w bańce z jakimś eterem i nie podmienił centralnego tlenu na
    > rtęć w nim zawartą...

    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20090331/ZDROWIE/817173902
    Kolego termometry rtęciowe są niekoszerne już od ponad roku.
    Jak kupiłem 3 na All....to nim zdążyłem wystawić komentarz aukcja
    została usunięta przez pracownika serwisu.
    --
    pzdr, j.r.