    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <mlb9i6$vor$1@node1.news.atman.pl> <mlb9n6$vp5$1@node1.news.atman.pl>
    <mlbfev$1jg$1@node2.news.atman.pl> <mlbfkv$1tm$1@node2.news.atman.pl>
    <mlbgnm$7fr$1@node1.news.atman.pl>
    <557956dc$0$27526$65785112@news.neostrada.pl>
    <mlblie$7rt$1@node2.news.atman.pl>
    <55796fb4$0$27512$65785112@news.neostrada.pl>
    <mlcjoh$cnr$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Date: Fri, 12 Jun 2015 12:19:05 +0200

    dyskusyjnych:mlcjoh$cnr$...@n...news.atman.pl...
    On 2015-06-11 13:23, J.F. wrote:
    > No nie wiem - sadzonka sie szybko rozwija i akumule wegiel w
    > rosnacej
    > masie drzewa.

    >Bez jaj - jak ma 1000 razy większą objętość i z 100000 razy większą
    >powierzchnię to chyba oczywiste jest, co więcej tlenu produkuje?

    Nie jest, bo pamietaj, ze nic nie jest ekologiczne, i nawet przy
    produkcji tlenu powstaje produk uboczny - wegiel, a dokladniej drewno.
    Jak sie produkuje tlen, to musi drewna przybywac.

    O ile takie 20-letni swierk moze i przybywa na wadze/objetosci wiecej
    niz 2-letni, to w przypadku naprawde starych drzew mam watpliwosci -
    taki 1000-letni dab bylby prawdziwym kolosem

    >Chyba że przerobisz na meble. Jak zgnije, to tak jakby do pieca.

    Owszem, ale to dopiero za kilkadziesiat lat. A w miedzyczasie
    sadzonka rosnie i produkuje tlen.

    >I dlatego biała cywilizacja wyginie - niektórym się zdaje, że kasa
    >się bierze z budżetu;)

    Zaslyszane dzis: dawniej chlop musial dzien w tygodniu pracowac dla
    Pana, potem dwa dni w tygodniu - i to sie nazywalo wyzysk feudalny.
    Dzis pol roku pracuje dla panstwa i to sie nazywa sprawiedliwosc
    spoleczna :-)

    Ale w czym problem, zeby na tych ugorowanych polach drzewa zasadzic ?

    J.