    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Szkło do focenia pociechy.
    Date: Thu, 12 Mar 2009 17:35:46 +0100

    On Wed, 11 Mar 2009, j...@a...at wrote:

    [...do Mariusza...]
> [...]
    [...]
    > nic podobnego nie napisalem - nie przekrecaj gdyz to nie byloby
    > prawda.
    > pisalem o oswietleniu od JEDNEJ lampy blyskowej umieszczonej w poblizu
    > aparatu.

    Nie przekręcaj.
    Twoje cytaty o "lampach dla ludzi bez wyobraźni" są w gałęzi wątku
    w którym było to konkretne zdjęcie:

    http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2008-07-03/I
    MG_5522.jpg.html

    A głupoty piszesz nadal - fakt że lampa jest jedna (Słońce zazwyczaj
    też mamy tylko jedno, ostatnia jasna supernowa była coś w okolicy
    V czy VI wieku) oraz to że jest umieszczona w pobliżu aparatu
    nie jest krytyczny.
    Znaczenie ma jedynie to od czego możemy ową lampę odbić.

    Do tego tezę o "pobliżu aparatu" w TEJ GAŁĘZI WĄTKU zapisałeś
    sobie PÓŹNIEJ.
    Objaśniam: z tekstu wynika to co napisano, a nie to co autor
    miał na myśli :>

    FYI: moje opinie co do "błyskowego" są w archiwum.
    Na Twoje potrzeby streszczę: takie cóś wbudowane w aparat, czasami
    podnoszące się po naciśnięciu przycisku, dokonale nadaje się do
    wyzwalania lampy błyskowej. Niemal wyłącznie.
    W rzadkich przypadkach nadaje się (kiepsko) do doświetlenia pod
    słońce (jak w cieniach nie ma nic błyszczącego).

    > oczywiscie ze jest przepasc - pokaz mi inne rodzaje oswietlenia
    > trwajace ok 1/1000 - 1/10000 sek

    ...widzę że masz wyłącznie dobre lampy, przeciętne nie wyciągają
    tak krótkich czasów *błysku*...

    > pokaz mi inny rodzaj oswietlenia umieszczony w poblizu osi optycznej
    > aparatu ?

    Kiedy Ty TERAZ, po wyjaśnieniu Ci przez dyskutantów że piszesz
    nie na temat, myląc używanie lampy błyskowej z "palnięciem
    w oczy" znad obiektywu, zaczynasz przekierowywać to co
    raczyłeś napisać (o lampach, leniach, nie posiadających
    wyobraźni i tak dalej) na JEDEN konkretny przypadek używania
    lampy.
    Inna sprawa że całkiem sporo ludzi tak robi (używa "na
    wprost znad obiektywu"), ale CO TO MA DO LAMPY JAKO TAKIEJ?

    Czy z tego że jakieś 96%++ kierujących w mieście łamie
    nie rzadziej niż parę razy na godzinę jakiś przepis (na
    dzień dobry ograniczenie prędkości) wynika teza że
    "samochodem nie da się jechać zgodnie z przepisami")?

    Odniosłeś się do używania lampy *jako takiej*.

    > czytaj prosze ze zrozumieniem

    O toto :)
    Zacytuję (Twój post):

    +++
    > moim niezmiennym zdaniem im mniej lampy tym lepiej i tak to na tym
    > zdjeciu wyglada.
    ---

    OBJAŚNIENIE.
    Użycia lampy błyskowej praktycznie nie widać - za wyjątkiem
    przypadków, kiedy jej czoło jest skierowane w stronę błyszczących
    przedmiotów w kadrze. Słońce rzadko jest prostokątne.

    > a w kazdym razie nie przekrecaj sensu
    > wypowiedzi.

    Kiedy to Ty przekręcasz.
    Tak się dobrze składa że nie miałem okazji wcześniej się wtrącić ;)
    więc widzę: Mariusz i Grzegorz przekręcają.
    Na szczęście tylko Twoim zdaniem :]

    A na deser wrzucasz przykład z lampą palniętą "na wprost".
    Czego to ma dowodzić?
    Chciałeś pokazać że masz za słabą lampę i inaczej się nie da? ;)

    Otóż to :D

    > nie ma problemu na ogol jesli jest zdjecie od jednej lampy blyskowej
    > i wylacznie oswietlenie blyskowe.

    Przecież CAŁY CZAS piszesz o TAKIM przypadku.
    Nie zauważyłeś? ;)

    > zwyczajnie sa sytuacje rozne - gdzie mozna jednoznacznie
    > zidentyfikowac zrodlo swiatla , albo i nie . czy to cos
    > nadzwyczajnego?

    Nie, nadzwyczajne jest że ktoś twierdzi inaczej.
    Ten ktoś podpisuje się trzema iksami i powiada coś o "braku
    wyobraźni" czy jakoś tak...

    pzdr, Gotfryd