  • 151. Data: 2011-08-03 01:58:25
    Temat: Re: Szanujmy policję...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Aug 2011, J.F. wrote:

    > Dlaczego przedsiebiorca ? A zwykly czlowiek to juz nie musi ? :-)

    To nie tak.
    Nie pamiętam kto, ale od czasu do czasu ktoś przypomina (chyba
    na .prawo), że przepisów z "życiowego" p. widzenia (znaczy nie
    zdając egzaminów z prawa celem zdobycia zawodu itp) znać nie trzeba.
    Wystarczy się do nich stosować :P

    I w tym kontekście "zwykłego" człowieka dotyczą tylko wąskie
    wycinki przepisów ustaw podatkowych.

    > Jak nie znasz na pamiec to nie znasz :-)

    "Wystarczy że się stosuje" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 152. Data: 2011-08-03 02:08:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Aug 2011, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com>

    > Przepis nie o tym traktuje.

    Prawo nie składa się tylko z przepisów.
    Dość często pomijany element to "zasady prawne", równie istotne
    co gołe przepisy.

    > Było o przepisach.

    Na pewno?
    No to zacznij od Konstytucji ;)

    A poważniej, "skutkowy" mechanizm rozumowania, o ile nie ma odrębnego
    przepisu określającego "bezpośrednio przed", jest jak najbardziej
    poprawny. Nie powiem czy powołać się na wykładnię celowościową
    czy funkcjonalną, może jaki prawnik doradzi ;), ale jakoś tak.
    Jeśli kierujący zacznie się tłumaczyć że "nie widział pieszego bo
    był zasłonięty innym pojazdem", to sam wpakuje się w "bezpośrednio".
    Jakby wyprzedzał "przed" ale nie "bezpośrednio" to by pieszego
    widział dostatecznie wcześnie.
    Pretensje poproszę nie do mnie :], ja tylko komentuję co
    mi z prawa wychodzi!

    pzdr, Gotfryd

  • 153. Data: 2011-08-03 07:56:18
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > A ja jednak będe jeździł zgodnei z przepisami, a nie Twoim widziCisię.

    Sorry Winietu, ale to nie jest moje widzimisie

    UWAGA ! Cytat:

    Kodeks drogowy
    Rozdział 5 - Ruch pojazdów
    Oddział 1 - Zasady ogólne
    Art. 16.

    1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

    2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany
    jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej
    do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.

    3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o
    czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na
    prawej połowie jezdni.

    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 154. Data: 2011-08-03 08:26:28
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Bydlę wrote:

    > ;-)
    > A co, jeśli ruszy jeden, a drugi nie?
    > Wyprzedzanie zniknie...

    Omijanie pojazdu który się zatrzymał przed przejściem aby przepuścić
    pieszego. Jeszcze gorzej...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 155. Data: 2011-08-03 08:58:43
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Za to paru pieszych przeżyło...

    > I dopiero teraz mamy taką sytuację, w której bezpiecznie można olać
    > ten przepis.

    Ale z punktu widzenia prawa - wyprzedzają na pasach.

    Ergo przepis się nadaje do sądu najwyższego, bo nakłada na obywatela
    niewykonalne obowiązki.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 156. Data: 2011-08-03 09:32:26
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net>

    On 02.08.2011 18:23, Massai wrote:
    [...]
> [...]
    >
    > Niech będzie pieszy - wejdzie na pasy, samochody się zatrzymają na
    > obydwu pasach, żeby przepuścić, przejdzie... i co dalej?

    Jeden musi się cofnąć ;>

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 157. Data: 2011-08-03 09:32:57
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Primo: kto powiedział, że jest więcej niż jeden pas ruchu?
    >
    > Secundo: naucz się wreszcie przepisów, uparty ignorancie! Przy skręcaniu
    > wolno zająć dowolny pas!

    Jak jest strzalka w lewo to znaczy że jest więcej pasów. Ale miszczowi się
    zachciało mieć całą drogę dla siebie, prawda?

    Nie jestem ignorantem - bo zdaje sobie sprawę ze swojej niewiedzy, i między
    innymi po to czytam tą grupę by ją uzupełnić.

    Ale zwracam uwagę że znajomość suchych przepisów to nie wszystko - jest
    jeszcze zdrowy rozsądek.

    Jestem pewien że dużo tu osób na pamięć znających przepisy jeżdzi jak
    kierowcy bombowca.

    MS

  • 158. Data: 2011-08-03 09:35:15
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
    > No i? Wolno było.

    Skoro było wolno, i jeszcze się do tego przyczepił, to tym bardziej źle
    świadczy to o znajomości PoRD przez policję.

  • 159. Data: 2011-08-03 09:43:18
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > 20 lat temu te przepisy były identyczne...

    Już ci udowodnili że nie

    MS

  • 160. Data: 2011-08-03 09:58:20
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.08.2011 09:32, Maciej S. pisze:

    > Jak jest strzalka w lewo to znaczy że jest więcej pasów.

    Nie, nie znaczy.

    > Ale miszczowi się zachciało mieć całą drogę dla siebie, prawda?

    No, i zawracać tam, gdzie nie wolno.