  • 161. Data: 2011-08-03 09:59:38
    Temat: Re: Szanujmy policję...
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.08.2011 23:55, Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie, nie miałem zamiaru zjechać w prawo, skoro nie było miejsca na ten
    > manewr.

    A miejsca nie było, bo nie zasygnalizowałeś zamiaru.

  • 162. Data: 2011-08-03 10:04:06
    Od: Bartosz Czerwonka <b...@w...pl>

    Mariusz Chwalba napisał:

    > Jeden musi się cofnąć ;>

    Przypomniałeś mi coś. Jakiś bodaj rok temu - weekend, Okopowa (WAW) w
    kierunku centrum, przed skrzyżowaniem z Mireckiego są *światła* i przejście
    dla pieszych. Jadę prawym pasem, środkowym - doganiając mnie wyraźnie -
    drugi samochód. Poza tym na jezdni puściutko.
    Zielone zmienia się na pomarańczowe - zwalniam, zatrzymuję się.
    Na przejściu pusto - pieszy nie mogąc się doczekać na zmianę dawno przelazł
    na swoim czerwonym...
    Drugi samochód dojeżdża dość szybko, zapala się czerwone - dają nagle po
    heblach i zatrzymują się tak, że tylko tylna oś zostaje na pasach.
    Wsteczny, grzecznie cofają przed światła.
    W środku - dwóch umundurowanych policjantów.
    Zmieszanie malujące się na ich twarzach trudno zapomnieć :).

    Przy okazji - tak wyglądało trzy lata temu skrzyżowanie Anielewicza z
    Okopową (nie chce mi się szukać starego wątku o skręcaniu w lewo z
    Anielewicza).
    http://www.norc.pl/pano/5FqRs2jV/

    Według powyższego linku (i okolic - można przechodzić po punktach i obracać
    zdjęcia) - w takiej sytuacji i z takim oznakowaniem:
    z obu pasów z Anielewicza można skręcać w lewo, czy tylko z lewego?

    Od razu dopiszę - teraz wyraźnie jest zaznaczone poziomo i pionowo - że z
    obu można.

    --
    Becer

  • 163. Data: 2011-08-03 10:25:24
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Już ci udowodnili że nie
    >
    > MS

    Tak jest... udowodniono. Niby co ? Ja powiedzialem, ze bylo tak, ktos inny
    powiedzial, ze inaczej.

    Sorki, ale nie mam czasu grzebac w LEXie aby odkopac PoRD sprzed 20 lat. A
    nie sadze, aby osoba ktora stwierdzila, ze klamie az taka sloniowa pamiec i
    pamieta wszytskie wersje, zmiany itd w PoRD z 20, 30, .... lat. A moze i ma
    ? A niech ma. Tylko co z tego. Jesli ma racje to prosze o linka do PoRD
    sprzed 20 lat obalajacego moje stwierdzenie.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 164. Data: 2011-08-03 10:35:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2011 23:55:35 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Nie, nie miałem zamiaru zjechać w prawo, skoro nie było miejsca na ten
    > manewr.

    Ale ogolnie miales zamiar, to trzeba bylo sygnalizowac :-)

    A miejsca tam bylo sporo po drugim pojezdzie. No chyba ze twierdzisz ze
    bylo malo, wtedy to znaczy ze policjanci jechali niewiele szybciej od
    ciebie, bo im to jednak 11s, wiec nie mozesz im zarzucic przekroczenia
    predkosci :-)

    Po czym nagle nabierasz predkosci, a znak tylko na 70 pozwala :-)

    J.

  • 165. Data: 2011-08-03 10:37:38
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Maciej S. wrote:

    > To może ktoś mi wytłumaczy skoro tak chronicie przepisy co to znaczy
    > "bezpośrednio przed nim"? 5 metrów ? 10? 50? 100?

    Tyle, żebyś w pełni zakończył wyprzedzanie zanim znajdziesz się na przejściu.

    \SK

  • 166. Data: 2011-08-03 10:38:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 23:03:07 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    e/wideo/o-wyprzedzaniu-i-omijaniu-na-przejsciu-dla-p
    ieszych-13-ii-2011/3949949

    > Nie będę silvera instalował. To to nagranie co policjanci przed
    > przejściem chamowali (nie poprawiac), żeby jelonków zkłusować?

    Ale tam jest link i bez silvera.

    J.

  • 167. Data: 2011-08-03 10:40:27
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Massai wrote:

    > Omijanie pojazdu który się zatrzymał przed przejściem aby przepuścić
    > pieszego. Jeszcze gorzej...

    Nie ma wtedy żadnego omijania. Obaj staliście, jeden z was ruszył -- nit nikogo
    nie omija.

    \SK

  • 168. Data: 2011-08-03 10:40:57
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Bydlę wrote:

    > Oczywiście. Krótkotrwałe, ale będzie.
    > ;-)

    Nie będzie.

    \SK

  • 169. Data: 2011-08-03 10:41:51
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Za to paru pieszych przeżyło...

    > I dopiero teraz mamy taką sytuację, w której bezpiecznie można olać ten
    > przepis.

    Nic nie trzeba olewać. Gdy oba (lub więcej) pojazdy stoją i tylko jeden z nich
    rusza to nikogo nie omija.

    \SK

  • 170. Data: 2011-08-03 10:47:53
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    MHM w <news:vzqm8173nu0j$.80fkkd8ysr6n$.dlg@40tude.net>:

    > Tak jest... udowodniono. Niby co ? Ja powiedzialem, ze bylo tak, ktos inny
    > powiedzial, ze inaczej.

    > Sorki, ale nie mam czasu grzebac w LEXie aby odkopac PoRD sprzed 20 lat.

    Nie dość, że kłamczuszek, to jeszcze leniuszek...

    > Jesli ma racje to prosze o linka do PoRD
    > sprzed 20 lat obalajacego moje stwierdzenie.

    ...ale co mi tam, masz namiary:
    Dz. U. z 2002 r. Nr 170 poz. 1393
    Dz. U. z 1999 r. Nr 58, poz. 622 oraz z 2000 r. Nr 72, poz. 850
    Dz. U. z 1993 r. Nr 32, poz. 145 i z 1996 r. Nr 129 poz. 609
    Dz. U. z 1983 r. Nr 50, poz. 224 i z 1988 r. Nr 44 poz. 354

    <http://www.money.pl/podatki/akty_prawne/dzienniki_u
    staw/>

    --
    Tomasz Nycz