-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Sytuacja na skrzyżowaniu
Date: Wed, 27 Jul 2011 08:09:07 +0200
Organization: Optopol Technology
Lines: 151
Message-ID: <o...@l...medicom.local>
References: <o...@l...medicom.local> <j08u6s$qms$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...medicom.local>
<itcd98qs9bdu$.dlg@lepper.institute.com>
<o...@l...medicom.local> <2...@m...org>
<o...@l...medicom.local> <1i8py9a83x555$.dlg@myjk.org>
<o...@l...medicom.local> <1d66zbeo8ctkx$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: 207.162.akron.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
X-Trace: inews.gazeta.pl 1311746948 20562 86.111.207.162 (27 Jul 2011 06:09:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jul 2011 06:09:08 +0000 (UTC)
X-User: spoko_ws
User-Agent: Opera Mail/11.50 (Win32)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2387883
[ ukryj nagłówki ]Dnia 22-07-2011 o 14:27:22 Myjk <m...@n...op.pl> napisał(a):
>> Popatrz na skrzyżowanie na Placu Dominikańskim we Wrocławiu. Jedziesz z
>> Oławskiej na Skargi. Ruszyłeś ze świateł i jesteś na skrzyżowaniu, ale w
>> tym momencie wybiegł pies i zatrzymałeś się, żeby go nie przejechać
>> (wypadek losowy).
>
> Dokładnie, wypadek losowy. Drastycznie inna sytuacja.
> Takiego założenia wcześniej nie było.
To nie ma najmniejszego zdarzenia, czy chodzi o psa, pijanego pieszego,
czy wolno ruszającego z miejsca kierowcę. Chodzi o ideę, a nie o konkretny
przypadek.
>> Teraz ruszasz, ale w międzyczasie ruszają ludzie z Kazimierza
>> którzy przecinają tor ruchu.
>
> Na środku skrzyżowania? Poza tym coś Ci się chyba pozajączkowały ulice ;)
> bo miała być jazda z Oławskiej na Skargi, a na Skargi nie ma pasów -- z
> tego co widzę jest przejście podziemne. ;P
Ruszają ludzie jadący z Kazimierza (dolna ulica z lewej strony
skrzyżowania - tam jest jeszcze Kazimierza), a jechać mogą równie dobrze
na Skargi w dół lub, na Oławską - jeśli stoisz na środku skrzyżowania
jadąc z Oławskiej u góry na Skargi na dół, w każdym przypadku tor jazdy
się przetnie. Jeśli chcesz, możemy pominąć tych, którzy jadą z Kazimierza
na Skargi do góry, bo formalnie ich tory ruchu nie przetną się z jadącymi
z Oławskiej na Skargi w dół (choć tam jeżdżą często po zewnętrznej i tory
mogą się przeciąć). Możesz też przyjąć, że zamiast z Oławskiej jedziesz z
Czesława na Skargi - wtedy na gwarant przetniesz wszystkie z trzech
możliwych torów ruchu z Kazimierza.
Mam nadzieję, że nie będziesz mi teraz udowadniał, że pies na pewno nie
zatrzyma Cię na skrzyżowaniu na aż tak długo...
Aha, poza tym zauważ, że w sytuacji na skrzyżowaniu pieszy na przejściu
jest *zawsze* uprzywilejowany, więc gdyby chodziło mi o pieszych, całe
pytanie pozbawione byłoby sensu.
> Ja od początku nie wyobrażam sobie, żeby tam mogło dojść do sytuacji
> kolizyjnej. 20m które musi przebyć auto ruszające z Sobieskiego vs 4-5m
> które musi przebyć auto z Wilanowskiej (niezależnie od kierunku) daje
> znaczącą przewagę dla auta jadącego z Wilanowskiej. Natomiast jeśli
> ustawiasz się do przekroczenia tego skrzyżowania jak zilustrowałeś w
> pierwszym akapicie, to popełniasz drastyczny błąd i stąd Twoje rozterki.
A przeczytałeś o tym, że zatrzymałem się tam, bo przepuszczałem pieszego?
I że potem po prostu ruszyłem z miejsca i zacząłem wjeżdżać na
skrzyżowanie?
Uparłeś się rozważać konkretny przypadek teoretycznie, w powietrzu.
Zapewniam Cię, że jeśli ktoś chce, to może swobodnie przeciąć tor ruchu
osoby znajdującej się już na skrzyżowaniu. Abstrahuję od tego, że chodzi
mi o ogólny przypadek, a nie o konkretny.
To jest bliskie odpowiedzi, której szukam:
<cytat>
Mówiąc wprost, psim obowiązkiem osoby jadącej z podporządkowanej jest
upewnienie się, że nikomu nie wymusi pierwszeństwa. Mówię to z perspektywy
osoby, która jeździ nie tylko uprzywilejowanymi ale często z
podporządkowanych, więc się nie denerwuj że piję jakoś specjalnie do
Ciebie.
</cytat>
Tylko że wydaje mi się, że może zaistnieć sytuacja, w której ktoś z
podporządkowanej wjedzie na nią zgodnie z regułami sztuki, a już dopiero
gdy będzie na skrzyżowaniu, pojawi się ktoś na drodze z pierwszeństwem.
Kojarzę mgliście z kursu, że w takiej sytuacji pierwszeństwo ma ten, kto
już znajduje się na skrzyżowaniu, a celem takiego przepisu jest
umożliwienie mu szybkiego jego opuszczenia i nieutrudnianie ruchu (mógłby
na przykład zatrzymać się na środku skrzyżowania i puścić kogoś z
uprzywilejowanej, ale wówczas spowodowałby większe zagrożenie niż po
prostu jadąc - tym bardziej, że ów z uprzywilejowanej dopiero wjeżdża na
skrzyżowanie i widzi, że na środku już ktoś jest: wszak jego też
obowiązuje zachowanie szczególnej ostrożności).
Pozdrawiam -- Spook.
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.11 14:01 Bydlę
- 22.07.11 15:13 Artur Czeczko
- 29.07.11 07:19 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo