-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Sytuacja na skrzyżowaniu
Date: Wed, 27 Jul 2011 08:09:07 +0200
Organization: Optopol Technology
Lines: 151
Message-ID: <o...@l...medicom.local>
References: <o...@l...medicom.local> <j08u6s$qms$1@inews.gazeta.pl>
<o...@l...medicom.local>
<itcd98qs9bdu$.dlg@lepper.institute.com>
<o...@l...medicom.local> <2...@m...org>
<o...@l...medicom.local> <1i8py9a83x555$.dlg@myjk.org>
<o...@l...medicom.local> <1d66zbeo8ctkx$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: 207.162.akron.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
X-Trace: inews.gazeta.pl 1311746948 20562 86.111.207.162 (27 Jul 2011 06:09:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jul 2011 06:09:08 +0000 (UTC)
X-User: spoko_ws
User-Agent: Opera Mail/11.50 (Win32)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2387883
[ ukryj nagłówki ]Dnia 22-07-2011 o 14:27:22 Myjk <m...@n...op.pl> napisał(a):
>> Popatrz na skrzyżowanie na Placu Dominikańskim we Wrocławiu. Jedziesz z
>> Oławskiej na Skargi. Ruszyłeś ze świateł i jesteś na skrzyżowaniu, ale w
>> tym momencie wybiegł pies i zatrzymałeś się, żeby go nie przejechać
>> (wypadek losowy).
>
> Dokładnie, wypadek losowy. Drastycznie inna sytuacja.
> Takiego założenia wcześniej nie było.
To nie ma najmniejszego zdarzenia, czy chodzi o psa, pijanego pieszego,
czy wolno ruszającego z miejsca kierowcę. Chodzi o ideę, a nie o konkretny
przypadek.
>> Teraz ruszasz, ale w międzyczasie ruszają ludzie z Kazimierza
>> którzy przecinają tor ruchu.
>
> Na środku skrzyżowania? Poza tym coś Ci się chyba pozajączkowały ulice ;)
> bo miała być jazda z Oławskiej na Skargi, a na Skargi nie ma pasów -- z
> tego co widzę jest przejście podziemne. ;P
Ruszają ludzie jadący z Kazimierza (dolna ulica z lewej strony
skrzyżowania - tam jest jeszcze Kazimierza), a jechać mogą równie dobrze
na Skargi w dół lub, na Oławską - jeśli stoisz na środku skrzyżowania
jadąc z Oławskiej u góry na Skargi na dół, w każdym przypadku tor jazdy
się przetnie. Jeśli chcesz, możemy pominąć tych, którzy jadą z Kazimierza
na Skargi do góry, bo formalnie ich tory ruchu nie przetną się z jadącymi
z Oławskiej na Skargi w dół (choć tam jeżdżą często po zewnętrznej i tory
mogą się przeciąć). Możesz też przyjąć, że zamiast z Oławskiej jedziesz z
Czesława na Skargi - wtedy na gwarant przetniesz wszystkie z trzech
możliwych torów ruchu z Kazimierza.
Mam nadzieję, że nie będziesz mi teraz udowadniał, że pies na pewno nie
zatrzyma Cię na skrzyżowaniu na aż tak długo...
Aha, poza tym zauważ, że w sytuacji na skrzyżowaniu pieszy na przejściu
jest *zawsze* uprzywilejowany, więc gdyby chodziło mi o pieszych, całe
pytanie pozbawione byłoby sensu.
> Ja od początku nie wyobrażam sobie, żeby tam mogło dojść do sytuacji
> kolizyjnej. 20m które musi przebyć auto ruszające z Sobieskiego vs 4-5m
> które musi przebyć auto z Wilanowskiej (niezależnie od kierunku) daje
> znaczącą przewagę dla auta jadącego z Wilanowskiej. Natomiast jeśli
> ustawiasz się do przekroczenia tego skrzyżowania jak zilustrowałeś w
> pierwszym akapicie, to popełniasz drastyczny błąd i stąd Twoje rozterki.
A przeczytałeś o tym, że zatrzymałem się tam, bo przepuszczałem pieszego?
I że potem po prostu ruszyłem z miejsca i zacząłem wjeżdżać na
skrzyżowanie?
Uparłeś się rozważać konkretny przypadek teoretycznie, w powietrzu.
Zapewniam Cię, że jeśli ktoś chce, to może swobodnie przeciąć tor ruchu
osoby znajdującej się już na skrzyżowaniu. Abstrahuję od tego, że chodzi
mi o ogólny przypadek, a nie o konkretny.
To jest bliskie odpowiedzi, której szukam:
<cytat>
Mówiąc wprost, psim obowiązkiem osoby jadącej z podporządkowanej jest
upewnienie się, że nikomu nie wymusi pierwszeństwa. Mówię to z perspektywy
osoby, która jeździ nie tylko uprzywilejowanymi ale często z
podporządkowanych, więc się nie denerwuj że piję jakoś specjalnie do
Ciebie.
</cytat>
Tylko że wydaje mi się, że może zaistnieć sytuacja, w której ktoś z
podporządkowanej wjedzie na nią zgodnie z regułami sztuki, a już dopiero
gdy będzie na skrzyżowaniu, pojawi się ktoś na drodze z pierwszeństwem.
Kojarzę mgliście z kursu, że w takiej sytuacji pierwszeństwo ma ten, kto
już znajduje się na skrzyżowaniu, a celem takiego przepisu jest
umożliwienie mu szybkiego jego opuszczenia i nieutrudnianie ruchu (mógłby
na przykład zatrzymać się na środku skrzyżowania i puścić kogoś z
uprzywilejowanej, ale wówczas spowodowałby większe zagrożenie niż po
prostu jadąc - tym bardziej, że ów z uprzywilejowanej dopiero wjeżdża na
skrzyżowanie i widzi, że na środku już ktoś jest: wszak jego też
obowiązuje zachowanie szczególnej ostrożności).
Pozdrawiam -- Spook.
--
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
Następne wpisy z tego wątku
- 27.07.11 14:01 Bydlę
- 22.07.11 15:13 Artur Czeczko
- 29.07.11 07:19 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=