  • 11. Data: 2010-10-16 12:19:17
    Temat: Re: System plików na 64K pamieci ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-16 14:04, Adam Dybkowski wrote:
    > FATu nie tykaj bo zaraz przyjdzie M$osft i zarząda opłat licencyjnych.

    Oczywiście wiem ze trolluja patentami, dlatego interesuje mnie fat-like
    a nie fat. Rozumiem to jako coś równie prymitywnego jak fat. O dziwo jak
    szukam to nie ma. Może trzeba by zrobić od zera jakiś fs embedded na
    LGPL o małej sygnaturze i narzucie ;)

  • 12. Data: 2010-10-16 12:21:45
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-16 14:19 Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > a nie fat. Rozumiem to jako coś równie prymitywnego jak fat. O dziwo jak
    > szukam to nie ma. Może trzeba by zrobić od zera jakiś fs embedded na

    W systemie Nut/OS (www.ethernut.de) poradzili sobie z tym tworząc system
    plików PHAT. ;) Bez problemu oczywiście obsługuje on zapis/odczyt plików
    z normalnej karty SD czyli jest FATo-kompatybilny.

    Ale i tak dla obszaru 64KB to armata na muchy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2010-10-16 12:29:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010 14:04:54 +0200, Adam Dybkowski wrote:
    >FATu nie tykaj bo zaraz przyjdzie M$osft i zarząda opłat licencyjnych.

    Patenty nie sa na jakies fragmenty systemu ?
    Nie FAT jako taki, ale jak zmiescic dluga nazwe w pozycji katalogu
    pamietajacej CP/M :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-10-16 12:48:00
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-16 14:29 J.F. napisał(a):

    > Patenty nie sa na jakies fragmenty systemu ?
    > Nie FAT jako taki, ale jak zmiescic dluga nazwe w pozycji katalogu
    > pamietajacej CP/M :-)

    Yup, patent 5579517 dotyczył rzeczywiście tylko przechowywania długich
    nazw plików. No to spokojnie FAT12 można zrobić na pamięci 64KB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2010-10-16 13:06:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010 14:48:00 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >Yup, patent 5579517 dotyczył rzeczywiście tylko przechowywania długich
    >nazw plików. No to spokojnie FAT12 można zrobić na pamięci 64KB.

    Tak jak Sebastian chce to moze nawet i FAT8 :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-10-16 16:40:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-16 15:06, J.F. wrote:
    > Tak jak Sebastian chce to moze nawet i FAT8 :-)

    Był taki ;) ?

  • 17. Data: 2010-10-16 17:34:53
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 16 Oct 2010 18:40:42 +0200,
    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> screamed:

    > Był taki ;) ?

    Nie. Ale wystarczy, że skrócisz sobie długość numeru klastra do 8 bitów
    zachowując całą resztę. Zawsze można użyć ww przez Ciebie CP/M lub
    system plików rodem z C1541. Są do tego programy. :>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 19:33:34 user up 12592 days, 7:28, 1 user, load average: 0.56, 0.01, 0.27 ]

    How wonderful opera would be if there were no singers.

  • 18. Data: 2010-10-16 19:20:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-16 19:34, Artur M. Piwko wrote:
    > Nie. Ale wystarczy, że skrócisz sobie długość numeru klastra do 8 bitów
    > zachowując całą resztę.

    Wiem, ale to rekodzieło którego wole unikać jeśli jest jakis sprawdzony
    gotowiec.

    > system plików rodem z C1541.

    Ja Atarowiec jestem :P

  • 19. Data: 2010-10-16 19:39:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010 21:20:49 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Wiem, ale to rekodzieło którego wole unikać jeśli jest jakis sprawdzony
    >gotowiec.

    >Ja Atarowiec jestem :P

    No to przeciez masz sprawdzony system ze 128/XL/65XE :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-10-16 19:41:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010 18:40:42 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >Był taki ;) ?

    Nie. No chyba ze uznac za taki CP/M, ale tam akurat FAT nie bylo, za
    to byly 8-bitowe numery klastrow.

    Ale co za problem sobie zrobic ?

    J.