  • 1. Data: 2010-10-15 20:07:57
    Temat: System plików na 64K pamieci ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam pamięć 24c512. Chcę w niej chować różne rzeczy, na tyle różne że
    powaznie zastanawiam się nad wsadzeniem do środka jakiegoś systemu
    plików podobnego do FAT.

    Wymagam dostęp RW, swobodne powiększanie plików, kasowanie, seek. Słowem
    praktycznie normalny system plików. Nie wymagam wydajności, ale nie
    chciałbym tracić 50% miejsca na zarządzanie pozostałym. Plikow będzie kilka.

    Ma ktoś doświadczenia jaki jest narzut samego fs i czy jest sens
    używania jakiegoś klona FATa na tak małej pamięci? Nie upieram się nad
    FATem, może byc cos innego byle pasowało do embeded. Pamieci poza CPU
    nikt nie będzie czytał więc kompletnie nie ma znaczenia czy coś innego
    zrozumie ten system plików poza moim cpu.

  • 2. Data: 2010-10-15 20:20:41
    Temat: Re: System plików na 64K pamieci ?
    Od: konieczko <t...@o...pl>

> [...]
    > nikt nie będzie czytał więc kompletnie nie ma znaczenia czy coś innego
    > zrozumie ten system plików poza moim cpu.

    Z moze CP/M ?

  • 3. Data: 2010-10-15 20:30:34
    Od: "P." <u...@N...gazeta.pl>

    Albo któryś z FS używanych w wersjach "embedded" Linuxa:
    http://www.elinux.org/File_Systems

  • 4. Data: 2010-10-15 21:11:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-15 22:30, P. wrote:
    > Albo któryś z FS używanych w wersjach "embedded" Linuxa:
    > http://www.elinux.org/File_Systems

    Zdecydowana wiekszośc musze odrzucić z dwoch powodów:

    a) niekiedy rozmiar clustra jest wielkości mojej pamięci ;)

    b) cieżko odpiąc taki filesysystem od Linuxa do warunków bez allokacji
    pamięci.

  • 5. Data: 2010-10-15 21:13:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-15 22:20, konieczko wrote:
    > Z moze CP/M ?

    CP/M mial jakiś jednolity i godny uwagi system plików?

  • 6. Data: 2010-10-15 21:57:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.10.2010 22:07, Sebastian Biały pisze:
    > Witam.
    >
    > Mam pamięć 24c512. Chcę w niej chować różne rzeczy, na tyle różne że
    > powaznie zastanawiam się nad wsadzeniem do środka jakiegoś systemu
    > plików podobnego do FAT.
    A nie nadałoby się coś w stylu berkley db? Wtedy zamiast kilku plików
    byłyby jedynie pary klucz-wartość.

> [...]
    >
    > Ma ktoś doświadczenia jaki jest narzut samego fs i czy jest sens
    > używania jakiegoś klona FATa na tak małej pamięci?
    FAT był jednak wymyślony dla czegoś 10..20 razy większego.

    > Nie upieram się nad
    > FATem, może byc cos innego byle pasowało do embeded.
    Tej pamięci jest tak mało, że jeżeli jest rzeczywiście potrzebny fs to
    bym coś napisał na szybko - 256 sektorów po 256 bajtów (z czego pierwszy
    na opis fs), bez struktury katalogów. Jeden bajt na bitmapę wolnych
    sektorów, pozostałe 255 bajtów na nazwy plików i wskaźniki na 1 sektor.
    Dane w formie listy jednokierunkowej. - w sumie pewnie z 2 godzinki roboty.

    Michoo

  • 7. Data: 2010-10-16 07:58:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Oct 2010 23:13:12 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >CP/M mial jakiś jednolity i godny uwagi system plików?

    Mial, czy godny uwagi .. od niego w koncu wyszedl MSDOS, ale na nazwie
    formatu 8.3 podobienstwa sie koncza :-)

    Fat nie jest zly do malych pamieci, unix-like tez moze byc ciekawy.

    J.

  • 8. Data: 2010-10-16 08:16:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Oct 2010 22:07:57 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Mam pamięć 24c512. Chcę w niej chować różne rzeczy, na tyle różne że
    >powaznie zastanawiam się nad wsadzeniem do środka jakiegoś systemu
    >plików podobnego do FAT.

    Ta pamiec ma swobodny zapis, czy musisz je rozrzucac, zeby przedluzyc
    zywotnosc ?

    >Wymagam dostęp RW, swobodne powiększanie plików, kasowanie, seek. Słowem
    >praktycznie normalny system plików. Nie wymagam wydajności, ale nie
    >chciałbym tracić 50% miejsca na zarządzanie pozostałym. Plikow będzie kilka.

    No to w FAT-like stracisz 1-1.5-2 bajty na cluster. W innych systemach
    zreszta podobnie - nikt nie traci cennej pamieci niepotrzebnie :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-10-16 08:40:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-16 10:16, J.F. wrote:
    > Ta pamiec ma swobodny zapis, czy musisz je rozrzucac, zeby przedluzyc
    > zywotnosc ?

    Zapisów bedzie mało. Potrzebuje to do trzymania danych kalibracyjnych,
    konfiguracji itp. zmienianych raz na 2 tyg. To kwestia wyłącznie wygody
    uzywania jak FS a nie jak kupki bajtów.

  • 10. Data: 2010-10-16 12:04:54
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-16 10:40 Sebastian Biały napisał(a):

    > Zapisów bedzie mało. Potrzebuje to do trzymania danych kalibracyjnych,
    > konfiguracji itp. zmienianych raz na 2 tyg. To kwestia wyłącznie wygody
    > uzywania jak FS a nie jak kupki bajtów.

    FATu nie tykaj bo zaraz przyjdzie M$osft i zarząda opłat licencyjnych.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/