  • 11. Data: 2016-12-21 22:50:58
    Temat: Re: System na starym kompie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-21 o 22:18, Jer pisze:

    > ASUS-A3Hf uściślając model - też tak pomyślałem, że ten RAM jest wąskim
    > gardłem. W tel. mam 2 GB RAMu. I nie jestem specem od systemów, ani od
    > oprogramowania, ani od komputerów. Nie wiem jaka grupa kryje sie pod
    > skrótem pcol.

    pl.comp.os.linux

    > Laptopa użytkuję sporadycznie do www, jakiś film - nie potrzebuję
    > nowego, ale w miarę usprawnienie tego.

    Były dystrybucje live Movix i Movix2 - maleńkie, chyba kilkanaście, może
    kilkadziesiąt MB.
    Specjalnie do zastosowań multimedialnych. Śmigały nawet na starych
    komputerach z procesorem 486.

    > Powstało następne pytanie, czy da się zwiększyć pamięć w tym modelu -
    > pisząc posty grzebię też w internecie, ale jak napisałem wyżej
    > komputerowiec ze mnie żaden.

    ICH6M - więc pewnie 2GB RAM nie przeskoczy. Można spróbować 4GB.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-12-21 22:55:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Pcol to pl.comp.os.linux. IMO do powyższych zastosowań wystarczy ci
    > linuks, a nawet zaryzykuję twierdzenie że będzie lepszy z uwagi na
    > zbędność antywira.Zainstaluj jeden z tych które ci doradzano. Jeśli
    > jesteś przyzwyczajony do układu ekranu podobnego do windowsa XP, Mint
    > Cinnamon w wersji 64b będzie dobrym rozwiązaniem. IMO nie potrzebujesz

    Jeśli znajdzie procek obsługiwany przez ICH6M i z 64bit.

    > większej pamięci ale nie zaszkodzi jej dodać zwłaszcza że przewiduję że

    Ale on ma tylko 512MB.
    Dla LXDE wystarczy, ale jedna strona w Operze czy Mozilli zgniecie go na
    amen.

    > masz wolne gniazdo a stare moduły są względnie tanie. Można też pomysleć
    > o wymianie procka na szybszy, też są względnie tanie. Ponieważ idea
    > używania lapka przewiduje krótkie a częste włączanie, można pomyśleć o
    > dysku SSD. Jeśli zdradzisz tajemnicę jaki to dokładnie laptop, uzyskasz
    > dokładniejsze informacje.

    Podał że ASUS-A3Hf, nie podał znaków dalej, po A3HF.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2016-12-21 22:55:26
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 21.12.2016 o 22:40, Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    > używania lapka przewiduje krótkie a częste włączanie, można pomyśleć o
    > dysku SSD. Jeśli zdradzisz tajemnicę jaki to dokładnie laptop, uzyskasz

    napisałem "ASUS-A3Hf uściślając model" laptopa plus inicjujący post - to
    przeczytałem z obudowy laptopa i info w systemie.

    później dopisałem, ze jednak jakoś udało mi się włączyć aktualizację - i
    teraz bedę miał (bo jeszcze trwa na ubuntu 16.04).

    No właśnie szukam, czy w tym laptopie można zwiększyć pamięć.

    --
    J.

  • 14. Data: 2016-12-21 23:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jer j...@k...pl ...

> [...]
    > Specyfikacja:
    > Procesor: Intel Celeron M CPU 4...@...60GHz
    > Pamięć: 479,3 MiB
    > Grafika: Intel 954GMx86/MMX/SSE2
    > dysk: 58,4 GB
    >
    > Zainstalowałem kiedyś dawno na nim ubuntu, potem jak pamiętam
    > aktualizowałem (chyba dwa lata temu) i teraz jest wersja 14.04 LTS.
    > Niestety muli to strasznie.
    > Wyskakuje mi info, że są aktualizacje, ale nie można pobrać bo chyba
    > trzeba mieć włożoną do stacji starą płytę CD z instalką a jej nie mam.
    >
    > Czy jest coś lżejszego (system) na ten komp?

    Masochista?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 15. Data: 2016-12-21 23:46:52
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 21.12.2016 o 22:50, Adam pisze:

    > ICH6M - więc pewnie 2GB RAM nie przeskoczy. Można spróbować 4GB.

    Wniosek: "unowocześnienie" tego lapka wydaje mi się mało opłacalne.

    Dzięki za podpowiedzi wszystkich w tym wątku.

    --
    J.

  • 16. Data: 2016-12-22 09:30:36
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 21/12/2016 08:06, Jer wrote:
> [...]
    > trzeba mieć włożoną do stacji starą płytę CD z instalką a jej nie mam.
    >
    > Czy jest coś lżejszego (system) na ten komp?

    Mam starego Acera z 2007 roku i chodzi plynnie z Windowsem XP. Tylko ze
    poza oryginalnym Celeronem 1.6 GHz dolozylem mu RAMu do 3GB i SSD 48 GB.

  • 17. Data: 2016-12-22 10:09:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2016 22:55:26 +0100, Jer napisał(a):

    > napisałem "ASUS-A3Hf uściślając model" laptopa plus inicjujący post - to
    > przeczytałem z obudowy laptopa i info w systemie.
    Nie zauważyłem w drugim poście :)

    > No właśnie szukam, czy w tym laptopie można zwiększyć pamięć.
    Można. Akceptuje 2 moduły PC2-4200 DDR2 SDRAM SODIMM nie większe niż 1
    GB. 512 MB kupisz na Allegro za kilka zł, 2x1GB za 30 zł.

    Co do procka to zpotkałem się z opinią że działają tylko Celerony M.
    Możesz spróbować wymienić na Celeron M 550 2130 MHz lub nieco wolniejszy
    M450. Możesz zaryzykować również wymianę na Pentium M jak ci wpadnie w
    ręce jakiś darmowy czy bardzo tani, wkładaj bez obaw, nic nie
    spieprzysz. Jak by działał można się pokusić o wstawienie możliwe
    najszybszego, jest łatwy dostęp. Choć nie jest łatwo znaleźć procek na
    Socket M, jak ci się nie spieszy to trafisz.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2016-12-22 11:14:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    PATA/IDE ?

    -----

  • 19. Data: 2016-12-22 11:56:33
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 grudnia 2016 21:06:56 UTC+1 użytkownik Jer napisał:
> [...]
    > trzeba mieć włożoną do stacji starą płytę CD z instalką a jej nie mam.
    >
    > Czy jest coś lżejszego (system) na ten komp?

    Ubuntu mate.
    To najlżejsza sensownie działająca odmiana.

    Ale u ciebie jest mało ramu. I to raczej nie sam system muli.
    Na 512MB to nawet winda xp bedzie dzialac tak se jak jej wrzucisz antywirusa.

    Skombinuj se jakis ram i dołóż. Bo jak puscisz zwyklego firefoxa z 5-10 zakladkami to
    zacznie mulić. A jak jeszcze nie masz tam ssd to tym bardziej.

    Możesz też spróbować dać mu ssd, ceny nie są wysokie a jak tam jest sata to ten ssd
    ci zostanie do nastepnego kompa jak ten umrze.

  • 20. Data: 2016-12-22 11:59:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Dec 2016 02:56:33 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):