  • Data: 2013-02-21 00:11:13
    Temat: Re: System audio z CB i MP3
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pikaczos" <t...@o...pl>

    > Nie widziałem CB z takim wyjściem (albo nie wiem że takowe mają). Ale nic
    > nie stoi na przeszkodzie żeby zbudować układ zbliżony do vox. Podpiąć go
    > do wyjścia głośnikowego (trzeba będzie pewnie używać zewnętrznego głośnika
    > bo w wielu CB po podłączeniu jacka do wyjścia odłączany jest wewnętrzny
    > głośnik) i sterować wejściem mute radia samochodowego (tu nie ma jednej
    > recepty bo różne modele sterują różnie: masą, +5V, VCC...).

    I widzisz ... to jest trochę odkrywanie koła. Naprawdę nie ma producenta CB,
    który przystosował je do integracji z jakimiś systemami nagłośnienia ?

    > Nie wiem czy jest to żałość czy nie bo takich CB raczej niewiele (no ja
    > przynajmniej niewiele znalazłem), kiedyś był kaseciak ALAN 318, jakiś czas
    > temu widziałem w necie RANGER TXS-TLM1 - ten ma nawet USB, kartę SD,
    > wyświetlacz TFT ale wygląda jak przez okno - one nie są pasywne, raczej
    > aktywne bo nawet nadają :)

    Ten RANGER interesujący jest. Byłby super na tę chwilę, ale zdaje się nie ma
    dobrego wyjścia audio. I nie doczytałem by automatycznie przełączał na CB
    jak ktoś nadaje. Jakieś inne pierdoły wyczynia na wyświetlaczu. Ale coś
    koncepcyjnego w nim jest

    > IMHO nie warto kupować takiego czegoś, jak coś jest do wszystkiego to jest
    > do niczego...

    To właśnie miała załatwić inteegracja wielu systemów.

    > Pasywne to raczej dobudowywane konwertery które umożliwiają słuchanie
    > kanału/kilu(nastu)(dziesięciu) kanałów. Kiedyś dość popularne na aledrogo,
    > dziś też kilka znaleźć pewnie można.

    Ja nie chcę pasywnego, ale ponoć są takie radia samochodowe, więc mówię, że
    nie o to mi chodzi. Generalnie to radio to ja w znacznym stopniu używam jako
    odtwarzacz MP3. Spipało mi się zasilanie aktywnego wzmacniacza antenowego
    więc i tak nie działa dobrze z braku sygnału. Ale to radio i tak nie ma
    PHONE MUTE i TEL IN znaczy trzeba go użyć inaczej lub wymienić na inne.
    Biorąc pod uwagę, że nie używam radia możnaby nawet jakiś system audio użyć.
    Generalnie to mp3 może z komórki nawet być o ile po BT. I radio tam jest,
    ale pewnie anteny nie ma i nie działa w ogóle.

> [...]
    > audio z CB, zacznij raczej szukać info jak podłączyć zestaw głośnomówiący
    > do car audio - tego jest zdecydowanie więcej.
    > A tak pokrótce to IMO są dwie sensowne opcje:
    > - radio samochodowe z wejściami MUTE (PHONE MUTE) oraz TEL IN (PHONE IN).
    > Podłączasz sobie taki układ a'la vox do CB (no chyba że znajdziesz CB z
    > gotowym wyjściem MUTE), steruje on wejściem MUTE radia samochodowego a
    > sygnał z głośnika podłączasz to TEL IN. Jakość dźwięku będzie najlepsza,
    > no może trzeba będzie dograć poziomy sygnałów żeby nie przesterować

    No ja rozumiem. Już kiedyś o tym było, ale czy nie może ktoś tego produkować
    ? Po co w ogóle robią CB bez takiego wyjścia ?! Przecież to wszystko jest do
    samochodu w którym zwykle jakieś radio jest !

    > - radio samochodowe z zewnętrznym wzmacniaczem i wejściem MUTE. Tu znowu
    > musisz sterować wejściem MUTE i mieć dodatkowy układ który jednocześnie
    > będzie podmieniał sygnał na wejściu wzmacniacza z oryginalnego na ten z
    > CB. Mało eleganckie i trzeba dopracować ten układ przełączający żeby nie
    > było strzelania w głośniki. No i czasami radio sterujące wzmacniaczem po
    > odebraniu sygnału MUTE wycisza i wzmacniacz - więc trzeba to rozgryźć
    > samemu.

    Jakiś system nagłośnienia gdzieś widziałem, że można podłączyć komórki, ale
    o CB nic nie było.

    > Możesz jeszcze ewentualnie podłączyć CB pod wejście AUX radia i ręcznie
    > przełączać (sygnał MUTE wycisza i to wejście) gdy chcesz porozmawiać - no
    > ale chyba nie o to Ci chodzi.

    No o odbieranie chodzi, że jak audio ryczy to cb nie usłyszę. Generalnie MP3
    powinien zatrzymywać się :-)