  • 1. Data: 2014-03-17 10:59:37
    Temat: Symulacja ukladow na stycznikach/przekaznikach
    Od: Szczepan <m...@f...usunto.pl>

    Witam.

    Potrzebuje nieco przerobic sterowanie w maszynie.
    Sterowanie oparte jest na logice przekaznikowej.
    Czy jest jakis prosty program w ktorym moglbym sobie zasymulowac taki uklad?
    W ukladzie nie bedzie nic poza stycznikami, krancowkami itp.

    Nie potrzebuje wiec protela itp kobyly - szukam czegos prostego co ma
    zdefiniowane rozne typy stycznikow. Co polecacie?

  • 2. Data: 2014-03-17 11:04:09
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-03-17 10:59, Szczepan pisze:
> [...]
    >
    > Nie potrzebuje wiec protela itp kobyly - szukam czegos prostego co ma
    > zdefiniowane rozne typy stycznikow. Co polecacie?

    Jeżeli to są układy przekaźnikowe to proponuję Ci zastosowanie
    najprostszych sterowników programowanych (PLC), często nazywanych
    przekaźnikami programowalnymi.
    Większość firm oferuje do programowania swoich sterowników darmowe
    programy, w których możesz stworzyć program, dokumentację, zasymulować
    projektowany układ, a następnie zaprogramować sterownik.
    Na rynku jest wielu producentów takich sterowników i z pewnością nie
    wymienię wszystkich:
    Siemens, Mitsubishi, Omron, Moeller, Fanuc, Array, Eatom,. Relpol,
    Unitronics, Telemecanicue, Crouzet itp.
    https://www.google.pl/search?q=przeka%C5%BAniki+prog
    ramowalne&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=pMUmU8SkNcXOs
    gb5oYCICg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=630
    Sterowniki te możesz programować różnymi językami od języka zbliżonego
    do Assemblera, poprzez język drabinkowy, a skończywszy na rysowaniu
    schematu układu czy to w postaci schematu przekaźnikowego czy też
    schematu w postaci bramek logicznych.
    Są bardzo łatwe do opanowania. Jeden sterownik zastępuje dziesiątki
    przekaźników, czasówek, liczników, zegarów, połączeń logicznych.
    Wykonanie aplikacji z użyciem PLC jest o wiele tańsze od układu
    przekaźnikowego, jeżeli w danej aplikacji musisz użyć co najmniej kilku
    przekaźników.

  • 3. Data: 2014-03-17 11:43:08
    Od: Szczepan <m...@f...usunto.pl>

    On 2014-03-17, uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Jezeli to sa uklady przekaznikowe to proponuje Ci zastosowanie
    > najprostszych sterownikow programowanych (PLC), czesto nazywanych

    Generalnie potrzebuje nieco zmodyfikowac istniejacy uklad ktory jest i dziala.
    To co jest - jest oparte na przekaznikach. Chcialem wiec po prostu dolozyc kilka
    swoich do tego co juz jest.

  • 4. Data: 2014-03-17 16:27:47
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-17 11:43, Szczepan pisze:

    > Generalnie potrzebuje nieco zmodyfikowac istniejacy uklad ktory jest i dziala.
    > To co jest - jest oparte na przekaznikach. Chcialem wiec po prostu dolozyc kilka
    swoich do tego co juz jest.

    Poszukaj jakiegoś symulatora PLC. Narysujesz mu przekaźniki a on ci
    zasymuluje działanie obwodu. Niektóre środowiska do programowania PLC
    mają też opcję symulacji.

    Mario

  • 5. Data: 2014-03-17 17:17:19
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    > Generalnie potrzebuje nieco zmodyfikowac istniejacy uklad ktory jest i dziala.
    > To co jest - jest oparte na przekaznikach. Chcialem wiec po prostu dolozyc kilka
    swoich do tego co juz jest.

    Jeżeli układ już ma przepracowane parę lat to warto to wywalić i wsadzić
    PLC, bo z przekaźnikami z czasem tworzą się problemy.
    PLC ma tę przewagę, że w razie potrzeby bez większych przeróbek możesz
    zmienić układ logiczny, czy dołożyć kolejne funkcje, bez dodatkowego
    inwestowania w kolejne przekaźniki.
    Jeżeli się jednak upierasz przy tradycyjnych przekaźnikach to możesz
    wykorzystać oprogramowanie do programowania PLC do stworzenia projektu
    logicznego i symulacji.
    Jeżeli chodzi o typowe programy CAD symulujące pracę układów
    przekaźnikowych to nie znam żadnego bezpłatnego, a ceny takich programów
    zaczynają się chyba ok. 1000zł.

  • 6. Data: 2014-03-17 20:51:23
    Od: WuPeS <s...@w...pl>

> [...]
    >
    > Nie potrzebuje wiec protela itp kobyly - szukam czegos prostego co ma
    > zdefiniowane rozne typy stycznikow. Co polecacie?

    Takie układy (przeróbki) robi się "z marszu". Symulacje są zbędne (są
    dla niewprawnych automatyków) wystarczy dobrze wczytać się w dane
    techniczne przekaźników/styczników.
    Wojtek

  • 7. Data: 2014-03-18 00:35:18
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-17 10:59, Szczepan pisze:

    > Sterowanie oparte jest na logice przekaznikowej.
    > Czy jest jakis prosty program w ktorym moglbym sobie zasymulowac taki uklad?

    Zobacz tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ladder_logic
    http://www.ladder-logic.com/hello-world/
    http://www.rockwellautomation.com/rockwellsoftware/d
    esign/rslogix5000/demo.html

    P.

  • 8. Data: 2020-04-14 12:09:59
    Od: k...@t...pl

    W dniu poniedziałek, 17 marca 2014 20:51:23 UTC+1 użytkownik WuPeS napisał:

    > Takie układy (przeróbki) robi się "z marszu". Symulacje są zbędne (są
    > dla niewprawnych automatyków) wystarczy dobrze wczytać się w dane
    > techniczne przekaźników/styczników.
    > Wojtek

    zapraszam wspomożesz "z marszu" przerobieniem jednego układu windowego mi wyszło
    jedynie 7 cewek przekaźników i wzajemnymi blokadami (matryca 7*4*3)

  • 9. Data: 2020-04-14 12:49:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kukoczka napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]

    Moze sie nada jakis symulator sterownika PLC

    >zapraszam wspomożesz "z marszu" przerobieniem jednego układu
    >windowego mi wyszło jedynie 7 cewek przekaźników i wzajemnymi
    >blokadami (matryca 7*4*3)

    ale tyle w oryginale, czy tyle Ci wyszlo ?

    No coz, winda zadanie nietrywialne, ale moga tam byc bardzo podobne
    sekcje, w WPS da rade.

    Ja juz tylko z rozbiorki znam jakis arytmometr na przekaznikach, a
    przekazniki tam byly ambitne - cewka jedna, a zestykow 7 zestawow.

    J.