  • 1. Data: 2010-10-01 06:53:50
    Temat: Sympatex vs Goretex w butach motocyklowych
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Próbuję sobie kupić buty motocyklowe. Turystyczne. W oko wpadły mi Vanucci,
    ale firma ta stosuje wyłącznie sympatex.

    Zastanawiam się więc, czy jednak poszukać innej firmy używającej goretex.
    Jakie jest Wasze zdanie na temat: sympatex vs goretex?

  • 2. Data: 2010-10-01 07:20:36
    Temat: Re: Sympatex vs Goretex w butach motocyklowych
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin N" nie chce w byle buciorach pachać sie na salony:

    > Jakie jest Wasze zdanie na temat: sympatex vs goretex?

    Mnie jakoś bardziej do serca przypadł sympatex. W goretexach bałbym się, ze
    będzie za gorąco ;-)

    Zdroofka Johnny

    P.S. Ani jednych ani drugich w życiu nie miałem na nodze;-) Jeżdzę w
    siermiężnych stalkapach z Castoramy za 80zł. Wynalazek nie do zajechania!
    Polecam!

  • 3. Data: 2010-10-01 07:54:45
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Marcin N"
    Próbuję sobie kupić buty motocyklowe. Turystyczne. W oko wpadły mi Vanucci,
    ale firma ta stosuje wyłącznie sympatex.

    Za uzycie znaku towarowego GoreTex trzeba zaplacic stad te wszystkie inne
    Tex'y.
    Mam takie turystyczne Vanucci pewnie ten model co CIe interesuje bo zawsze
    na jesieni go przeceniaja - co z tego ze niby wodoodporne i oddychajace (BTW
    nie wiem jak impregnowana skora moze byc oddychajaca) jak podeszwa sie
    zaczela po roku odklejac .
    A ze kupione w rzeszy to z reklamacja trudno.
    Ogolnie Vanucci zeszlo na psy - mam kurtke juz z 10 lat - zaczela puszczac
    wode po 6-8 sezonach a kupione w zeszlym sezonie spodnie od razu zaczely
    cieknac.
    Pomysl o Sidi to jednak klasa sama dla siebie.

    Tytus z fabryki

  • 4. Data: 2010-10-01 08:05:07
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-10-01 09:54, Tytus z fabryki pisze:
    > Pomysl o Sidi to jednak klasa sama dla siebie.

    Ja pomyślałem. Mam Sidi Strada Rain, więc wydawać by się mogło, że to
    "Rain" w nazwie zobowiązuje. Niestety widać opatrznie to zrozumiałem, bo
    po półgodzinnej jeździe w lekkim deszczu w środku jest mokro.

    Natomiast gore-tex działa, było zresztą na ten temat milion dyskusji.
    Oczywiście też ma swoją wytrzymałość i w końcu ta woda zacznie
    przeciekać, ale dzieje się to wyraźnie później niż to miałem okazję
    sprawdzać przy okazji innych membran o podobnych właściwościach.

    Obiecująco wygląda DRYWAY+ Halvarsonssa. Mam takie rękawiczki i wygląda,
    że ten ich patent jakoś w deszczu się spisuje. Ręce miałem suche, ale ja
    głównie na krótkich dystansach po mieście jeżdżę.

    --
    duddits
    FZ8N

  • 5. Data: 2010-10-01 08:20:28
    Od: n...@s...com

    On Fri, 01 Oct 2010 10:05:07 +0200, duddits <d...@N...pl>
    wrote:

    >Natomiast gore-tex działa,

    Daytony z gore tez ciekna. Niewiele pozniej niz w skorzanych
    bundeswerach.

    >Obiecująco wygląda DRYWAY+ Halvarsonssa. Mam takie rękawiczki i wygląda,
    >że ten ich patent jakoś w deszczu się spisuje. Ręce miałem suche, ale ja
    >głównie na krótkich dystansach po mieście jeżdżę.

    Odkad mam buty halvarsonsa nie jechalem w deszczu.. w nich :)
    Znaczy moge napisac ze mam je rok i ani razu nie przemokly :)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 6. Data: 2010-10-01 08:20:31
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Marcin N wrote:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się więc, czy jednak poszukać innej firmy używającej
    > goretex. Jakie jest Wasze zdanie na temat: sympatex vs goretex?

    Sympatex gorzej oddycha.
    K.

  • 7. Data: 2010-10-01 08:26:36
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "kocyk" <k...@Z...pl> napisał w wiadomości grup

    > Sympatex gorzej oddycha.

    A johnny napisał, że sympatex oddycha lepiej.

  • 8. Data: 2010-10-01 08:29:06
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Tytus z fabryki" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > na jesieni go przeceniaja - co z tego ze niby wodoodporne i oddychajace
    > (BTW nie wiem jak impregnowana skora moze byc oddychajaca) jak podeszwa

    Mnie po głowie chodzi model VTB1:
    http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_g
    r=202020&lang=en

    Mówiono mi, że to topowy model turystyczny tej firmy. Liczę więc, że spełni
    swoje zadanie - przynajmniej w kwestii jakości wykonania.

  • 9. Data: 2010-10-01 08:45:22
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-10-01 10:26, Marcin N pisze:
    > A johnny napisał, że sympatex oddycha lepiej.

    I co teraz? Będziesz liczył głosy? :)

    --
    duddits
    FZ8N

  • 10. Data: 2010-10-01 09:03:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-01 08:53:50 +0200, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> said:

> [...]
    >
    > Zastanawiam się więc, czy jednak poszukać innej firmy używającej
    > goretex. Jakie jest Wasze zdanie na temat: sympatex vs goretex?

    IMHO tylko Gore. Z Sympatexem zaryzykowałem kiedyś w butach
    turystycznych, po pół roku pokonywał je 100 metrowy spacer w wysokiej
    mokrej trawie (ale to wbrew pozorom dość ostry test). Gore w dobrych
    butach turystycznych po 3 latach zdaje ten test bez bólu, ale już w
    kiepskich (Merel) po pół roku jeden but mi puszcza wilgoć. Ale
    zaznaczam, że ja bardzo szybko niszczę buty.
    Wracając do motocyklowych, Daytony zaczęły mi przeciekać po 3 latach,
    poddały się po 2 godzinach jazdy w deszczu, konieczny był apgrejt z
    torebek foliowych (przy temp. poniżej 10 Ce to naprawdę nic przyjemnego
    jechać mając mokro w butach). Wcześniej może z raz miałem delikatnie
    wilgotne stopy po 4 godzinach w strugach deszczu. Następne buty
    rozważam tylko z Gore, choć już raczej nie Daytony. Dodam że przez
    jeżdżenie turystyczne rozumiem potrzebę pojechania czasem bez względu
    na stan pogody (żeby np. wrócić z urlopu do domu, tudzież nie
    przekładać wyjazdu na później).

    de Fresz