  • Data: 2012-03-18 17:30:43
    Temat: Re: Symbian Belle -- nie taka znów rewelacja
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11-03-2012 o 13:28:17 to <t...@i...pl> napisał(a):

    > W internecie naczytałem się, jaka Belle jest super i jaki to krok milowy
    > w stosunku do Anny. Nie wiem, może jestem jakiś inny, ale jak dla mnie
    > Anna miała więcej plusów niż minusów niż Belle -- mimo wszystko. OK.
    > Belle ma może ładniejsze widżety. Może rzeczywiście w paru aplikacjach
    > poprawiono zawartość menu. Ale:
    >
    > - W Annie widżet zegarka zajmował 1/6 ekranu i zawierał jeszcze
    > informacje związane z profilem. Teraz zajmuje o połowę więcej, czyli
    > efektywnie 2/6. Czyli zajmuje 2x tyle miejsca i zawiera mniej informacji.

    Zgoda.

    > - W Annie widżet kalendarza zawierał dwie kolejne pozycje, w Belle
    > zawiera jedną, a zajmuje tyle samo miejsca. W dodatku nie wyświetlają się
    > zadania niewykonane z przeszłości. Tragedia. Może i wygląda ładniej, ale
    > co z tego? Spieprzyli to kompletnie.

    Zgoda.

    > - W Annie układ ekranu po zmianie wertykalny/horyzontalny samoczynnie się
    > przestawiał -- ikonki, widżety ustawiały się kolejno. W Belle dzieje się
    > to zgodnie z bliżej nieokreślonym algorytmem. Poukładasz sobie wszystko
    > wertykalnie, to horyzontalnie masz jakąś sieczkę. Tak, może sobie
    > poustawiać oddzielnie, tyle, że to 2x tyle roboty.

    Rany, a dla mnie to była rewelacja, że ktoś *wreszcie* wpadł na to, że
    mogę chcieć osobno poustawiać widgety w trybie landscape. W Desire Z
    rozwiązanie jest proste - taki sam układ w portrait i landscape i IMO to
    jest do kitu, wygląda strasznie sztucznie.

    > - W menu wpieprzyli wszystkie ikonki do jednego wora, wcześniej były
    > fajne katalogi. Podobno to jakieś usprawnienie (!). Ja się pytam -- dla
    > kogo? Dla szympansów? Co jest wygodnego we wpieprzeniu 100 ikonek w jedno
    > miejsce, jeszcze żeby się potrafiły uszeregować według częstotliwości
    > używania, ale nie, kompletny misz-masz.

    Można zrobić własne katalogi (tylko jeden poziom), acz mania wywalania
    wszystkiego na zewnątrz mnie irytuje - ajfon, Android, WP7, Windows 8. Co
    komu przeszkadzały katalogi? OK, niech lista wszystkich programów będzie
    domyślnym rozwiązaniem, ale chcę móc tworzyć hierarchię dowolnie
    zagnieżdżonych katalogów...

    > Więcej nie pamiętam, powyższe najbardziej wkurwiają. Kompletnie nie
    > rozumiem zachwytów nad Belle i nie wiem z czego wynikają. Mam nieodparte
    > wrażenie, że wynikają głównie z wyglądu widżetu zegarka i kalendarza, a
    > piszący recenzje nigdy dłużej nie używali ani Anny, ani Belle.

    Obszar powiadomień, zerżnięty z Androida, ale bardzo wygodny. Znacznie
    szybsze włączanie/wyłączanie Wifi/Bluetootha/trybu cichego. W moim
    przypadku ~czterokrotne wydłużenie czasu pracy na baterii.

    Wado-zaletą jest mniejszy zegarek w wygaszaczu; mniej wyraźny, ale też
    zżera mniej baterii (podobno).

    Wadą brak dokładnej informacji o stanie baterii (korzystam z Nokia Battery
    Monitor, ale instalowanego dodatkowo).

    Pozdrawiam -- Spook.