  • 11. Data: 2011-10-20 23:17:04
    Temat: Re: Sygnalizacja - strzałki - nadużycie?
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał w wiadomości
    news:slrnj9s04q.5sm.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...
    > Planuję pewne rozwiązanie internetowo/społecznościowe i w dużej mierze ma
    > się opierać na 'strzałkach' do serwera - chodzi o tanie użytkowanie dla
    > userów. Czy sieci mogą zablokować na jakiejś tam podstawie wyjątkowo dużą
    > liczbę 'strzałek' pod nasze numery? Czy są zapisy w umowach zabraniające
    > takie użytkowanie telefonu? Chodzi mi o dzwonienie na mój numer (taki czy
    > innych) z identyfikacją, ja wiem kto i na jaki nume dzwoni i to jest dla
    > mnie wystarczająca informacja od usera, więc odrzucam połączenie.
    > Co jeśli takich strzałek będzie w szczycie 100/1000/100k na godzinę?

    Takie przekazywanie informacji strzałkami jak alfabetem Morse'a?

    Feromon

  • 12. Data: 2011-10-20 23:20:33
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 19 Paź, 01:14, Maciej Bebenek <m...@b...org> wrote:

    >Wbrew pozorom "SZTUCZNOŚĆ ruchu" jest bardzo trudna do zarzucenia/
    >wykazania
    >gdy nie dochodzi do rozmowy.

    A ja mam inne zdanie i na miejscu operatora sabotowałbym takie użycie
    wprowadzając przerwy w użytkowaniu łącza losowo lub proporcjonalnie do
    bezpłatnego ruchu.

    Feromon

    PS.
    Bo to jak w dowcipie z krasnoludkiem - ile kosztuje kropelka benzyny? -
    Nic -
    To proszę mi nakapać 20 litrów....

    Ten pusty ruch paraliżuje sieć...

  • 13. Data: 2011-10-21 07:52:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Byl kiedys taki program w tv, do ktorego za duzo ludzi dzwonilo...

    MJ

  • 14. Data: 2011-10-21 08:09:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości
    >Byl kiedys taki program w tv, do ktorego za duzo ludzi dzwonilo...

    Nie w radiu ?

    Od tego czasu w telefonii stacjonarnej duzo sie zmienilo.

    Ale pojemnosc BTS jest nadal ograniczona :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-10-21 08:32:11
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-21, o godz. 01:20:33
    "Feromon" <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Feromon
    >
    > PS.
    > Bo to jak w dowcipie z krasnoludkiem - ile kosztuje kropelka benzyny?

    A pamiętacie to co poniżej? Tak mi się skojarzyło. ;-)

    Jak w prosty i, co najważniejsze, darmowy sposób komunikować się ze
    znajomymi przy pomocy telefonu komórkowego? To proste! Wystarczy
    śledzić polskie listy dyskusyjne... Ktoś znalazł na jednej z takich
    list [bodajże pl.rec.komorka czy też pl.rec.dresy ;)] dokładną
    instrukcję jak rozmawiać za zupełną darmochę! Dzielimy się wiedzą...
    Niestety możliwość prezentowana przez nas nie jest dla wszystkich. Ale
    na pewno dla wszelkiej maści poszukiwaczy darmowych kodów, generatorów
    zdrapek, klonowanych simów będzie jak znalazł. Do darmowych rozmów
    potrzeba jedynie dresu, kumpli z którymi będziemy konwersować i kilku
    skrojonych gostkom telefonów pre-paid (im więcej tym rozmowa
    ciekawsza). Przygotowanie systemu nie jest sprawą łatwą ale wyrobiony
    dres po przeczytaniu (niektórzy nawet i to potrafią) tej instrukcji da
    sobie radę. A oto co musimy zrobić by komunikować się przez komórkę ze
    znajomymi za zupełną darmochę: 1) Zaczynamy od ponumerowania
    zgromadzonych telefonów flamastrem, który używamy do paskudzenia ścian
    w windzie w kolejności od 1 do 10 lub do 20 jeżeli już mamy tyle
    aparatów ;-) 2) Wybieramy jeden aparat i piszemy na nim (baza) w
    książce telefonicznej karty sim bazy zapisujemy numery pozostałych
    telefonów które posiadamy w kolejności od 1 do 9 czy 19 jeżeli juz mamy
    tyle aparatów ;-) I teraz najważniejsze musimy poszczególnym numerom w
    książce bazy dopisać właściwe opisy co robimy następująco: Nr telefonu
    i opis: 1. k**wa 2. wypad 3. spoko 4. szmal 5. gliny 6. dzieło 7. walić
    8. jadę 9. dziwki Te dziewięć wpisów wystarczy do prowadzenia właściwej
    i normalnej konwersacji. Tak ustawioną książkę SIM kopiujemy np.
    Ericssonem dla wszystkich kolesi i już możemy z nimi rozmawiać za free
    bo czarną robotę odwali za nas identyfikacja numeru dzwoniącego czyli
    CLIP. I tak aby powiedzieć znajomym, ze powinniśmy opuścić Hotel
    Sheraton i przenieść się do Forum wykonamy sekwencje dzwonienia z
    natychmiastowym rozłączeniem za pomocą telefonów 1, 2 i 5, co u kolesi
    w nieodebranych połączeniach da jasny komunikat: "k**wa" "wypad"
    "gliny". Aby przekazać: "nie mam czasu bo idę na randkę z dziewczyną"
    wystarczy "dryndnąć" z telefonów 1, 8, 7, 9. ;-) Przydatne terminy: -
    Pracuje - 4, 7 lub 6,7 - Wypoczywam - 2, 1, 3 - Tak - 3, 1 - Nie - 2, 1
    - Czy byłbyś łaskaw oddać mi pieniądze? - 1, 4, 1 Jak widać z telefonu
    nr 1 korzystamy najczęściej więc musi być trwały. Aby wykorzystać całe
    słownictwo jakim porządny dres dysponuje wystarczy zdefiniować
    pozostałych 10 telefonów. No ale wtedy to już można Mickiewicza
    cytować. Wiem, że udostępnianie darmowych sposobów może się komuś nie
    podobać zwłaszcza jeżeli płaci abonament w Centertelu i jeszcze trzy w
    Idei ale takich to 7,1,7 i 2 Pełnej satysfakcji z darmowej
    komunikacji! :-)

  • 16. Data: 2011-10-21 09:33:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie w radiu ?

    Nie.

    http://web.archive.org/web/20010401153411/http://www
    .piraci.pl/

    MJ

  • 17. Data: 2011-10-21 10:46:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ircys" napisał w wiadomości grup

    >Wbrew pozorom "SZTUCZNOŚĆ ruchu" jest bardzo trudna do zarzucenia/
    >wykazania gdy nie dochodzi do rozmowy.

    A jeszcze trudniejsza gdy dochodzi, bo skoro dochodzi, to widac mieli
    ochote pogadac.

    Przy proponowanej ilosci chyba nie ma problemu - tam szacunkowo co
    chwile bedzie ktos dzwonil. To nie moze byc ruch naturalny.

    Teraz tylko ustalic strone firmy ... i moze wystarczy wydrukowac
    materialy informacyjne zeby miec wyrazny dowod :-)

    J.

  • 18. Data: 2011-10-21 11:05:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    > Nie w radiu ?

    >Nie.
    >http://web.archive.org/web/20010401153411/http://ww
    w.piraci.pl/

    Sklerozy poczatki widac - "piratow" pamietalem, ale jakos mi sie
    kojarzylo ze to radio.

    Ale tak swoja droga to ciekawe - z zasady programu wynikaloby ze
    prowadza jedna rozmowe jednoczesnie.
    To przeciez nie blokuje linii miedzymiastowej - tzn blokuje jedna z co
    najmniej kilku dostepnych.

    Kolejni widzowie byli odbierani i trzymani on-line, czy zwykle proby
    laczenia i zajetosc blokowaly siec ?

    J.

  • 19. Data: 2011-10-21 18:55:11
    Temat: Re: Sygnalizacja - strza>=ki - na du?ycie?
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    W radiu też. Warszawskie Radio Wawa miało początkowo numery na centrali na
    Mariensztacie 31xxxx, co powodowało całkowite zablokowanie tejże.
    Przełączono ich chyba do Intraco, a potem gdzie indziej.

> [...]
    > jedna rozmowe jednoczesnie.
    > To przeciez nie blokuje linii miedzymiastowej - tzn blokuje jedna z co

    Kolega wtedy w Bydgoszczy robił za alfę i omegę. Końcowa CA była
    strowgerem, więc każde połączenie musiało do niej dojść, żeby wysłać sygnał
    zajętości. No i kilka razy strowger padł.

    M.

  • 20. Data: 2011-10-23 11:04:52
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 20.10.2011 Feromon <f...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > A ja mam inne zdanie i na miejscu operatora sabotowałbym takie użycie
    > wprowadzając przerwy w użytkowaniu łącza losowo lub proporcjonalnie do

    To nie jest chyba takie proste dla klienta z set opłaconymi liniami prawda?
    Który jeszcze dodatkowo z tych lini generuje jednak płatny ruch (np smsy)
    - komunikacja w 2 stronę nie będzie strzałkowa - a ma pochodzić z tych samych
    numerów. Po prostu może trzeba będzie jak zwykle zrobić backup :) i rozłożyć
    ruch na wielu dostawców.

    > Feromon
    >
    > PS.
    > Bo to jak w dowcipie z krasnoludkiem - ile kosztuje kropelka benzyny? -
    > Nic -
    > To proszę mi nakapać 20 litrów....

    Tylko że zakładam że user ma opłacony telefon, jak i linie u mnie również,
    więc przykład trochę nie trafiony - bo jednak jakaś kasa leci.