  • 21. Data: 2011-08-03 15:13:41
    Temat: Re: Sygnalizacja - jak interpretowac ?
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > A co ma zrobić kierowca, który wjeżdżając do miasta nie mija
    > znaku terenu zabudowanego?

    Ja sie od kilku dni zastanawiam nad tym jak sie zachowac na drodze do domu.
    Dopiero niedawno zauwazylem (przeprowadzilem sie pol roku temu), ze jadac
    do domu jade droga "w terenie niezabudowanym", jadac z domu jade droga "w
    terenie zabudowanym". Odcinek ten ma ok 1km.

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 22. Data: 2011-08-03 17:05:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MHM,

    Wednesday, August 3, 2011, 3:02:38 PM, you wrote:

    > Na samym "rondzie" "zawsze" byly 3 pasy. Po 2 pasy byly na drogach
    > dojazdowych.

    Masz rację a ja mam zaawansowana sklerozę :(

    Jak tam autobusy się mieszczą?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2011-08-03 18:06:51
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-08-03 12:33, masti wrote:

    > IMHO tak.
    > Popatrz np. takie skrzyżowanie w DC
    > 2 prawe pasy na dole podlegają pod sztrzałkę
    > <http://www.zumi.pl/,Warszawa_Wawelska%203,,20.99022
    185,52.216130899999996,2,1b,namapie.html?cId=&sId=&m
    oreCities=>

    NIe pokazuj tego, bo jeszcze Galas się dowie;)

    Shrek.

  • 24. Data: 2011-08-04 07:46:19
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Masz rację a ja mam zaawansowana sklerozę :(

    Nie przejmuj sie, nie ty jeden :)

    > Jak tam autobusy się mieszczą?

    Autobusy to nie maja problemu :) One jada prawym skrajnym pasem przy
    krawezniku i czesc. Niech sie reszta sciska :)
    Bardziej musza sie napocic ci na srodkowym pasie, bo wiekszosc jezdzie na
    pamiec: prawy skrajny pas i lewy skrajny. Jak ktos nowy chce poleciec
    zgodnie z nowym oznakowaniem pasow srodkiem pomiedzy autobusem, a lewym
    skrajnym pojazdem to ma cieplo :)

  • 25. Data: 2011-08-04 08:36:08
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 14:44:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Dawno tamtędy nie jechałem i widze, że mowa jest o trzech pasach - to
    > się nieźle pozmieniało...

    Jak już MHM wyjaśnił, 3 pasy na "rondzie" były od *zawsze*, teraz
    pozmieniały się diamteralnie inne rzeczy na tym odcinku rzeczywistości.
    Sam piszesz, że dawno tamtędy nie jechałeś, ale nie przeszkodziło Ci to
    w zajęciu twardego stanowiska w tej sprawie - i to mimo zdania tubylców.
    Ehhh.

    --
    Pozdrawiam mimo wszytsko,
    Sebastian S.

  • 26. Data: 2011-08-04 16:11:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 03 Aug 2011 18:06:51 +0200 osobnik zwany Shrek
    wystukał:

    203,,20.99022185,52.216130899999996,2,1b,namapie.htm
    l?
    cId=&sId=&moreCities=>

    > NIe pokazuj tego, bo jeszcze Galas się dowie;)

    przecież sam tam strzałkę przywrócił. Ale pewnie się zapomniał :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 27. Data: 2011-08-04 20:46:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 12:08:37 +0200, MHM napisał(a):

    > Pytanie:
    > Czy zapanie sie zielonej strzalki do skretu warunkowego w prawo na S-2
    > upowaznia rowniez kierowcow z srodkowego pasa do skretu warunkowego czy
    > tylko tych z prawego skrajnego pasa ?

    Wedle przepisów tak, choc również sama zielona strzałka jest tam ustawiona
    wbrew przepisom.

    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2011-08-04 20:49:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 14:57:21 +0200, Robert_J napisał(a):

    > A co ma zrobić kierowca, który wjeżdżając do miasta nie mija
    > znaku terenu zabudowanego? Taki motyw znam np. w dwóch
    > miejscach w Szczecinie, i to wcale nie na jakichś polnych
    > drogach. Zastanawiałem się już czy nie dać się gdzieś
    > pstryknąć FR i odmówić przyjęcia mandatu ;-). Mijam to
    > miejsce co dwa, trzy dni i nic się nie dzieje...

    Cieszyć sie i podzielić z innymo :D

    --
    ___________ (R)

  • 29. Data: 2011-08-05 08:05:35
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > § 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
    > stronie jezdni lub nad jezdni? dotyczy kieruj?cych
    > znajduj?cych sie na wszystkich pasach ruchu; je˝eli
    > jednak znaki s? umieszczone nad poszczególnymi pasami
    > ruchu, to znak dotyczy tylko kieruj?cych znajduj?cych
    > si´ na pasie, nad którym znak jest umieszczony.
    > Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub
    > pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego
    > po prawej stronie, chyba ˝e przepisy szczególne
    > stanowi? inaczej.
    >
    > 7. Przepisy ust. 1 i 4 stosuje si´ odpowiednio do sygna?ów
> [...]

    według ponizeszej nowelizacji takie skrzyżowanie nie powinno istnieć, a
    jeżeli istnieje to jest nie zgodne z przepisam :)

    RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
    ?6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
    wskazanym strzałką
    Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką,
    wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
    gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
    pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
    bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
    wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
    stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
    strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
    ruchu. ??

    i to chyba rowiązuje tą kwestię :)

  • 30. Data: 2011-08-05 09:27:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MHM" <m...@p...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
    > strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów

    Tak.
    Te przepisy należy zmienić.
    Bewzględnie.