  • 41. Data: 2013-08-08 13:43:58
    Temat: Re: Sygnał z kosmosu - jak to jest zrobione?
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 06:54:46 UTC+2 użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:
> [...]
    interesuje mnie świat który mnie otacza.. Równania Maxwella są mi znane zarówno w
    postaci różniczkowej jak i całkowej, ale akurat w tym przypadku nie chodzi o podstawy
    propagacji fal EM, a o problem czysto energetyczny, lub ściślej stosunek sygnał/szum.
    Nawet gdyby CAŁA powierzchnia naszej planety była usiana DSN'em, to policz sobie jaką
    gęstość mocy powierzchniowej otrzymujemy z nadajnika o mocy kilku Wattów z odległości
    18mld km. !! Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, zakładam że to naprawdę
    działa. Jak? Ano kurde nie wiem.. Stąd ten wątek!!

> [...]
    >
    > wartości związane z tymi tematami, ale na potrzeby wątku to mi się nie
    >
    > chce wiedzy odświeżać, tym bardziej, że to było "liźnięcie" tematu.
    >
    > Tyle, żeby wiedzieć o tym, że takie coś się robi.
    >
    > To może jeszcze tak: radar może albo pieprznąć raz, a potem się długo
    >
    > chłodzić i wtedy mamy dobry stosunek S/N, albo może działać ciągle, np.
    >
    > z taką samą mocą średnią, i wtedy masz sygnał poniżej poziomu szumów,
    >
    > ale jednak odbieralny, bo powtarzalny w jakimś sensie, i jeżeli wiemy,
    >
    > czego się można spodziewać, to da się to wyselekcjonować.

    To ma sens!! I z całą pewnością właśnie tak musi to działać. Szczerze powiedziawszy,
    "nieśmiało" podejrzewałem że Pani matematyka pozwala nam na rozmowy zza światów.

  • 42. Data: 2013-08-08 14:22:06
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-06 15:10, John Smith pisze:

    > Znaczy. Wzbogacony materiał rozszczepialny, sam z siebie jest już ciepły
    > lub gorący.

    A skąd wiesz, że to jest wzbogacony materiał rozszczepialny? Z reguły są
    to po prostu izotopy, które w efekcie rozpadu emitują promieniowanie
    beta. No chyba, że sam fakt, że to jest izotop sztuczny, czy w
    koncentracji większej niż naturalna oznacza dla ciebie, że to jest
    reaktor. To w takim razie wszystkie izotopy stosowane w przemyśle do
    diagnostyki byłyby według ciebie reaktorami jądrowymi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 43. Data: 2013-08-08 18:50:35
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 06.08.2013 15:10, John Smith wrote:

    > Znaczy. Wzbogacony materiał rozszczepialny, sam z siebie jest już ciepły
    > lub gorący.

    To chyba nie jest tak. W paliwie jądrowym nie zachodzi reakcja
    rozszczepiania dopóki się jej nie zainicjuje... podobno zbombardowaniem
    reaktora neutronami - i tutaj przy okazji pytanie dla wtajemniczonych:
    co jest źródłem tych neutronów i dlaczego jest to taki "strzał" (można
    go zobaczyć na filmikach z rozruchu reaktora).
    Co do tego, czy ten generator z sondy jest reaktorem czy nie - na pewno
    nie jest reaktorem jądrowym, ale na upartego reaktorem można nazwać
    betoniarkę czy szklankę z colą - coś tam z czymś reaguje, więc jak go
    zwał tak zwał.

    Mirek.

  • 44. Data: 2013-08-08 19:26:30
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-08-08 18:50, Mirek napisał/a:

    > To chyba nie jest tak. W paliwie jądrowym nie zachodzi reakcja
    > rozszczepiania dopóki się jej nie zainicjuje...

    Skoro "chyba" to już się więcej na ten temat nie wypowiadaj.
    Materiał rozszczepialny sam wytwarza neutrony.

    podobno zbombardowaniem
    > reaktora neutronami - i tutaj przy okazji pytanie dla wtajemniczonych:
    > co jest źródłem tych neutronów

    Źródłem neutronów jest samo paliwo, reakcja jest powstrzymywana przed
    rozruchem i niekontrolowanym "rozkręceniem się" poprzez wprowadzenie do
    rdzenia prętów zawierających materiał pochłaniający neutrony.
    Pu częściowym usunięciu prętów reakcja rozszczepienia zaczyna nabierać
    na sile i to jest właśnie rozruch.
    Regulacja mocy reaktora następuje właśnie poprzez te pręty z materiałem
    pochłaniającym neutrony

    > i dlaczego jest to taki "strzał" (można
    > go zobaczyć na filmikach z rozruchu reaktora).

    Można? Gdzie masz link?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter

    --
    Czarek

  • 45. Data: 2013-08-08 21:33:29
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 19:26:30 UTC+2 użytkownik Czarek napisał:

> [...]
    >
    > na sile i to jest właśnie rozruch.
    >
    > Regulacja mocy reaktora następuje właśnie poprzez te pręty z materiałem

    Bardzo sensowny post!! Ciężko z niektórymi przedpiścami dyskutować o braku różnicy
    pomiędzy rozszczepieniem a rozpadem, tudzież ziemniakiem i kartoflem..

  • 46. Data: 2013-08-08 22:19:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.08.2013 19:26, Czarek wrote:

    > Skoro "chyba" to już się więcej na ten temat nie wypowiadaj.
    > Materiał rozszczepialny sam wytwarza neutrony.

    No to nie wypowiadam się tylko pytam: To dlaczego pręty paliwowe
    składają sobie spokojnie ludzie w zwykłych gumowych rękawiczkach,
    układają to w kasetach i jakoś nic się nie grzeje i nie promieniuje?

    .
    > Pu częściowym usunięciu prętów reakcja rozszczepienia zaczyna nabierać
    > na sile i to jest właśnie rozruch.

    O ten reaktor mi chodziło - gdzie tu jest usuwanie prętów?

    http://www.youtube.com/watch?v=pa0Fmcv83nw

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter

    Nie mam stopki. To jest zwykły podpis.

  • 47. Data: 2013-08-08 22:23:46
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-08-08 21:33, s...@g...com pisze:

    > Bardzo sensowny post!! Ciężko z niektórymi przedpiścami dyskutować o braku różnicy
    pomiędzy rozszczepieniem a rozpadem, tudzież ziemniakiem i kartoflem..

    zwłąszcza jak jedno jest zjawiskiem samoistnym, a drugie praktycznie
    tylko wymuszonym (samoistne też występuje, tyle że z prawdopodobieństwem
    na poziomie 10^-7 ... 10^-12..)

    --
    Michał

  • 48. Data: 2013-08-08 22:32:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Thursday, August 8, 2013, 10:19:52 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie mam stopki. To jest zwykły podpis.

    Delimiter oddziela treść od sygnaturki. Podpis jest sygnaturką - jak
    sama nazwa wskazuje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2013-08-08 22:45:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 08.08.2013 22:32, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Mirek,
    >
    > Thursday, August 8, 2013, 10:19:52 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Delimiter oddziela tre?? od sygnaturki. Podpis jest sygnaturk? - jak
    > sama nazwa wskazuje.

    I tak nagle wszystkim zaczęło to przeszkadzać?

    OK. niebawem sklecę jakąś sygnaturkę i nie omieszkam wp..lić tam jakąś
    reklamę. I będzie dwie linijki, żeby już było zgodne z wszelkimi
    netykietami.

  • 50. Data: 2013-08-08 22:47:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Aug 2013 18:50:35 +0200, Mirek napisał(a):

    > To chyba nie jest tak. W paliwie jądrowym nie zachodzi reakcja
    > rozszczepiania dopóki się jej nie zainicjuje... podobno zbombardowaniem
    > reaktora neutronami -

    Ale zachodzi reakcja rozpadu.
    U235 emituje alfe, a produkty rozpadu bete i gamme - ale nie neutron.

    A poniewaz U235 jest dosc trwaly (czas polrozpadu 700mln lat), to
    nawet nie jest cieply.

    Co innego taki pluton, z czasem polrozpadu miedzy 14 a 24000 lat - tam
    rozpady sa tak intensywne, ze jest goracy. Ale nadal nie emituje
    neutronow i to tylko rozpady a nie jadrowa reakcja nuklearna.

    J.