    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 8 Aug 2013 04:43:58 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Sygnał z kosmosu - jak to jest zrobione?
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 06:54:46 UTC+2 użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:
> [...]
    interesuje mnie świat który mnie otacza.. Równania Maxwella są mi znane zarówno w
    postaci różniczkowej jak i całkowej, ale akurat w tym przypadku nie chodzi o podstawy
    propagacji fal EM, a o problem czysto energetyczny, lub ściślej stosunek sygnał/szum.
    Nawet gdyby CAŁA powierzchnia naszej planety była usiana DSN'em, to policz sobie jaką
    gęstość mocy powierzchniowej otrzymujemy z nadajnika o mocy kilku Wattów z odległości
    18mld km. !! Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, zakładam że to naprawdę
    działa. Jak? Ano kurde nie wiem.. Stąd ten wątek!!

> [...]
    >
    > wartości związane z tymi tematami, ale na potrzeby wątku to mi się nie
    >
    > chce wiedzy odświeżać, tym bardziej, że to było "liźnięcie" tematu.
    >
    > Tyle, żeby wiedzieć o tym, że takie coś się robi.
    >
    > To może jeszcze tak: radar może albo pieprznąć raz, a potem się długo
    >
    > chłodzić i wtedy mamy dobry stosunek S/N, albo może działać ciągle, np.
    >
    > z taką samą mocą średnią, i wtedy masz sygnał poniżej poziomu szumów,
    >
    > ale jednak odbieralny, bo powtarzalny w jakimś sensie, i jeżeli wiemy,
    >
    > czego się można spodziewać, to da się to wyselekcjonować.

    To ma sens!! I z całą pewnością właśnie tak musi to działać. Szczerze powiedziawszy,
    "nieśmiało" podejrzewałem że Pani matematyka pozwala nam na rozmowy zza światów.