  • Data: 2016-03-14 20:28:08
    Temat: Re: Sygnał --> rzutnik
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
    news:56e6642d$0$680$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przypomnę, że ACM-033 komentuje powyżej "transmiter do radia", czyli
    > przesyłający tylko dźwięk. A więc urządzenie prostsze w konstrukcji, niż

    Od niego wychodzę.

    > taki, jaki potrzebny jest do rzutnika. A co do tego drugiego, to
    > dyskutanci straszyli ceną ~450$, raczej zniechęcającą. Lecz znalazłem na
    > Allegro tańszy, i ogłosiłem mini-konkurs na to, kto bez zaglądania w
    > wyszukiwarkę - zgadnie cenę choćby w przybliżeniu. Nikt nawet nie
    > próbował, no to podrzucam sznureczek:
    > http://allegro.pl/onyx-midia-stream-it-miracast-hdmi
    -tv-transmiter-i6031487550.html

    Z początku postawiłem ok. 400 peelenów. Ale za 49 zyla, nie spodziewam się w
    środku zawartości, pozwalającej bez kompresji przerzucać full HD. Może jako
    WiFi jest to w miarę sprawne, ale skoro wifi ma tu towarzystwo, to dość
    krzywo widzę nadawanie. Chętnie wziąłbym to na "widmo", zobaczyć, czy
    emituje tylko tam, gdzie powinno, czy jeszcze gdzieś. Szczerze i mocno
    interesują mnie produkty niepożądane, jak harmoniczne, produkty mieszania,
    stabilność, itd.

    > - wraz z pytaniem: co o tym wyrobie sądzić. Zapewne też trochę śmieci w
    > eterze? No ale to już zmartwienie sąsiadów 8)

    Zgodnie z prawem niestety też twoje, jako użytkownika urządzenia siejącego
    sygnałami niepożądanymi. Jak będzie śmiecić, przyturla się UKE, dostaniesz
    urzędowy zakaz korzystania z urządzenia (nie żartuję, przerabiałem to).
    Miejmy nadzieję, że podtraktują to jako "w dobrej werze" i na pouczeniu się
    skończy. Nawet, jeśli sprzęt wypełnia normę niepożądanych sygnałów, to gdy
    będzie zakłócać, zakaz murowany, chyba, że antena siatkowa i urządzenie u
    sąsiada, nie spełniające wymaganych parametrów.

    > Trochę mnie zastanawia to, że w opisie jest mowa o różnych trybach pracy,
    > np. że obsługuje Wi-Fi, hm, ciekawe w którym kierunku? Jeśliby po lekturze
    > ktoś miał jakieś uwagi, to niech je tu wrzuci, koniecznie!

    Modulik pewnie tani, specjalizowany układ, cewki może nieco kosztują, ale
    pewnie niewiele. Gorzej z dostrojeniem, porozciągać, pościskać, trochę
    potrwa, więc pewnie obwody w miarę szerokopasmowe, aby pogodzić dostrojenie
    i pasmowoprzepustowość. Nie wiem, nie znam cen. Jednakże, choćby rozeznanie
    kilku tunerów DVB-T, gdzie logiki napieprzone, że hej, a moduł radiowy, to
    maleńki scalaczek i dwa kondziołki z anteny, łatwo imho będzie to zakłócić.
    Jeśli ktoś ma taki odbiornik, to jego problem o tyle, że wejdzie mu
    wszystko, co wejść może, bo filtry nie odetną. Gorzej z nadajnikiem -
    wszelkie pasożyty polecą w eter, bo ich filtry też nie odetną, a końcówka
    mocy raczej nie w klasie A... A jak nie, to wszelkie harmoniczne, takie
    tam...
    Kończąc powiem tyle, że natychmiast odszczekam, jak zobaczę to w akcji
    sprawnie działające i nie zakłócające.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.