  • 11. Data: 2018-12-01 11:15:07
    Temat: Re: Świetne zimówki
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza?

    Wzmocnione opony.

  • 12. Data: 2018-12-01 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza?

    Takie coś pomiedzy zwykła oponą a opona C.
    Troche wiekszy ciezar maks.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 13. Data: 2018-12-01 12:33:02
    Temat: Re: ?wietne zimówki
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 1 Dec 2018 08:31:06 +0100, w <pttdfi$igj$1@node2.news.atman.pl>, "Adam J"
    <a...@w...pl> napisał(-a):

    > A ja się zraziłem do tej firmy. Kilka lat temu zakupiłem letnie zdaje się w
    > rozmiarze 255/35/18 w cenie ok 500-600 za sztuke i po dwóch latach i
    > przejchaniu niespełna 20 tyś kilometrow straciły połowę bieżnika a guma
    > sparciała do tego stopnia że pojawiły sie spękania. W garażu miałem 10
    > letnie micheliny od innego auta to one wyglądały zdecydowanie lepiej od tych
    > nokianów. Obecnie użytkuje całoroczne dunlopa, przejechane 30 tyś i
    > wyglądają jak nowe :)

    A to nie pierwsza taka opinią, którą widzę.
    Że Nokiany dobre, ale starczają na krótko.
    Dlatego też ich nie kupiłem.

  • 14. Data: 2018-12-01 18:05:40
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-01 o 10:25, Cavallino pisze:

    > Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza?

    Skrót od eXtra Load. Zwykła opona nazywana jest SL (standard load).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2018-12-01 18:24:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-01 o 08:31, Adam J pisze:

> [...]
    > letnie micheliny od innego auta to one wyglądały zdecydowanie lepiej od tych
    > nokianów. Obecnie użytkuje całoroczne dunlopa, przejechane 30 tyś i

    Tak na marginesie w głowie utrwaliło mi się Nokian = zima na takiej
    zasadzie jak mleko = krowa :-D Na letnich Nokianach zupełnie się nie znam.

    Niska odporność na ścieranie opony raczej słabo koreluje się z niską
    jakością. Za czasów kiedy ścigaczem jeździłem, to na torach stosowało
    się tzw. slicki. Łyse opony z gumy tak miękkiej, że łuszczyła się pod
    naciskiem palca i starczała na baaaardzo krótko. Za to przyczepność jej
    była niewiarygodna relatywnie do dobrych szosówek.

    Kiedyś w innym aucie miałem letnie Micheliny (za jakąś wtedy kosmiczną
    cenę - modelu ni znam) - również na bardzo krótko starczyły (1 sezon -
    jakieś 20-30 tys. km) ale były za to zaje... w użytkowaniu.

    Parciejące Nokiany gdzieś były w sieci opisane. Ponoć ruscy dali ciała.
    W modelach tegorocznych, również ponoć - już to się zdarzać nie będzie.
    Dwóch moich kumpli jeździ na Nokianach odpowiednio 1 i 2 zimowe sezony i
    nic się nie wydarzyło.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek