  • 51. Data: 2012-12-09 17:34:34
    Temat: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-09 14:02, news pisze:
    > Dlatego mamy energooszczędne świetlówki i zimne LEDy nie pobierające
    > energii ze źródła a świecące jaśniej od słońca, cuda większe niż w
    > betlejem:)

    Ewidentnie wyczerpałeś już zestaw argumentów, sugeruję się obrazić i iść
    sobie, gdzie prąd nie dociera.

    --
    pozdrawia Adam
    /oryginalność powstaje wtedy, kiedy o niej nikt nie myśli/

  • 52. Data: 2012-12-09 18:48:27
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <wwojtiul<@wp.pl>

    grup dyskusyjnych:50c4bd99$0$26693$6...@n...neostrad
    a.pl...

    (ciap)
    > sugeruję się obrazić i iść sobie, gdzie prąd nie dociera.

    Dobre :-)

    --
    nic do powiedzenia
    www.wojtiuk.pl

  • 53. Data: 2012-12-09 19:09:36
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    > Tak samo nie ma żadnej filozofii żeby w kilogramie kiełbasy był kilogram
    > mięsa a jednak w życiu takiej w sklepie nie znajdziesz, tak samo w życiu
    > nie znajdziesz sprawnego chińskiego badziewia ani butów, chociaż tak
    > samo w produkcji dobrych butów nie ma żadnej filozofii.
    > Ja tylko mówię o tym co jest na rynku a tm dobra przetwornica jest
    > rzadkością i jest strasznie droga:)

    No to zakładając Twoje 50% sprawności, świetlówka 20W oddaje w cieple 10W.
    MJE13003 mają 1,5W. No to tu teoria idzie w krzaki, bo jak chinczyk nagiął
    te 1,5W i on ma faktycznie 0,75W to jak do diabła wytrzymuje 10W bez żadnego
    kawałka blaszki?

    --
    Irokez

  • 54. Data: 2012-12-09 20:24:23
    Od: "Krzysztof." <t...@w...pl>

    > Ja tylko widzę żeś głęboko wierzący!!!
    > Ja kiedyś byłem nieufny i wkręciłem do żyrandola trzy 20 watowe świetlówki
    > kompaktowe w miejsce jednej żarówki 60W i trochę się zdziwiłem że było
    > ciemniej:)
    To kup jedną za 20zł a nie trzy syfy na 5...Ja używam jednej sztuki 23W na
    "O" i świeci porównywalnie ze 100W...

    ,,

  • 55. Data: 2012-12-09 22:11:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello news,

    Sunday, December 9, 2012, 1:59:28 PM, you wrote:

    > Tak samo nie ma żadnej filozofii żeby w kilogramie kiełbasy był kilogram
    > mięsa a jednak w życiu takiej w sklepie nie znajdziesz,

    Całkowity brak związku. Niesprawna przetwornica pali półprzewodniki.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2012-12-10 02:59:59
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof." <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To kup jedną za 20zł a nie trzy syfy na 5...Ja używam jednej sztuki 23W na
    > "O" i świeci porównywalnie ze 100W...

    Do tego syf rozjarza się kilka sekund i nadaje się w zasadzie, by w sraczu
    świecić, czy na klatce schodowej, mały syf już zaświeca sie nieco szybciej,
    a nie-syf, zapala się (gaśnicaaaa!!!) :) od razu. Mam wszystkie trzy
    rodzaje :)

  • 57. Data: 2012-12-10 09:02:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 02:59:59 +0100, Anerys napisał(a):
> [...]
    > świecić, czy na klatce schodowej, mały syf już zaświeca sie nieco szybciej,
    > a nie-syf, zapala się (gaśnicaaaa!!!) :) od razu. Mam wszystkie trzy

    Trudno powiedziec czy to syf - taka cecha lamp wyladowczych, ze sie
    rozgrzewaja powoli. Owszem, mozna z tym walczyc ... kosztem trwalosci ?

    Przy czym ... w sraczu swiatlo pozadane od razu, w pokoju zazwyczaj moze
    sobie narastac - zapalane jest na dluzej, w lampce nocnej nawet pozadane
    lagodne rozpalanie ...

    J.

  • 58. Data: 2012-12-10 09:54:22
    Od: "Wojtek" <w...@l...plll>

    > Szukam i dostaję jakieś dziwne - moim zdaniem - odpowiedzi w różnych
    > wątkach i na różnych forach, m.in. taką odpowiedź, że 2 świetlówki po 40W
    > każda pobierają ok. 200W (?!) mocy.
    >
    > Dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    > Kazimierz

    4x36W na statecznikach elektronicznych (badziewie z chin) pobiera 0.4A
    mierzone miernikiem z TRMS. A więc nie tak źle. Co wazne, Jasność swiecenia
    jest większa niż na oprawach ze statecznikami indukcyjnymi bo takie też
    miałem, i nic nie mruga. Wymieniłem już dwa stateczniki w ciągu 4 lat.
    Obydwa spalone. Za duża temperatura elementów.

    --wojtek

  • 59. Data: 2012-12-10 09:56:22
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ale o wplywach do budzetu zapomniales :-)

    A czy one na pewno ucierpiały na tym, że się umówili?

    > Ale jakby producenci sie dogadali ze tranzystory beda po dolarze, a
    > mocniejsze po 10, to bys sie nie ucieszyl ? :-)

    Chyba by na tym stracili a nie zyskali.
    P.G.

  • 60. Data: 2012-12-10 12:08:07
    Temat: Re: Swietlowka rurowa - pobór mocy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    >4x36W na statecznikach elektronicznych (badziewie z chin) pobiera
    >0.4A mierzone miernikiem z TRMS. A więc nie tak Ľle.

    Hm, stateczniki bez PFC czy z ?
    Usiluje wymyslec jaki moze byc maksymalny pobor mocy .... Irms*Urms
    ... czy to nie jest zbyt proste ?

    >Co wazne, Jasno?ć swiecenia jest większa niż na oprawach ze
    >statecznikami indukcyjnymi bo takie też miałem,

    A to ciekawe ..

    >i nic nie mruga.

    Mnie tam i zwykle nie mrugaja, ale ja odporny jestem.

    > Wymieniłem już dwa stateczniki w ci?gu 4 lat. Obydwa spalone. Za
    > duża temperatura elementów.

    elektroniczne jak rozumiem ? Bo indukcyjnych sie zasadniczo nie
    wymienia ... chyba ze chinskie :-)

    J.