  • 41. Data: 2012-12-08 20:48:29
    Temat: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 16:21:34 +0100, news napisał(a):

    > Ale chyba nie oddajesz jej w wiaderku?

    No nie, kabelkiem odsylam :-)

    > Ona musi przejść przez wszystkie
    > rezystancje odbiornika, jak i rezystancje generatora, no i oczywiście to co
    > zostanie w elektrowni to z powrotem nie zamieni się w węgiel:)

    Ale tak to niestety dziala - no nie - w wegiel sie nie zamienia, ale wegla
    mniej idzie.

    > hła hła hłaaaaa

    No niestety - chinska swietlowka za 5 zl, przetwornica niby g*, a jednak w
    praktyce calkiem dobra.

    > A ja pod ręką miałem dlatego opisuje obserwacje.
    > Zresztą ty pewnie macasz jakiegoś mało mocowego kompakta i tam faktycznie ta
    > moc rozchodzi się po obudowie i palcem niewiele czuć. Pomacaj taką z 40W
    > świetlówką.

    20W. 100W zarowka ktora tam wczesniej byla jednak parzyla.

    > Widzę że jakoś wszyscy w tym wątku tacy zaskoczeni:)
    > Ja też byłem zdziwiony gdy się okazało że wali się propaganda wielkiego
    > wodza. Niektórzy to nawet widzą i nie mogą uwierzyć, tak im propaganda beret
    > zryła:)

    A czemu - akurat o tym to sie nie czuje oszukany przez propagande, moze
    tylko uwazam ze zarowek nie nalezalo zakazywac ... no i troche za wczesnie
    zakazano.

    J.

  • 42. Data: 2012-12-08 21:03:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello news,

    Saturday, December 8, 2012, 4:27:53 PM, you wrote:

    > Ale to sobie tylko myślisz i nic z tego nie wynika:)
    > Z twojego myślenia wynikała przypuszczenie że przetwornica w tym kompakcie
    > ma sprawność 90%. tylko super drogie wysoko sprawne przetwornice coś takiego
    > osiągają i na pewno nie ma ich w kompaktowych świetlówkach:)
    > Ja myślę że chińsk przetworniczka ma tak około 50% sprawności:)

    Bzdury opowiadasz. Nie ma ŻADNEJ filozofii w uzyskaniu sprawości
    powyżej 80% nawet w najbardziej prymitywnej przetwornicy na dwóch
    MJE13003. To z samej konstrukcji jest sprawne i sprawne być musi, bo
    chiński księgowy zawału by dostał, gdyby musiał wsadzać 13007 zamiast
    13003.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2012-12-09 08:33:43
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Nie jestem az tak wierzacy - tez wkrecilem i widze ze jest podobnie.

    Wiara czyni cuda. ;-)

  • 44. Data: 2012-12-09 09:45:50
    Od: Kazimierz <g...@r...mm.pl>

    W dniu 2012-12-07 23:52, J.F. pisze:

    > No wiec w/g licznika to taki kaseton 4 rur bierze 106W.
    > Rozne kombinacje wlaczalem, a wyniki jakw zegarku, przypadkowych bledow
    > nie ma. Ale licznik ma 40 lat :-)
    >
    > Tylko ... nie wiem jakie to rury. Sufit jest za wysoko :-)
    > srednica srednia, czyli kolo cala, dlugosc kasetonu - czyli ~50 cm, Philips
    > .. podejrzewam ze 18W te rury.
    >
    > A pobor 26.5W na rurke.

    Dzięki za pomiar. Może przy pomocy lornetki albo cyfrówki z zoomem
    mógłbyś odczytać, jaką moc mają te świetlówki.
    W każdym razie wynika z tego, że pobór mocy = około 1,5 x moc
    znamionowa. Hmmm..., to może być prawda.

    > P.S. kurde, spoczynkowy pobor pradu 160W. A niby "wszystko wylaczone".

    To trochę dużo...

    Dzięki i pozdrawiam,
    Kazimierz

  • 45. Data: 2012-12-09 10:13:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 09 Dec 2012 09:45:50 +0100, Kazimierz napisał(a):

    > Dzięki za pomiar. Może przy pomocy lornetki albo cyfrówki z zoomem
    > mógłbyś odczytać, jaką moc mają te świetlówki.

    Probowalem, ale w komorce mam chyba tylko zoom cyfrowy :-)
    Ale sprawdze jeszcze druga.

    > W każdym razie wynika z tego, że pobór mocy = około 1,5 x moc
    > znamionowa. Hmmm..., to może być prawda.

    Moze. I taki statecznik 2x18W, niewielki, grzany 16W moze parzyc,

    > To trochę dużo...

    Pare komputerow, monitorow, alarm, centralka telefoniczna, router, switche,
    fax, drukarki ... i lodoweczka.

    J.

  • 46. Data: 2012-12-09 10:33:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 7 Dec 2012 23:52:37 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > P.S. kurde, spoczynkowy pobor pradu 160W. A niby "wszystko
    wylaczone".

    Sąsiad się "przypiął" ;)

    --
    Marek

  • 47. Data: 2012-12-09 10:37:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 8 Dec 2012 16:31:27 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > chwyc sobie lutownice 20W :-P

    I co - chwycił? ;)
    Ja nawet 8W nie chwycę ;)

    --
    Marek

  • 48. Data: 2012-12-09 13:54:47
    Od: <news>

    Użytkownik "J.F." napisał:
    > Ale tak to niestety dziala - no nie - w wegiel sie nie
    > zamienia, ale wegla mniej idzie.

    To podłącz sobie do prądnicy raz żarówkę i raz kondensator, tak żeby prądy
    były takie same i kręć korbką. Czy uważasz ze do zasilenia kondensatora
    wystarczy raz zakręcić korbką a potem to ona się będzie sama kręciła bo
    kondensator energie odsyła?:)

    > No niestety - chinska swietlowka za 5 zl, przetwornica niby
    > g*, a jednak w praktyce calkiem dobra.

    Za takie herezje to powinni banować, plonkować i palić na stosie:)

  • 49. Data: 2012-12-09 13:59:28
    Od: <news>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > Bzdury opowiadasz. Nie ma ŻADNEJ filozofii w uzyskaniu
    > sprawości powyżej 80% nawet w najbardziej prymitywnej
    > przetwornicy na dwóch MJE13003.

    Tak samo nie ma żadnej filozofii żeby w kilogramie kiełbasy był kilogram
    mięsa a jednak w życiu takiej w sklepie nie znajdziesz, tak samo w życiu nie
    znajdziesz sprawnego chińskiego badziewia ani butów, chociaż tak samo w
    produkcji dobrych butów nie ma żadnej filozofii.
    Ja tylko mówię o tym co jest na rynku a tm dobra przetwornica jest
    rzadkością i jest strasznie droga:)

  • 50. Data: 2012-12-09 14:02:39
    Od: <news>

    Użytkownik "PcmOl" napisał:

    > Wiara czyni cuda. ;-)

    Tak, wiemy o tym:)
    Dlatego mamy energooszczędne świetlówki i zimne LEDy nie pobierające energii
    ze źródła a świecące jaśniej od słońca, cuda większe niż w betlejem:)