  • Data: 2012-12-08 16:40:43
    Temat: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 13:21:21 +0100, Piotr Gałka napisał(a):
    > Z tego co gdzieś ostatnio widziałem to ileś tam firm produkujących kineskopy
    > synchronicznie ograniczało produkcję czego skutkiem były wyższe ceny.
    > To jest afera i Jej Wysokość Unia nakłada kary.
    > Nie wiem skąd wynika nakaz produkowania ile tylko się da.

    Tu nie chodzi o to ze trzeba produkowac duzo, tu chodzi o to ze sie
    umowili.
    Produkowac malo im wolno, umawiac sie nie wolno.

    > Przecież każda produkcja to jest:
    > - zużywanie zasobów naturalnych,
    > - zużywanie energii,
    > - emisja ciepła,
    > - emisja dwutlenku węgla.

    Ale o wplywach do budzetu zapomniales :-)

    > Obecnie ileś tam firm produkujących żarówki synchronicznie ogranicza ich
    > produkcję czego skutkiem są wysokie ceny żarówek.
    > Naturalną konsekwencją powinno być uznanie tego za zmowę cenową.
    >
    > O ile się orientuję to są jakieś kwoty/limity produkcji cukru/mleka itp.
    > Czyż to nie jest narzucanie rolnikom odgórnie zmowy cenowej.

    Ale to jest zmowa zatwierdzona i organizowana przez UE :-)

    Podobnie np cena MTR w sieciach komorkowych - tu zmowy zakazane, a tam
    prezes-urzednik organizuje konferencje w celu ustalenia :-)

    > Zły uczynek: Ktoś Unii ukraść krowa.
    > Dobry uczynek; Unia komuś ukraść krowa.

    Ale jakby producenci sie dogadali ze tranzystory beda po dolarze, a
    mocniejsze po 10, to bys sie nie ucieszyl ? :-)

    J.