    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówka rurowa - pobór mocy
    Date: Sat, 8 Dec 2012 15:05:29 +0100

    Dnia Sat, 8 Dec 2012 11:01:20 +0100, news napisał(a):
    > Świetlówki maja zwykle napięcie zasilania 110V, więc ponad połowa mocy idzie
    > na grzanie dławika.

    Ale wiesz ze dlawik dlawi glownie dzieki indukcyjnosci a nie rezystancji ?
    I to jest moc pozorna ..

    > Z zasilaniem przetwornicami jest podobnie, bo dobra
    > przetwornica niestety spoooro kosztuje.

    Tez Chin sa wystarczajaco dobre :-P

    > Ja rozumiem pytającego, bo on nie wie i dlatego się pyta, ale nie rozumiem
    > tej całej masy mądrali opowiadających ze świetlówkę można wziąć w rękę a
    > żarówki nie, bo od razu widać ze w życiu świetlówki w ręku nie mieli a
    > wypowiadają sie jako eksperci.
    > Rozgrzanej świetlówki 36W, 40W nie da się wziąć w rękę, podobnie jak jej
    > dławika.

    Alez da. 36W to nie jest malo, ale rozlozone na duza powierzchnie i mimo ze
    cieple - to rury nie sa tak gorace jak zarowki.

    Jeszcze lepiej to widac na kompaktowych - 20W to nie 100, daje sie pomacac.

    > Ich energooszczędność, taniość, ekologiczność i zdrowotność to
    > tylko propaganda głoszona na na uczelniach, w prasie i telewizji, bo każdy
    > kto ma miernik i potrafi go użyć to obali.

    Szkoda ze nie nalezysz do tych ludzi, co to potrafia miernik uzyc :-)

    J.