  • 151. Data: 2011-05-23 09:48:20
    Temat: Re: Swięte krowy
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 22 May 2011 17:11:20 +0200, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No wlasnie - sam przerabialem. Zadanie dla informatykow, "zwykly
    > czlowiek" mial znikome szanse.
    >
    > Zalezy do czego - w publikacji oczywiscie niedopuszczalne,
    > w krotkim roboczym e-mailu - czemu nie.

    Zależy też od środowiska pracy - w zespole, w którym pracowałem,
    poprawność językowa miała duże znaczenie.

    Teza przedpiścy była taka, że jak ktoś w czasach "bezogonkowych" był
    związany z informatyką, to nie przeszkadza mu brak polskich znaków.
    Mnie przeszkadzał wtedy i teraz. No, ale nie jestem informatykiem.

    Swoją drogą, Ventura 2.0 z początku lat 90-tych miała nie tylko
    polskie fonty ekranowe i drukarkowe, ale także dzieliła poprawnie
    polskie wyrazy. W tej sytuacji tłumaczenie szefowi, że na wydruku z
    innego programu nie ma polskich znaków, "bo się nie da" było, ehm,
    trochę niezręczne.

    Artur Stachura

  • 152. Data: 2011-05-23 09:51:38
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 22 May 2011 17:59:13 +0200, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:
    > No i tu jest czasami problem bo telefon SPV z Windows Mobile nie
    > potrafi przekonwertować dobrze z kodowania windowsowego na stosowane w
    > SMSach. W efekcie widać krzaczki.

    A czy kodowanie znaków w SMS-ach jest jakoś ujednolicone, czy każdy
    producent ma swoje? Pytam, bo zdarza mi się dostawać SMS-sy z rozmaitymi
    robaczkami w miejscu polskich liter...

    --
    Artur Stachura

  • 153. Data: 2011-05-23 10:03:13
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.05.2011 19:06, schrieb RoMan Mandziejewicz:
    > Hello Waldemar,
    >
    > Sunday, May 22, 2011, 5:34:16 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > ATSD, że też Tobie, na tej faszystowskiej tastaturze, chce się po
    > polsku pisać ;)

    Nigdy nie widziałem faszystowskiej klawiatury. Ale ciężko by było na
    niej mi pisać, bo ani umlautów, ani ogonków by nie miała. No i nie
    mógłbym się podpisać, bo ani W ani K by na niej nie było (j, x i y też
    nie, ale to mi nie przeszkadza)

    ?alde?

  • 154. Data: 2011-05-23 10:06:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

    > A czy kodowanie znaków w SMS-ach jest jakoś ujednolicone, czy każdy
    > producent ma swoje? Pytam, bo zdarza mi się dostawać SMS-sy z rozmaitymi
    > robaczkami w miejscu polskich liter...

    Ujednolicone jest, ale producenci nie zawsze radzą sobie z implementacją
    standardu. Miałem telefon, który po odebraniu pierwszej polskiej litery
    przestawiał się na alfabet koreański i walił krzaki aż do końca.

    SMS-y, to chyba jedyne miejsce, gdzie za nieużywaniem polskich znaków
    diakrytycznych stoją mocne argumenty. Poza kompatybilnością jest jeszcze
    argument ekonomiczny -- z ogonkami wychodzi zwykle dwa razy drożej.

    --
    Jarek

  • 155. Data: 2011-05-23 13:43:11
    Temat: Re: święte krowy
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś adminem?

    Prorokiem ;)

  • 156. Data: 2011-05-23 13:52:23
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ir8pp8$rup$1@news.onet.pl...

    >a dlaczego na elektrodzie nie ma takiego działu "dyskusje z moderatorami o
    >forum"?

    Są, ale spróbuj się odezwać to Cię zmieszają z błotem.

  • 157. Data: 2011-05-23 17:12:37
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > To był 94/95 rok! 5 lat po tym, jak soc.culture.polish została
    > przejęta całkowicie przez Polaków z FidoNet.

    Hm, w 1992 udzielałem się na soc.culture.polish z Finlandii,
    z tamtejszego uniwersytetu. Królowali polonusy i właśnie
    wtedy pojawił się tam pierwszy post z Warszawy z jakiejś
    uczelni, nie pamiętam niestety z jakiej. Pamiętam za to
    powszechną niechęć, z jakim spotkał się fakt dostępu
    do tego medium z Polski.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 158. Data: 2011-05-23 18:00:23
    Od: Jarek <p...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch
    > uweniretasytch nie ma zenacznia kojnoleść ltier przy zpiasie dengao
    > sołwa. Newajżanszjie jest to, żbey prieszwa i otatsnia lteria byla na
    > siwom mijsecu, ptzosałoe mgoą być w niaedziłe i w dszalym cąigu nie
    > pwinono to sawrztać polbemórw ze zozumierniem tksetu. Dzijee sie tak
    > datgelo, że nie czamyty wyszistkch lteir w sołwie, ale cłae sołwa od
    > razu.
    >
    > J.

    Witam

    Znaczenie ma także zachowanie wzorka, czyli by wystające do góry lub w
    dół elementy słowa były także na swoim miejscu, bo inaczej obraz słowa
    nie zgadza się ze wzorcem i kicha. Przeliterować się takiego zlepka za
    chiny nie da chybe, że ktoś lubi łamigłowki.

    Przykład : "ptzosałoe"
    A zapisane tak : pzoałate
    łatwiejsze do rozpoznania.

    Pozdrowienia Jarek

  • 159. Data: 2011-05-23 20:08:02
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 10:06:01 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    napisał(a):

    > SMS-y, to chyba jedyne miejsce, gdzie za nieużywaniem polskich znaków
    > diakrytycznych stoją mocne argumenty. Poza kompatybilnością jest jeszcze
    > argument ekonomiczny -- z ogonkami wychodzi zwykle dwa razy drożej.

    Nokia ma ponoć jakiś patent, że ogonki są traktowane jak normalne
    pojedyncze znaki.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 160. Data: 2011-05-23 20:34:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello MKi,

    Monday, May 23, 2011, 7:12:37 PM, you wrote:

> [...]
    > uczelni, nie pamiętam niestety z jakiej. Pamiętam za to
    > powszechną niechęć, z jakim spotkał się fakt dostępu

    Połączenie konferencji POLISH z grupą soc.culture.polish nastąpiło na
    przełomie 1990/91 roku.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl