  • 21. Data: 2014-06-04 21:46:21
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 21:41, Cavallino pisze:

    > Ale on pisał że bez kabli, a nie że bez świec.
    > Cewki bezpośrednio na świecy są od wieeeelu lat stosowane tu i ówdzie.

    To mi już objaśnił Irokez. Tak mi się skojarzyło, że jak nie ma przewodów WN,
    to i nie ma świec. A mój ostatni benzyniak miał kabelki jak się patrzy. ;-)

    --
    collie

  • 22. Data: 2014-06-04 21:46:41
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-06-04 20:41, collie wrote:

    > Hmm... Wygląda na to, że masz diesla, tylko o tym nie wiesz. ;-) Przy
    > bezpośrednim
    > wtrysku benzyny nie ma co prawda gaźnika, ale mieszanka i tak jest zapalana
    > od iskry świecy. A jak są świece, to musi być i wysokie napięcie, które
    > do tych
    > świec czymś jest doprowadzane, prawda? Ale może ja nie jestem na
    > bieżąco, bo od
    > tak dawna jeżdżę dieslami, że mogło mi umknąć, iż obecnie są benzyniaki bez
    > świec zapłonowych. ;-)

    Jesli przewody wysokiego napiecia sa jedynym problemem benzyniakow to
    mozna je nazwac samochodami idealnymi....

    Co do diesli, na podstawie (skromnych) obserwacji odnosze wrazenie, ze
    wspolczesne diesle sa ok jesli jest sie ich pierwszym wlascicielem.
    Drugi (i nastepny) wlasciciel kupuje samochod z przebiegiem 150-250kkm
    i zalapuje sie na wianuszek problemow, ktore finansowo protrafia dac
    mocno w kosc.

  • 23. Data: 2014-06-04 21:57:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 21:46, atm pisze:

> [...]
    > i zalapuje sie na wianuszek problemow, ktore finansowo protrafia dac mocno w kosc.

    No, chyba że się akurat trafi na takie autko z ogłoszenia:

    "Okazja! Jedyny taki Golf IV TDI 1999 r. (model 2000) zakupiony od niedowidzącego
    91-letniego oficera SS w stanie spoczynku (żona adwokat, syn pilot, córka lekarz),
    94 tys. przebiegu, gdyż było to szóste auto w rodzinie jeżdżone tylko
    w słoneczne dni, na co dzień stał pod kocem w ogrzewanym garażu. Tydzień przed
    sprzedażą ten pierwszy właściciel dokupił dwa komplety opon, wymienił rozrząd,
    oleje, płyny, paski i kompletne zawieszenie. Nic nie stuka i nie puka, bez wkładu
    finansowego, tylko klima jest do nabicia. Spalanie oscyluje w granicach 3 l/100km,
    jak są korki i ktoś ma ciężką nogę to 3.5 l/100km. Autko do tego stopnia
    bezawaryjne, że człowiek zapomniał jak mechanik wygląda, śmiało można maskę
    zaspawać. W dzień zakupu Golfika syn właściciela zatankował auto do pełna, umył
    i nawoskował na gorąco, a córka zrobiła nam na drogę kanapki i kawę do termosu.
    Samochód w stanie kolekcjonerskim, jedyny taki, tylko lać ropę i jechać. Na
    wyposażeniu: strumienica, szpera, wydech z kwasiaka, rozpórki kielichów, fajera
    momo, kubły recaro. Serdecznie polecam to zadbane, doinwestowane autko w dieselku.
    Będzie służyć wiele lat, gdyż nie jest wytłuczone i wykatowane. Sprzedaję z bólem
    serca swoją laleczkę, pilnie z powodu wyjazdu, tylko dla miłośnika marki, w dobre
    ręce. A Niemiec płakał jak sprzedawał..."

    --
    collie

  • 24. Data: 2014-06-04 22:01:31
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-04 18:27, MichaelData(R) pisze:
    > Trybun wydumał(a) w news:538f34ae$0$2153$65785112@news.neostrada.pl :
    >
    > Co to za marka i jaki silnik?

    Matrix, 1,5 CRDI.

  • 25. Data: 2014-06-04 22:04:04
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-04 19:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    > Znowu kupiłes coś na co cię nie stać....
    >
    > Z tym 150 razy to tez nie ma problemu - silnik ciepły to i swiece sie nie
    > męczą.
    > Pytanie, ile razy odpalasz na zimnym silniku.

    Znowu?, przypomnij mój wcześniejszy kosztowny nabytek. Wcześniej
    jeździłem dość drogimi autami, ale nie robiłem sobie z powodu ich ceny
    jakichś wyrzeczeń.

    No jasne.. Przy odpalaniu gdy temperatura wynosi -12 stopni wiece grzeją
    około 7 sekund. Teraz przy +12 grzenie trwa z 2-3 sekundy krócej. Przy
    nagrzanym silniku i środku dnia (w trakcie tych 149 odpalań) świece
    grzeją przy każdym przekręceniu kluczyka około 2 sekundy. A więc sie nie
    męczą ale nie można powiedzieć że nic nie robią.

  • 26. Data: 2014-06-04 22:07:16
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-04 18:38, ToMasz pisze:
    > w c15D- mniej niż dwa sezony. załączały się za każdym przekręceniem
    > stacyjki
    > w HDI - całe jego u mnie życie czyli ok 7 lat. Ale załączają się jak
    > jest mniej niż 15 stopni.
    >
    > ToMasz

    Jak to możliwe, zrobiłeś we własnym zakresie jakieś odcięcie świec?

    P.S. Sąsiada Peugeocik 307 tej zimy musiał na lawecie pojechać do
    serwisu. Auto względnie nowe, a na dworze niespełna -10.. Pożyczałem mu
    prąd, ale to nic nie dało.

  • 27. Data: 2014-06-04 22:07:39
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-04 21:02, masti pisze:

    > gdy silnik jest ciepły to ci się włącają? Ciekawe rzeczy opowiadasz :)

    Jasna sprawa, na 2-3 sekundy, a nawet nieraz na krócej ale zawsze się
    włączają.

  • 28. Data: 2014-06-04 22:08:14
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-04 21:22, ToMasz pisze:

    > Tak. tyle teoria. ja miałem od sierpnia do grudnia brak styku na
    > przekaźnikach świec żarowych. podczas jazdy nic złego się nie działo,
    > auto jeździło normalnie, jak temperatura spadała w okolice zera, auto
    > palilo z trudem. Niemam fapa i tym podobnych wynalazków.
    > natomiast w niskich temperaturach, świece grzeją się, nawet jak
    > kontrolka grzania świec już zgasła. nawet wtedy gdy silnik już odpalił
    >

    > ToMasz

    W takim wypadku skąd ta wiedza że jeszcze grzeją jak zgaśnie kontrolka a
    nie można wyczuć grzania akustycznie bo silnik hałasuje?

  • 29. Data: 2014-06-04 22:09:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-04 21:25, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > W 1.5dci - pierwsz padła przy ~ 80-90kkm
    > W 1.9dci - pierwsza padła mi po 150kkm.
    > W 2.0hdi - aktualnie mam 137kkm i wszystkie sprawne.
    >
    > TG

    To jak to wygląda - świeca żarowa musi być produkcji wytwórcy silnika
    czy to za sprawą oprogramowania danego auta jest tak duży rozrzut w
    trwałości między poszczególnymi autami?

  • 30. Data: 2014-06-04 22:21:01
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-06-04 21:57, collie wrote:

> [...]
    > niedowidzącego 91-letniego oficera SS w stanie spoczynku (żona adwokat,
    > syn pilot, córka lekarz), 94 tys. przebiegu, gdyż było to szóste auto w

    Ty sie smiej, ale takie cuda czsem sie zdarzaja. Znajomy Niemiec, kupil
    ostatnio od swojego dalekiego znajomego (tez Niemca) Forda Mondeo. Nic
    szczegolnego gdyby nie to, ze samochod ma 12 lat i 34.000km przebiegu!!
    Udokumentowane. Samochod jest w bardzo dobrym stanie technicznym i
    wizualnym (jedno male otarcie). Zaplacil za niego 800E.