  • 211. Data: 2014-06-15 22:10:35
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 15 Jun 2014 10:39:44 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    > Ale mocno mnie zastanawia to działanie współczesnych
    >świec żarowych, w związku z tym że ktoś nazwał je - bezmyślnymi;-)
    >kawałkami drutu, typowymi grzałkami..

    http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/30/60/
    jest świeca żarowa z silnika dCi Renault. Widzisz w niej coś
    skomplikowanego?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 212. Data: 2014-06-16 01:15:36
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-15 10:39, Trybun pisze:

    > Ale w takim wypadku świece muszą podać do kompa wartość temperatury.

    Fizyki w liceum nie miałeś? Zmiana temperatury to zmiana rezystacji,
    czyli też prądu jaki płynie przez świece. Poza tym ważniejsza jest
    temperatura komory spalania, a nie świecy.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 213. Data: 2014-06-16 08:45:12
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Oczywiście że zdaję, te częste awarie muszą wynikać z mnogości urządzeń
    > które się psują... Ale mocno mnie zastanawia to działanie współczesnych
    > świec żarowych, w związku z tym że ktoś nazwał je - bezmyślnymi;-)
    > kawałkami drutu, typowymi grzałkami..

    Mam wrażenie, że w ogóle nie łapiesz tego co Ci wszyscy tłumaczą. Jesteś
    atechniczny czy po prostu nierozgarnięty?
    Sama świeca jest prostą grzałką. Jej sterowanie może być mniej lub bardziej
    rozbudowane.

    Tak jak z żarówką. Sama żarówka (typowa, z żarnikiem) też jest "bezmyślna".
    Ale może być włączana sterownikiem, który np. może korzystać z czujnika
    zmierzchowego, czasowego, czujnika ruchu, może sterować jej jasnością, itp.

    Na tej samej zasadzie działają świece żarowe w samochodach.

    Wiwo

  • 214. Data: 2014-06-17 00:25:26
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Trybun" wydumał(a) w wiadomości ID
    > No i dobrze, przecież i tak się nie szarpnę na to aby samemu naprawić takie
    > wtryski:-)

    Nie jestem długo na tej grupie ale zauważyłem że w przypadku pierdołka, lecisz do
    ASO. Sorry jestem z tych co potrafią :)

    > . Kupilem auto 8letnie, a`la 12000zł i zamiarem pojeżdżenia z 5-7 lat/50-60
    > tysięcy/km. Gdy nawali przed czasem, a naprawa będzie kosztowna to po prostu
    > oddam auto na złom i tyle.

    Dziwne, ja bym wpompował z 1,5 tys i pojeździł drugie tyle...piszę o częściach.

    > A tak nawiasem, mam do dyspozycji 2 auta - tego diesla CRDI i benzynowego
    > Chevroleta. Chevrolet o 3 lata młodszy, jednak diselek jak narazie wydaje sie
    > być oazą bezawaryjności w porównaniu z tym benzyniakiem Chevroleta, w którym to
    > obroty "na luzie" falują od 1000 do 500, w trakcie jazdy poszarpuje przy
    > dodawaniu i odejmowaniu gazu. Tak że benzyniak wcale nie musi być mniej
    > awaryjny od ropniaka.

    Brak związku. Jestem pewien że diagnoza leży całkowicie poza Twoimi
    umiejętnościami. No to sobie nie pogadamy :/

    > Tak, myślę że większa bądź mniejsza zawartość siarki w paliwie to zarówno moja
    > jak i Twoja wiara. Nie pracujemy w tej branży, a więc pozostaje nam wierzyć w
    > artykuły prasowe, w tym temacie - bardzo często sponsorowane...

    U mnie nie jest to "wiara". Ja wierzę TYLKO w fakty/dowody :)
    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 215. Data: 2014-06-18 16:11:28
    Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData(R) pisze:

> [...]
    > układzie doładowania i układzie oczyszczania spalin) który jest najmniej
    > trwały i najdroższy w naprawach. Do nowoczesnego silnika należy wlewać
    > nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium dostępne tylko
    > na koncernowych stacjach paliw. Po to są te nowoczesne paliwa bo
    > wymagają ich bezwzględnie nowoczesne silniki Diesla.
    > Należy pamiętać że najnowsze oleje silnikowe wymagają paliwa
    > bezsiarkowego ze względu na możliwość zakwaszania oleju silnikowego.
    > Najnowsze oleje silnikowe nie mają dodatków neutralizujących zakwaszanie."

    Leję paliwo na Statoilu, ale to jest taka mała stacja gdzie nie ma
    napisu na dystrybutorze, że jest bezsiarkowe. To jak to jest z tym
    Statoilem? A teoretycznie powinienem lać premium bo mam HDi

  • 216. Data: 2014-06-18 18:18:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson(R) <h...@s...org> pisze:

    > A teoretycznie powinienem lać premium bo mam HDi

    Możesz to jakoś uzasadnić? - pierwsze słyszę żeby hdi wymagało specjalnego
    ON...

    TG

  • 217. Data: 2014-06-18 21:07:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    a mówią, że marketing to ściema :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 218. Data: 2014-06-18 22:01:33
    Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2014-06-18 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Możesz to jakoś uzasadnić? - pierwsze słyszę żeby hdi wymagało
    > specjalnego ON...
    >
    > TG
    Nie specjalnego, tylko nie oszukanego. W Polsce zwykły ON bywa
    chrzczony, zwłaszcza na małych stacja na wypizdowie, ten premium na
    markowych stacjach raczej nie.

  • 219. Data: 2014-06-18 22:02:33
    Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2014-06-05 01:09, MichaelData(R) pisze:

    > Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupełnić energię w nowoczesnym
    > dieslu, która została uzyta do rozruchu.

    Dokładnie 23

  • 220. Data: 2014-06-19 07:51:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 22:01 DJ Abelson(R) <h...@s...org> pisze:

    > Nie specjalnego, tylko nie oszukanego. W Polsce zwykły ON bywa
    > chrzczony, zwłaszcza na małych stacja na wypizdowie, ten premium na
    > markowych stacjach raczej nie.

    No, ale na markowych stacjach oprócz paliw premium masz też zwykłe paliwa,
    które tam raczej również są OK. Chyba, że zakładasz, że na takim Orlenie
    czy BP oszukiwane są tylko zwykłe paliwa...
    Tankuję od lat zwykły ON na "markowych stacjach" (markowe dla mnie to też
    Auchan, Tesco itp :-) ). Jedyne kryterium jakie stosuję to cena - im
    niższa tym lepsze dla mnie paliwo :-). Nigdy, czy to w zimie czy w lecie
    nie miałem problemów z paliwem (a jeżdżę i tankuje sporo). W zimie nie
    dolewam też żadnych dodatków do ON - zero problemów z parafiną. Albo ja
    mam wyjątkowe szczęście, albo problem chrzczenia dotyczy tylko stacji u
    "Pana Zdzisia", który kupił stary CPN od PGR.

    Oczywiście rozumiem, że możesz lepiej się czuć po zatankowaniu POWER
    ULTIMATE ON i nic mi do tego, każdy ma jakieś hobby :-)

    TG