-
211. Data: 2014-06-15 22:10:35
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Sun, 15 Jun 2014 10:39:44 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:
> Ale mocno mnie zastanawia to działanie współczesnych
>świec żarowych, w związku z tym że ktoś nazwał je - bezmyślnymi;-)
>kawałkami drutu, typowymi grzałkami..
http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/30/60/
75/4130607592 - to
jest świeca żarowa z silnika dCi Renault. Widzisz w niej coś
skomplikowanego?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
212. Data: 2014-06-16 01:15:36
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2014-06-15 10:39, Trybun pisze:
> W dniu 2014-06-12 11:07, Grejon pisze:
>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Jasne, ale czy działa na zasadzie tylko - dostarczania/odcinania prądu
>>>>> do/od świec?
>>>>
>>>> Tak. Świece żarowe to w gruncie rzeczy kawałek drutu oporowego.
>>>>
>>>
>>> A sterownik na podstawie czego podaje prąd na ową świecę?
>>
>> Pomiaru temperatury na przykład - a czego konkretnie to zależy od
>> implementacji (czyli konkretnego silnika)
>>
>
> Ale w takim wypadku świece muszą podać do kompa wartość temperatury.
Fizyki w liceum nie miałeś? Zmiana temperatury to zmiana rezystacji,
czyli też prądu jaki płynie przez świece. Poza tym ważniejsza jest
temperatura komory spalania, a nie świecy.
--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
213. Data: 2014-06-16 08:45:12
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
news:539d5bbe$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...
> Oczywiście że zdaję, te częste awarie muszą wynikać z mnogości urządzeń
> które się psują... Ale mocno mnie zastanawia to działanie współczesnych
> świec żarowych, w związku z tym że ktoś nazwał je - bezmyślnymi;-)
> kawałkami drutu, typowymi grzałkami..
Mam wrażenie, że w ogóle nie łapiesz tego co Ci wszyscy tłumaczą. Jesteś
atechniczny czy po prostu nierozgarnięty?
Sama świeca jest prostą grzałką. Jej sterowanie może być mniej lub bardziej
rozbudowane.
Tak jak z żarówką. Sama żarówka (typowa, z żarnikiem) też jest "bezmyślna".
Ale może być włączana sterownikiem, który np. może korzystać z czujnika
zmierzchowego, czasowego, czujnika ruchu, może sterować jej jasnością, itp.
Na tej samej zasadzie działają świece żarowe w samochodach.
Wiwo
-
214. Data: 2014-06-17 00:25:26
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
"Trybun" wydumał(a) w wiadomości ID
news:539d5b26$0$2141$65785112@news.neostrada.pl
> W dniu 2014-06-12 22:55, MichaelData(R) pisze:
>> Trybun wydumał(a) w news:53996461$0$2230$65785112@news.neostrada.pl :
>> [...]
>>> Pamiętam z dawnych lat, podczas wizyty u elektryka byłam świadkiem wymiany
>>> końcówek wtryskiwaczy przez owego auto elektryka. Końcówki fabrycznie nowe a
>>> właściciel pojazdu zapłacił tak niska cenę za tą wymianę że aż zacząłem
>>> podejrzewać że ten elektryk dopłaca do prowadzenia swojego interesu. A
>>> dzisiaj sama taka końcówka to koszt 1500zł ?? A może w dzisiejszych wtryskach
>>> naprawa nie polega na wymianie końcówek, albo one same są co najmniej z
>>> platyny?
>> Trudno mi będzie to Tobie wyjaśnić. Najlepiej gdybys sobie poczytał. Tak
>> nawiasem, końcówka wtrysku (ta stara) nadal tyle kosztuje. Sorry ale nie dam
>> rady Ci tego wyjasnić :)
> No i dobrze, przecież i tak się nie szarpnę na to aby samemu naprawić takie
> wtryski:-)
Nie jestem długo na tej grupie ale zauważyłem że w przypadku pierdołka, lecisz do
ASO. Sorry jestem z tych co potrafią :)
> . Kupilem auto 8letnie, a`la 12000zł i zamiarem pojeżdżenia z 5-7 lat/50-60
> tysięcy/km. Gdy nawali przed czasem, a naprawa będzie kosztowna to po prostu
> oddam auto na złom i tyle.
Dziwne, ja bym wpompował z 1,5 tys i pojeździł drugie tyle...piszę o częściach.
> A tak nawiasem, mam do dyspozycji 2 auta - tego diesla CRDI i benzynowego
> Chevroleta. Chevrolet o 3 lata młodszy, jednak diselek jak narazie wydaje sie
> być oazą bezawaryjności w porównaniu z tym benzyniakiem Chevroleta, w którym to
> obroty "na luzie" falują od 1000 do 500, w trakcie jazdy poszarpuje przy
> dodawaniu i odejmowaniu gazu. Tak że benzyniak wcale nie musi być mniej
> awaryjny od ropniaka.
Brak związku. Jestem pewien że diagnoza leży całkowicie poza Twoimi
umiejętnościami. No to sobie nie pogadamy :/
>>> Skąd ta pewność że Statoil na swoich stacjach sprzedaje tylko i wyłącznie
>>> swoje paliwo?
>> Powiedzmy ze "wiem" :) W sumie (skoro podałeś normy) to trudno odsiarczać "po
>> drodze" to samo paliwo skoro w/g Ciebie leci z tego samego źródła. Podejrzewam
>> że w tym temacie też nie możemy rozmawiać :/
> Tak, myślę że większa bądź mniejsza zawartość siarki w paliwie to zarówno moja
> jak i Twoja wiara. Nie pracujemy w tej branży, a więc pozostaje nam wierzyć w
> artykuły prasowe, w tym temacie - bardzo często sponsorowane...
U mnie nie jest to "wiara". Ja wierzę TYLKO w fakty/dowody :)
--
Michael________
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)
-
215. Data: 2014-06-18 16:11:28
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>
W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData(R) pisze:
>
> "Dużym problemem dla nowoczesnych silników Diesla oprócz stosowania
> paliw niskiej jakości jest stosowanie zwykłego oleju napędowego. W
> Polsce zwykły olej napędowy jest bardzo zasiarczony co sieje straszne
> spustoszenie szczególnie w osprzęcie silnika (m.in. układzie wtryskowym,
> układzie doładowania i układzie oczyszczania spalin) który jest najmniej
> trwały i najdroższy w naprawach. Do nowoczesnego silnika należy wlewać
> nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium dostępne tylko
> na koncernowych stacjach paliw. Po to są te nowoczesne paliwa bo
> wymagają ich bezwzględnie nowoczesne silniki Diesla.
> Należy pamiętać że najnowsze oleje silnikowe wymagają paliwa
> bezsiarkowego ze względu na możliwość zakwaszania oleju silnikowego.
> Najnowsze oleje silnikowe nie mają dodatków neutralizujących zakwaszanie."
>
Leję paliwo na Statoilu, ale to jest taka mała stacja gdzie nie ma
napisu na dystrybutorze, że jest bezsiarkowe. To jak to jest z tym
Statoilem? A teoretycznie powinienem lać premium bo mam HDi
-
216. Data: 2014-06-18 18:18:22
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson(R) <h...@s...org> pisze:
> A teoretycznie powinienem lać premium bo mam HDi
Możesz to jakoś uzasadnić? - pierwsze słyszę żeby hdi wymagało specjalnego
ON...
TG
-
217. Data: 2014-06-18 21:07:11
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 18 Jun 2014 18:18:22 +0200 osobnik zwany Tomasz
Gorbaczuk napisał:
> W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson(R) <h...@s...org> pisze:
>
>> A teoretycznie powinienem lać premium bo mam HDi
>
> Możesz to jakoś uzasadnić? - pierwsze słyszę żeby hdi wymagało
> specjalnego ON...
>
a mówią, że marketing to ściema :)
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
218. Data: 2014-06-18 22:01:33
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>
W dniu 2014-06-18 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .06.2014 o 16:11 DJ Abelson(R) <h...@s...org> pisze:
>
>> A teoretycznie powinienem lać premium bo mam HDi
>
> Możesz to jakoś uzasadnić? - pierwsze słyszę żeby hdi wymagało
> specjalnego ON...
>
> TG
Nie specjalnego, tylko nie oszukanego. W Polsce zwykły ON bywa
chrzczony, zwłaszcza na małych stacja na wypizdowie, ten premium na
markowych stacjach raczej nie.
--
-
219. Data: 2014-06-18 22:02:33
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>
W dniu 2014-06-05 01:09, MichaelData(R) pisze:
>
> Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupełnić energię w nowoczesnym
> dieslu, która została uzyta do rozruchu.
>
Dokładnie 23
--
-
220. Data: 2014-06-19 07:51:29
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .06.2014 o 22:01 DJ Abelson(R) <h...@s...org> pisze:
>> Możesz to jakoś uzasadnić? - pierwsze słyszę żeby hdi wymagało
>> specjalnego ON...
>>
>> TG
> Nie specjalnego, tylko nie oszukanego. W Polsce zwykły ON bywa
> chrzczony, zwłaszcza na małych stacja na wypizdowie, ten premium na
> markowych stacjach raczej nie.
>
No, ale na markowych stacjach oprócz paliw premium masz też zwykłe paliwa,
które tam raczej również są OK. Chyba, że zakładasz, że na takim Orlenie
czy BP oszukiwane są tylko zwykłe paliwa...
Tankuję od lat zwykły ON na "markowych stacjach" (markowe dla mnie to też
Auchan, Tesco itp :-) ). Jedyne kryterium jakie stosuję to cena - im
niższa tym lepsze dla mnie paliwo :-). Nigdy, czy to w zimie czy w lecie
nie miałem problemów z paliwem (a jeżdżę i tankuje sporo). W zimie nie
dolewam też żadnych dodatków do ON - zero problemów z parafiną. Albo ja
mam wyjątkowe szczęście, albo problem chrzczenia dotyczy tylko stacji u
"Pana Zdzisia", który kupił stary CPN od PGR.
Oczywiście rozumiem, że możesz lepiej się czuć po zatankowaniu POWER
ULTIMATE ON i nic mi do tego, każdy ma jakieś hobby :-)
TG