  • 181. Data: 2014-06-09 15:40:28
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    MichaelData(R) wydumał(a) w news:ln486a$p5i$1@usenet.news.interia.pl :

    >Znacznie wiecej "żre" alternator (ok 500A)

    Rozrusznik, miało być :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 182. Data: 2014-06-09 17:46:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał
    Trybun wydumał(a) w news:5391fb40$0$2154$65785112@news.neostrada.pl :

    >Akurat Statoil i Lukoil mają własne źródła.

    Statoil mowisz tez ? Dziwne by bylo, aby przy ilosci ich stacji
    chcialo im sie sprowadzac paliwa gdzies z ... Norwegii ?
    A najtansze paliwo trafilem ostatnio na Statoil wlasnie ... bierze z
    Lukoila i Rosji/Bialorusi ?

    >W przypadku Statoil, bezsiarkowe to nie tylko Gold ale równiez zwyły
    >ON.

    Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i teraz
    nawet "zwykly ON"
    ma 0.005% siarki (50ppm).

    No dobra - Statoil sie chwali 10ppm.

    >Co do wyboru paliwa, to własnie Ci, którzy naprawiaja wtryskiwacze,
    >wiedzą najlepiej kiedy i co w nich sie uszkadza i od czego.
    >Porozmawiaj sibie z nimi kiedyś, to sie dowiesz :)

    A skad maja wiedziec od czego ?
    No dobra, moze i pytaja klientow i maja statystyke "200kkm od nowosci
    tylko na Shell tankowal".

    J.

  • 183. Data: 2014-06-09 17:50:38
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Zgadza się - nie ulega wątpliwości że to prąd podgrzewa świece. Ale
    > pewności że to proste podanie prądu steruje całym procesem podgrzewania
    > nie ma żadnej.

    Podanie prądu na sprawną świecę powoduje jej grzanie. Koniec i kropka. W
    świecy żarowej nie ma żadnej elektroniki. Podanie prądu nie steruje procesem
    grzania, to proces podgrzewania (sterownik) steruje prądem.

    Wiwo

  • 184. Data: 2014-06-09 18:00:06
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > No jasne.. Przy odpalaniu gdy temperatura wynosi -12 stopni wiece grzeją
    > około 7 sekund. Teraz przy +12 grzenie trwa z 2-3 sekundy krócej. Przy
    > nagrzanym silniku i środku dnia (w trakcie tych 149 odpalań) świece grzeją
    > przy każdym przekręceniu kluczyka około 2 sekundy. A więc sie nie męczą
    > ale nie można powiedzieć że nic nie robią.

    Skąd wiesz, że w tym czasie grzeją się świece? Samo zapalenie kontrolki nie
    musi oznaczać fizycznego ich uruchomienia. Równie dobrze może to oznaczać
    włączenie układu pomiarowego, który sprawdza temepraturę i na tej podstawie
    decyduje, czy uruchamiać świece, czy nie.
    Pomijam też taki drobny niuans, że kontrolka świec może być również
    wykorzystywana do innych celów, nie tyko informowania o pracy ze świecami.
    Zdarza się, że np. informuje o stanie wpisów błędów sterownika silnika, ale
    taki sczegół na pewno znalazłby się w instrukcji, którą każdy kierowca
    poznaje zanim wsiądzie do konkretnego auta... ;-)

    Wiwo

  • 185. Data: 2014-06-09 18:22:26
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 08 Jun 2014 20:02:34 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >Jak już napisałem - napięcie to podstawa, zwróć jednak uwagę - coś jej
    >każe się wyłączać w innym momencie gdy auto jest zimne a w innym gdy
    >jest rozgrzane. Typowa grzałka to była wtedy gdy ręcznie się włączało
    >podgrzewanie świec.

    Pewnie ECU silnika.

    Ale napisałem:
    "Woltomierzem? W moim starym TDDi świece są pod prądem jeszcze jakieś
    40-50 sekund po uruchomieniu silnika."

    I to napięcie jest mierzone _na_świecy_ żarowej. Dopiero po tym czasie
    ECU daje sygnał do przekaźnika, który to przekaźnik odcina prąd idący
    do świec.

    Dalej będziesz filozofował?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 186. Data: 2014-06-09 19:49:47
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-09 13:53, Trybun pisze:

    > Jesteś pewny że to paliwo jest pompowane? Mi to wygląda na dźwięk
    > podgrzewanych świec, na dodatek jest prawie dokładnie synchronizowany
    > czasowo z świeceniem kontrolki świec. Po co by miały syczeć świece? -
    > przecież są podgrzewane do wysokiej temperatury.

    ja tam nigdy nie słyszałem świec, nawet wyciągniętych z auta i
    podłączonych na krótko...
    U mnie najbardziej słychać pompkę wstępną która zwiększa ciśnienie przed
    pompą CR, świec raczej nie usłyszysz (ja przynajmniej takich nie widziałem)

    Łukasz

  • 187. Data: 2014-06-10 00:12:55
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "k...@g...com" wydumał(a) w wiadomości ID
    ps.com
    [...]

    > Ile potrzeba słychać w silnikach w których wyjebane są koła pasowe napędzające
    > alternator. Jak pasek przestanie piszczeć to jest prawie uzupełniony ubytek.
    > Jak
    > koła pasowe są nie zużyte to trochę krócej.

    Bzdura na resorach. Musisz uwzględnić jeszcze zużycie(wyciągnięcie paska) lub
    naciągnięcie paska. Miliard różnic w czasie "piszczenia".
    Zużycie paska (wyciągnięcie) jest jak 1 do 50 do zużytych kół pasowych :>

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 188. Data: 2014-06-10 00:17:46
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:5395d6c1$0$2359$65785112@news.neostrada.pl
    [...]

    > Orlen i Lotos od dawna odsiarczaja swoje paliwa niskosiarkowe, i teraz nawet
    > "zwykly ON"
    > ma 0.005% siarki (50ppm).
    > No dobra - Statoil sie chwali 10ppm.

    To co, wszyscy karmią się w tym samym punkcie i odsiarczają po drodze różnie?

    > A skad maja wiedziec od czego ?
    > No dobra, moze i pytaja klientow i maja statystyke "200kkm od nowosci tylko na
    > Shell tankowal".

    Robią badania. Pod mikroskopem (nawet) widać że nie doczytałeś sporo artów na ten
    temat ani nie miałeś styczności z takimi badaniami/regeneracją. Rozumiem że
    jesteś "lajkonikiem" ale wypadałoby trochę (chociaż) poczytać :>

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 189. Data: 2014-06-10 00:22:55
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 czerwca 2014 00:12:55 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:
> [...]
    >
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO (R)(tm)

    Jakoś po wymianie paska na nowy Master nie przestał piszczeć po rozruchu. Ma zużyte
    koła alternatora.

  • 190. Data: 2014-06-10 00:30:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości
    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID
    [...]
    >To co, wszyscy karmią się w tym samym punkcie i odsiarczają po drodze
    >różnie?

    Wypadaloby zeby nie, ale troche dziwne sie to wydaje wozic z daleka,
    gdy jest blisko.

> [...]
    >artów na ten temat ani nie miałeś styczności z takimi
    >badaniami/regeneracją. Rozumiem że jesteś "lajkonikiem" ale

    Powiedzmy sobie szczerze - paliwo na naszych stacjach nie jest takie,
    ze klient raz zatankuje i laweta po niego przyjezdza.
    Zazwyczaj nie jest.
    Wiec zazwyczaj bedzie mial nieokreslony przebieg na roznym paliwie.
    To jak ma okreslic regenerator co zaszkodzilo ?

    J.